Gå till innehåll

Poker suger


robster80

Recommended Posts

Poker suger. Jag har i februari lyckats backa 10 inköp efter att ha börjat månaden mycket bra. Jag har backat rakt ut 6 dfagar i rad nu. Orkar inte med den här skiten nu. FUCK!!!!!!!

 

Jag suger på poker.

Poker suger.

 

Mycket givande inlägg, eller hur?

 

Gör som jag....

 

Gå tillbaka till grunderna och spela bara Phil Hellmuth 10-top händer...

Tråkigt men minskar variansen kraftigt...och garanterat vinnande i längden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör som jag....

 

Gå tillbaka till grunderna och spela bara Phil Hellmuth 10-top händer...

Tråkigt men minskar variansen kraftigt...och garanterat vinnande i längden

 

Jag har själv, för att få till riktigt stort sittarsle, en hel dag-kväll endast spelat AA samt KK.

Satt nog ca 7timmar och spelade (live) och spelade 4händer tror jag.

Ooooerhört tråkigt, men det gav mig en förståelse vad som ändå är bland det viktigaste i poker: att slänga kort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv, för att få till riktigt stort sittarsle, en hel dag-kväll endast spelat AA samt KK.

Satt nog ca 7timmar och spelade (live) och spelade 4händer tror jag.

Ooooerhört tråkigt, men det gav mig en förståelse vad som ändå är bland det viktigaste i poker: att slänga kort!

 

Sjukt viktigt när det går dåligt, blir lätt att man synar ner för mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna. Känns lite bättre nu när jag tog tillbaka 2 inköp.

 

Hur som helst har ni alla rätt i det ni säger. Speciellt ska man tänka på att inte bli för lös när det går dåligt. En sak som jag precis märkte i PT var att min won $ at showdown % var under 50% den här månaden. Kan det kanske vara så att jag synat ner för mycket med marginella händer?

 

Personligen tycker jag det värsta med att komma in i en badstreak är att speldjävulen inom en tittar fram då. Jag spelar mer och har svårare att sluta än när jag ligger plus. Helt klart något man bör reflektera över och försöka undvika i den mån det går.

 

Jag ligger nu endast ca 3 inköp back den här månaden vilket inte alls är så farligt. Det känns tungt när man stabiliserat sig på en nivå (NL400 FR) och blir totalspöad och får lämna borden med svansen mellan benen. Har spelat drygt 50k händer på NL400 och ligger nu +-0. På NL200 låg jag på runt 6-7bb/100.

 

Ja,ja ska sluta whina nu. Tack för svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv, för att få till riktigt stort sittarsle, en hel dag-kväll endast spelat AA samt KK.

Satt nog ca 7timmar och spelade (live) och spelade 4händer tror jag.

Ooooerhört tråkigt, men det gav mig en förståelse vad som ändå är bland det viktigaste i poker: att slänga kort!

 

WOW!

 

Jag är imponerad av "uthålligheten" och tålamodet! :-)

Hur spelade du dina monsterhänder sedan?

Vad blev du, på plus eller minus,efter alla händer inklusive SB- och BB- postningar?

 

Skulle själv försöka mig på tight ABC-poker. Började med 50 dollar på ett 0,25/0,50$ 10 pers bord. Jag kastade verkligen allt. Tråkigt som fan.

Efter en stund kommer då den där kanon handen... två svarta AA..

Nu minns jag inte exakt position och exakt hur mycket vi höjde pre-flop,

Men om jag minns rätt, började jag med att raisa till 2$. Inte mycket pengar men ändå 4ggr BB. Och jag får svar genom en re-raise. Jag re-raisar tillbaka varpå han (hon?) går ALL-IN och han täcker mig.

Vad skulle jag göra?

Folda :Ac::As: preflop???!?! VEM GÖR DET I ETT CASHGAME???

