Gå till innehåll

Nya framsidan


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bakåtsträvare... Förändringar behöver inte ens fylla något annat syfte än förändringen i sig för att vara av godo. Men förändringen av pf.nu i stort har ju inneburit en del användbara funktioner (djupare hierarki, bättre sök, kontrollpanelen). Lär er att använda dem bara. Att det skulle vara svårare att hitta nu är ju rent nonsens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man autoinloggad direkt på framsidan? I så fall...

 

- Lägg in en "Välkommen tillbaka, Saint_Bjorn" som bekräftelse på att man är inloggad

- Minska utrymmet för "Välkommen till PF.nu"-bannern (för autoinloggade)

- Använd en del av det utrymmet istället till att visa "Ämnen med prenumeration" som finns under Kontrollpanelen

- Sen vore det ju smuttigt om det gick att personalisera vilka "Senaste inlägg" man vill ha, t ex Handanalys Fixed Limit istället för Dagböcker

 

I övrigt:

- Lite stor betoning på "registrerade medlemmar", "antal inlägg" etc, dessutom i två upplyfta positioner

- Pusha ännu mer för Poker.se, t ex snabblänkar för "Senaste artiklarna", "Dagens fråga" och "Fråga Ola"

 

I like

 

Edit: Och gör så man kan välja i kontrollpanelen om man öht vill komma till startsidan. Har en känsla av att jag hellre kommer direkt till forumet, men har också en känsla av att många vill att förstasidan ska komma upp.

 

Med det sagt, så: Bra jobb med förstasidan. Moderator/admin hör bön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag brukar inte tillhöra den gnälliga skaran, men jag tycker forumet har tagit ett par rejäla kliv bakåt på sistone.

 

Först inför man att när man loggar in så får man en mellansida som hälsar en välkomen och man får vänta en stund innan man äntligen är inne. Visst trevligt med en välkomsttext men isåfall lägg den som en integrerad del av sidan så man kommer in direkt.

 

Nästa fåniga sak är att man kommer till en rörig sida där man får leta ett tag för att på sajten "pokerforum" måste välja att gå till forumet! Ungefär som att gå in på konsum och mötas av en labyrint med allt möjligt och sedan längst in hitta en dörr där det står "vill du verkligen handla så gå in här"

 

Så när jag tidigare kunde logga in direkt från startsiddan och kom direkt in så var jag inne på nolltid. Nu måste jag klicka flera steg, vänta på en automatladdare osv.

 

Jag har inget emot förändringar i sig, men det måste finnas en vettig tanke bakom. SOm det är nu så blir det krångligare, även om tanken kanske är god. Bland alla råd som kan ges är följande nog det viktigaste: Keep it simple.

 

Visst kan man ha en massa fina funktioner men gör dem användarvänliga. Låt inte en enkel sajt drukna i komplexitet, kanske är det bättre att sätta upp en parallellsajt som man kan länka till?

 

 

Puss på er alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Först inför man att när man loggar in så får man en mellansida som hälsar en välkomen och man får vänta en stund innan man äntligen är inne. Visst trevligt med en välkomsttext men isåfall lägg den som en integrerad del av sidan så man kommer in direkt.

 

Nästa fåniga sak är att man kommer till en rörig sida där man får leta ett tag för att på sajten "pokerforum" måste välja att gå till forumet! Ungefär som att gå in på konsum och mötas av en labyrint med allt möjligt och sedan längst in hitta en dörr där det står "vill du verkligen handla så gå in här"

 

Angående mellansidan så tror jag att det har att göra med den nya forummjukvaran och då tyvärr inte är så mycket att göra åt.

 

För min del har jag ett bokmärke för att visa nya inlägg som jag använder istället för startsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den känns onödig. Ett extraklick för att ta sig dit man vill.:-(

Enda bra med den är valutakurserna, fast dom skulle man kunna pillra in i högerspalten på nåt sätt.

 

 

Det är femtioelva stycken som efterfrågat framsidan (som fanns tidigare) . När vi då fixar en sådan så blir andra sura...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är femtioelva stycken som efterfrågat framsidan (som fanns tidigare) . När vi då fixar en sådan så blir andra sura...

