Gå till innehåll

Var köpa trenchcoat?


Albert

Recommended Posts

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså... att du var en missanpassad yngling med inkontinensproblematik har väl knappast undgått någon men tycker du inte själv att du drar det lite långt med att gå med i the trenchcoat mafia?

 

Snälla lilla dansk, skåning, smålänning... Varför skulle jag vilja gå klädd som något annat jävla whitetrash mobboffer?

 

Så här är cleant!

 

http://aycu32.webshots.com/image/11631/2002673846926750041_fs.jpg

 

Nej, Myssion inte så här...

 

http://happycarpenter.blogs.com/photos/uncategorized/trenchcoat_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla lilla dansk, skåning, smålänning... Varför skulle jag vilja gå klädd som något annat jävla whitetrash mobboffer?

 

För att du är ett whitetrash mobboffer? För att du gör allt för att känna minsta tillhörighet i vilken grupp som helst?

 

 

Gay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla lilla dansk, skåning, smålänning... Varför skulle jag vilja gå klädd som något annat jävla whitetrash mobboffer?

 

Så här är cleant!

 

http://aycu32.webshots.com/image/11631/2002673846926750041_fs.jpg

 

 

Kraftiga aspirationer på att smälta in bland stureplansbratsen, ser jag. Anar jag en axellång backslick i övre bildkant också? Måste firas med CHAMPAGNE!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kraftiga aspirationer på att smälta in bland stureplansbratsen, ser jag. Anar jag en axellång backslick i övre bildkant också? Måste firas med CHAMPAGNE!!!

 

Jaha det är en trendgrej alltså, började misstänka något när det visar sej att folk äger såna där muggiga rockar; vet inte om jag sett någon under 50 bära en sån i verkligheten. Nu kan alla vara Bogart. :D

 

Själv skiter jag iofs i vad folk väljer att ha på sej. Men något jag är lite intresserad av är, varifan får folk dom här idéerna? Prenummererar ni på livsstilsmagasin? Är det från teve? Eller är det när ni passerar folk ni vill efterlikna på stan. Har tänkt på det tidigare när olika "måsten" i necessären dök upp i nåns dagbok. Jag får ingen sån input.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kraftiga aspirationer på att smälta in bland stureplansbratsen, ser jag. Anar jag en axellång backslick i övre bildkant också? Måste firas med CHAMPAGNE!!!

 

Jag var rakad för någon månad sedan men det har nu växt ut till en längd av ca 4 cm. Jag går annars klädd i en avlaggd Lundhagens dunhacka med massa hål i. Mamma brukar säga "Ska jag inte ta och köpa en ny jacka till dig? Du ser ju ut som en uteliggare". Den är varm och bekväm så jag använder den oftast. Ibland har jag en ny anorak av Lundhagens eller vad det nu heter. Så "brat" är det sista jag är, mer working class hero.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Själv skiter jag iofs i vad folk väljer att ha på sej. Men något jag är lite intresserad av är, varifan får folk dom här idéerna? Prenummererar ni på livsstilsmagasin? Är det från teve? Eller är det när ni passerar folk ni vill efterlikna på stan. Har tänkt på det tidigare när olika "måsten" i necessären dök upp i nåns dagbok. Jag får ingen sån input.

 

Jag handlar sällan kläder för jag bryr mig inte SÅ mycket, men ibland är det kul att ha en snygg acessoar som typ ett par solglasögon vilket var den dyraste modeatiraljen jag köpte förra året. Hade aldrig sett någon ha dem så jag köpte dem. Jag växlar mellan tre par jeans: ett par Lee, ett par Crocker och ett par Acne och sedan har jag ett par feta manchester byxor som slår alla tre jeansne tillsammans. När jag använder skjortor så är det uteslutande Ralph Lauren pga kvalitén.

 

Ibland händer det att jag köper Details, Maxim eller Café där det ibland är modereportage med i som man kastar ett öga på och mer än så blir det inte.

 

Då var bratidén borttvättad hoppas jag.

 

Eller just det,, jag bär huvudbonader också. En "gubbkeps" från Hattbaren av Kangol. (Ytterst diskret känguru som tur är), två New Era kepsar, ibland en mössa från Gant, en skärmmössa från Etnies. Har köpt alla dem för att jag själv tyckte de var cleana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var bratidén borttvättad hoppas jag.

 

Hoppas du inte avfyra det där långa försvarstalet för min skull. ;)

 

Jag var mer intresserad av att få veta varifrån folk får sin input att göra trendriktiga inköp, eller för den delen inhandla saker som man normalt kallade för tjejlarv för bara några år sen.

 

Kanske ska tilläggas att jag är helt verklighetsfrånvänd och ser inte ens reklamfilm på TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tröttsamt det är att höra folk som måste kommentera att något trendigt ser bögigt ut.

 

Alla som är intresserade av mode inser att bratsen har stilar som folk avskyr i några år. Efter ett tag börjar medelklassen låna från denna stil och då anses det "rätt". Ingen som har tänkt på att de riktiga bratsen för länge sedan har slutat med backslick (jag skiter i din håla som inte hunnit till 90-talet än), och att det finns väldigt många schyssta klubbar kring Stureplan?

 

Jag tror få här på forumet har insett att Spy Bar inte längre är ett tillhåll för brats, utan för indiekids.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anar jag en axellång backslick i övre bildkant också?

 

Ingen som har tänkt på att de riktiga bratsen för länge sedan har slutat med backslick (jag skiter i din håla som inte hunnit till 90-talet än)

 

Flodan

 

Reg.datum: May 2005

Ort: Stockholm

Inlägg: 169

 

 

På tal om ironi så börjar t.o.m. jag få svårt att skilja på vad som är vad i den här tråden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om ironi så börjar t.o.m. jag få svårt att skilja på vad som är vad i den här tråden...

 

Och på tal om ironi så har du missuppfattat mitt inlägg eftersom det egentligen mest var såna som dig jag kastade skit på.

 

Och kom igen, att ha Hasselhoff som avatar är varken roligt eller fyndigt, och dina försök till att vara dryg faller pladask någonstans mellan Existentialisten och Hjort.

 

Jag blir mörkrädd när jag läser inlägg som verkar vara skrivna av folk som går fordon på gymnaiset, vars machostil ofta är en chimär, och som fortfarande har komplex över att de knappt längre går hem hos tjejerna som gillade killarna med moppar.

 

Försök se saker ur ett bredare perspektiv än du gjorde när du var 14 och var inte en sån stereotyp hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...