Gå till innehåll

NL200 - TPTK på dragig bräda mot halvdålig spelare


Recommended Posts

andersjr har ganska vettiga stats (26/11/1.6) men hans spel har inte övertygat, mini raisar preflop, synar många 3 betar, betar in i preflop höjaren väldigt ofta(finns ju risk att han klonkat mycket den här sessionen också)

 

Game # 516162669 - Texas Hold'em No Limit EUR 1/2 - Table "Norwich"

 

Players(max 6):

Hero (EUR 272.71 in seat 1)

DOLLMASTER (EUR 241.49 in seat 2)

k2h2o* (EUR 450.05 in seat 3)

andersjr (EUR 245.10 in seat 4)

Bagge1984 (EUR 197.00 in seat 5)

Dani_83 (EUR 197.35 in seat 6)

 

Dealer: Bagge1984

Small Blind: Dani_83 (1.00)

Big Blind: Hero(2.00)

 

Hero was dealt: Ah - Ks

 

DOLLMASTER Fold

k2h2o* Fold

andersjr Call (2.00)

Bagge1984 Fold

Dani_83 Call (1.00)

Hero Raise (8.00)

andersjr Call (8.00)

Dani_83 Fold

 

Flop 8h - 9c - Kh

 

Hero Bet (14.00)

andersjr Raise (28.00)

Hero Call (14.00)

 

Turn 8h - 9c - Kh - 6s

 

Hero Check

andersjr Bet (37.00)

 

Vad gör ni på floppen? hittar ni folden redan där lr raisar ni tillbaka igen?

Om man ser till hur handen spelades nu vad hade ni gjort turn betat ut, check raisat lr ge upp mot en kraftig bet?

 

Resultat:

Hero Call (37.00)

 

River 8h - 9c - Kh - 6s - 3h

 

Hero Check

andersjr Bet (75.00)

Hero Fold

andersjr Payback (75.00)

 

andersjr didn't show hand

 

andersjr wins: EUR 149.00

Rake: EUR 3.00

 

Game ended 2007-02-13 20:33:37 GMT+01:00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har hänt och vad har han visat när han miniraisat flopp tidigare eller har han bara gjort det pre?

 

limpsyn pre och miniraise på flopp är ju ofta ett set om det är dåliga spelare. orkar sällan vika på flopp dock. bettar de på turn igen är de oftast där dock.

 

relativt sällan man ser en bluff här så om han inte är passiv nog att limpa KQ pre och sen överspela den så postflopp så folda....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard o syna på flopen. Efter hans flopraise ska du aldrig mer vara aggresorn i handen, så långt e ja klar iaf. Hans turnbet är klen inte ens halvpot och det ligger färgdrag ute. Det jobbiga är att du är OOP och om han kan skjuta en 3e kula med bustat drag på rivern så kommer du ju troligen ändå bli tvungen att lägga. Tror du däremot att han checkar bustat drag bakom tror jag ofta syn på turn är helt okej då du får bra ods mot hans klena bet. Dock så har du ju någon form av read på honom som passiv vilket gör att kanske bara synar ett drag? Mycket svår hand att spela utan mer info. Men generellt tror jag att jag synar turn hoppas att rivern blankar och att man får en billig showdown, kasst på turn är nog inte heller fel.

 

Fan vad jag svamlar:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard o syna på flopen. Efter hans flopraise ska du aldrig mer vara aggresorn i handen, så långt e ja klar iaf. Hans turnbet är klen inte ens halvpot och det ligger färgdrag ute. Det jobbiga är att du är OOP och om han kan skjuta en 3e kula med bustat drag på rivern så kommer du ju troligen ändå bli tvungen att lägga. Tror du däremot att han checkar bustat drag bakom tror jag ofta syn på turn är helt okej då du får bra ods mot hans klena bet. Dock så har du ju någon form av read på honom som passiv vilket gör att kanske bara synar ett drag? Mycket svår hand att spela utan mer info. Men generellt tror jag att jag synar turn hoppas att rivern blankar och att man får en billig showdown, kasst på turn är nog inte heller fel.

 

Fan vad jag svamlar:-P

 

hehe, svammel och svammel det lät någorlunda vettigt iaf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, hum, jag skulle säga att det är mkt read betonat på flop, i majoriteten av fallen hade jag pushat tillbaka på flop, hade jag ändå mött på patrull hade jag kanske vikt såvida jag inte var alltför commitad. Men sen ditt turn spel? Varför syna turn och vika river, synar du hans bet på turn så har du ju benstämt dig för att du är nöjd med handen, så det är bara dumt att endast syna, antingen fold eller push på turn. Så alltså, antingen push-fold flop/turn, ist för dumcall turn och fold river som kostar lika mkt men ger dig ingenting mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ mot en kass spelare (för att få reda på var man verkligen står till en liten kostnad) är att syna miniraisen och sen göra en stoppbet på turn. Synar han bara sitter han på ett drag, höjer han tillbaka kan du lugnt kasta. Finessen med det här är att du efter stoppbeten ALLTID checkar över till honom på river och låter honom bluffa sig fattigare när en blank har fallit, men checkfoldar ifall färgen satt. Inget spel man blir rik på, men hur ofta blir man rik ur position?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ mot en kass spelare (för att få reda på var man verkligen står till en liten kostnad) är att syna miniraisen och sen göra en stoppbet på turn. Synar han bara sitter han på ett drag, höjer han tillbaka kan du lugnt kasta. Finessen med det här är att du efter stoppbeten ALLTID checkar över till honom på river och låter honom bluffa sig fattigare när en blank har fallit, men checkfoldar ifall färgen satt. Inget spel man blir rik på, men hur ofta blir man rik ur position?