Gör då som Klyka föreslår och tillåt användarna att välja om man vill se förstasidan eller ej.

 

Finns artiklarna kvar? De som fanns på förra förstasidan? Det var en rätt bra grej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående mellansidan så tror jag att det har att göra med den nya forummjukvaran och då tyvärr inte är så mycket att göra åt

 

Oj, då har man gjort en felinvestering om man inte kan använda det nya systenmet utan att ta ett par steg tillbaka... ;-)

 

Skämt åsido, det låter märkligt om detta inte skulle gå att stänga av. Till dess man hittat rätt sida i konfigurationsmanualen så kanske man kunde korta väntetiden till 0 sekunder?

 

 

För min del har jag ett bokmärke för att visa nya inlägg som jag använder istället för startsidan.

 

Jo den tanken har flugit förbi mig också. Men då får jag följande följdtankar: Är det meningen att en stor mängd besökare ska strunta i sajtens upplägg och hitta sina egna vägar in? Är det då inte fel på designen om man som besökare ska tvingas välja bort standardproceduren? Dessutom är det inte vanligt att man på en startsida informerar om viktiga förändringar, dvs detta är den enda sida som man normalt sett når ut till alla med? Men nu når man plötsligt kanske bara ett fåtal...

 

Jag vill gärna använda sajten så som den är tänkt så att administratörer mfl kan kommunicera med mig som de har tänkt. Om jag ska krångla för att använda en sajt ser jag ingen mening med att använda den alls, då kan jag lika gärna surfa någon annanstans.

 

 

Nu kommer säkert någon tomte överreagera och tycka att jag använder starka ord. Notera att mina formuleringar är medvetet starka just för att det ska bli tydligt vad som avses, inte för att på något sätt provocera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är femtioelva stycken som efterfrågat framsidan (som fanns tidigare) . När vi då fixar en sådan så blir andra sura...

 

Jag är inte emot en startsida, jag är emot en RÖRIG startsida. :twisted:

 

Som det är nu så hittar man inte in i forumet om man inte letar ett tag och verkligen läser igenom en massa ointressant text.

 

Låt texten finnas där för de som vill ha den, men låt oss andra inte drukna i den utan gör designen användbar. Lyft dessutom fram inloggningen och framförallt gör det möjligt att logga in från första sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är femtioelva stycken som efterfrågat framsidan (som fanns tidigare) . När vi då fixar en sådan så blir andra sura...

 

Man kan inte tillfredställa alla, men man kan försöka. Fast frugan tycker inte det:oops: .

 

Skämt å sidor. Själv kommer jag nästan alltid in via mailen efter svar på inlägg etc som man prenumererar på. Men det händer att jag går in via startsidan.

 

Tycker att den är ok. Hittar inget att klaga på där inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som har problem med att komma till forumet från föstasidan? Första gången jag trycker på "Till forumet" kommer jag till framsidan igen och behöver trycka en gång till för att verkligen komma till forumet.

 

Det är så i firefox för mig. Men det funkar på samma dator om jag använder IE.

 

Om jag vill gå direkt till en tråd i firefox från startsidan så går det inte. Adressen jag får fram t.ex.

http://www.pokerforum.nu/showthread.php?p=588787#588787 <-- Firefox, funkar ej.

http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?p=588787#588787 <-- IE, funkar

 

Cuttar min Firefox bort "forum/" från länkadressen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så i firefox för mig. Men det funkar på samma dator om jag använder IE.

 

Om jag vill gå direkt till en tråd i firefox från startsidan så går det inte. Adressen jag får fram t.ex.

http://www.pokerforum.nu/showthread.php?p=588787#588787 <-- Firefox, funkar ej.

http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?p=588787#588787 <-- IE, funkar

 

Cuttar min Firefox bort "forum/" från länkadressen?

Precis samma problem som mig, kör också firefox.

Det funkar att gå till en tråd direkt från framsidan efter att man tryckt på "fill forumet" första gången, annars får jag samma problem som dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...