Inte på den nivån i alla fall.... (om jag tagit mig vatten över huvudet och spelat på ett för dyrt bord, där jag i princip offrar halva min bankrulle..DÅ KANSKE jag lägger en sån hand... KANSKE!)

 

Så. synen var ju självklar.

:Ac::As: mot :Kh::Ks:, jag täcker hans ena K för flushen..

Och som ett brev på posten kom ju en K på floppen...

 

Och såna här situationer e ju inte ovanliga precis.

 

Och antalet förlorade pocket KK mot AK, AQ, AJ ja till om med AT, där A floppat eller dragit ut mig på rivern kan jag inte ens komma ihåg!

 

Så hur kul är det att sitta och folda i 3-4 timmar för att sedan, när man plockar upp monster, bli utdragen som 70-30 eller 80-20 favorit, när FI träffar trissen eller A:et på rivern?

 

Det värsta är att det händer så ofta.

Vad har du.... ni.... för lösning på problemet?

Eller är det bara att acceptera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

zuupah: Hm? Du hittar AA och får en drömmotståndare som täcker dig och ställer in, och du undrar om du ska syna?! Eh ... JA. Om du inte spelar när du är så stor favorit, när spelar du då? ;) Om en syn innebär att halva din bankrulle är på spel, så, ja, då ligger du ett stort antal nivåer för högt upp för den bankrullen ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOW!

 

Jag är imponerad av "uthålligheten" och tålamodet! :-)

Hur spelade du dina monsterhänder sedan?

Vad blev du, på plus eller minus,efter alla händer inklusive SB- och BB- postningar?

 

Skulle själv försöka mig på tight ABC-poker. Började med 50 dollar på ett 0,25/0,50$ 10 pers bord. Jag kastade verkligen allt. Tråkigt som fan.

Efter en stund kommer då den där kanon handen... två svarta AA..

Nu minns jag inte exakt position och exakt hur mycket vi höjde pre-flop,

Men om jag minns rätt, började jag med att raisa till 2$. Inte mycket pengar men ändå 4ggr BB. Och jag får svar genom en re-raise. Jag re-raisar tillbaka varpå han (hon?) går ALL-IN och han täcker mig.

Vad skulle jag göra?

Folda :Ac::As: preflop???!?! VEM GÖR DET I ETT CASHGAME???

Inte på den nivån i alla fall.... (om jag tagit mig vatten över huvudet och spelat på ett för dyrt bord, där jag i princip offrar halva min bankrulle..DÅ KANSKE jag lägger en sån hand... KANSKE!)

 

Så. synen var ju självklar.

:Ac::As: mot :Kh::Ks:, jag täcker hans ena K för flushen..

Och som ett brev på posten kom ju en K på floppen...

 

Och såna här situationer e ju inte ovanliga precis.

 

Och antalet förlorade pocket KK mot AK, AQ, AJ ja till om med AT, där A floppat eller dragit ut mig på rivern kan jag inte ens komma ihåg!

 

Så hur kul är det att sitta och folda i 3-4 timmar för att sedan, när man plockar upp monster, bli utdragen som 70-30 eller 80-20 favorit, när FI träffar trissen eller A:et på rivern?

 

Det värsta är att det händer så ofta.

Vad har du.... ni.... för lösning på problemet?

Eller är det bara att acceptera?

 

Ett bevis på att det inte avgörs på nöt-korten pre. A,A e ingen garanti för vinst. Så vet inte direkt om det e rätt medicin att bara sitta och vänta på A,A och K,K som föregående skribenter förespråkar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bevis på att det inte avgörs på nöt-korten pre. A,A e ingen garanti för vinst. Så vet inte direkt om det e rätt medicin att bara sitta och vänta på A,A och K,K som föregående skribenter förespråkar..

 

jag skulle lägga EXAKT ALLT jag ägde all in pre med AA om det var en hyfsat stor chans att han hade nåt annat än AA.

(är det 16 re-re-raisar så skulle det kännas lite meningslöst)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...