 

intressant, ska försöka få till det i praktiken också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på reads mm men iaf mina tankar kring potten...

Om du raisar tillbaka på floppen så kommer du få mer info än vad du har nu.

Du definierar din hand bättre för honom oxå. Då får du in i skallen på han att du verkligen har bra....du vet att han vet att du har bra. :)

Synar han bara reraisen så kan du ju ta bort naken kung ur hans hd i stort sett. Han ju inte känna att han leder efter en sån gatustrid.

 

Dvs handen blir mer rationell ... genom en reraise samtidigt som man måste va beredd att lägga ...

 

Om han dunkar in allt han har så får du ju ett beslut att ta ...

1. flushdrag? eller

2. Set?

 

stoppbet på turn. Synar han bara sitter han på ett drag, höjer han tillbaka kan du lugnt kasta
. like this one alot too....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ mot en kass spelare (för att få reda på var man verkligen står till en liten kostnad) är att syna miniraisen och sen göra en stoppbet på turn. Synar han bara sitter han på ett drag, höjer han tillbaka kan du lugnt kasta. Finessen med det här är att du efter stoppbeten ALLTID checkar över till honom på river och låter honom bluffa sig fattigare när en blank har fallit, men checkfoldar ifall färgen satt. Inget spel man blir rik på, men hur ofta blir man rik ur position?

 

nötkaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till er som säger att man borde raisa hans floppbet, tänk om. Han har bara ett par, känns onödigt att bygga en stor pott med en sådan hand, speciellt OOP.

Det är ganska readbaserat,mot unknown hade jag spelat som han gjorde, men mot nån superfisk som raisar allt å är med i varje hand en fredagkväll hade jag kanske funderat på att gå allin.

Tyckte Jellos inlägg var riktigt bra, mot en vek spelare kan ett blockingbet vara en bra ide.

Ditt spel är standard, jag hade också synat flopp, men troligen vikit mot turnbettet (vet ju inte vad du hade för read på honom).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på reads mm men iaf mina tankar kring potten...

Om du raisar tillbaka på floppen så kommer du få mer info än vad du har nu.

Du definierar din hand bättre för honom oxå. Då får du in i skallen på han att du verkligen har bra....du vet att han vet att du har bra. :)Synar han bara reraisen så kan du ju ta bort naken kung ur hans hd i stort sett. Han ju inte känna att han leder efter en sån gatustrid.

 

Dvs handen blir mer rationell ... genom en reraise samtidigt som man måste va beredd att lägga ...

 

Om han dunkar in allt han har så får du ju ett beslut att ta ...

1. flushdrag? eller

2. Set?

 

. like this one alot too....

 

Ok, du vill alltså att motståndaren ska veta vilken hand du sitter på. Intressant. Brukar du visa korten när du spelar live?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, du vill alltså att motståndaren ska veta vilken hand du sitter på. Intressant. Brukar du visa korten när du spelar live?

 

Svårspelade händer blir mer lättspelade om motsåndaren vet att du inte bluffar. Orkar inte förklara för ngn som inte förstår......

 

JoeFalk, brukar du offra nästan halva din stack för att "banka in i huvet på motståndaren att du har bra"

 

Jag offrar hellre en halvstack på att veta att jag e slagen än en hel och hoppas att jag inte är det....

 

att sedan folda när du har bevisat det..?

 

Denna del får inte jag ur kontexten dock.... Enlight me plz.

 

Ursprungligen postat av Upgrade

Till er som säger att man borde raisa hans floppbet, tänk om. Han har bara ett par, känns onödigt att bygga en stor pott med en sådan hand, speciellt OOP

 

Varför inte bygga pott om vi tror att vi leder?? Ska vi bara bygga potter med 2par o uppåt. Då kommer vi ju bli våldtagna varje dag vid borden om vi inte insisterar på att leta efter überfiskar 2/3 av våran tid vid borden. Fullring kanske d funkar iofs vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bygga pott om vi tror att vi leder?? Ska vi bara bygga potter med 2par o uppåt. Då kommer vi ju bli våldtagna varje dag vid borden om vi inte insisterar på att leta efter überfiskar 2/3 av våran tid vid borden.

Gosse, du kommer bli våldtagen varje dag vid borden vad du än hittar på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårspelade händer blir mer lättspelade om motsåndaren vet att du inte bluffar. Orkar inte förklara för ngn som inte förstår.......

 

Talar det inte lite mot logiken att ge motståndaren säker information om din hand? Det får inte vara något mål med vårt spel, det du gör är att tvinga honom att spela perfekt mot dig

 

 

Jag offrar hellre en halvstack på att veta att jag e slagen än en hel och hoppas att jag inte är det.... .

 

Är det inte bättre att offra en halvstack på att syna ner, ibland bluffar, ibland en bättre hand. Genom att slå om rensar du ju bort precis alla händer som du faktiskt kan slå

 

 

Varför inte bygga pott om vi tror att vi leder?? Ska vi bara bygga potter med 2par o uppåt. Då kommer vi ju bli våldtagna varje dag vid borden om vi inte insisterar på att leta efter überfiskar 2/3 av våran tid vid borden. Fullring kanske d funkar iofs vad vet jag.

 

Vill du verkligen spela en hand om hela stacken med ett par? Gör du det så blir du knu**ad. Vilken hand tror du fi synar med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...