Gå till innehåll

Hur länge kan en normal vinnande........


vbgvbg81

Recommended Posts

Hur länge kan en normal vinnande spelare leva på pokern tror ni? innan fiskarna försvinner o den blir extremt mycket bättre spelare?

tror ni asiaterna kommer börja spela nu så det kommer nya fiskar ?

Blir det lagligt med pokerturneringar i sverige eller vad tror ni? Jaskulle gärna vilja höra era teorier!

 

mvh becon81

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppen är passerad. Det är inte lika fisktätt som tidigare och kommer bara att bli svårare att plussa. Inom ett år lär boomen vara i stort sett över, och saker som kvällstidningarnas pokersektioner lär dö ut. Asiater? Visst, de gillar ju att gambla, men varför skulle de börja spela poker när de har sina egna spel. Det kanske blir så att nästa spelboom på nätet blir asiatiska spel, men hur det än blir vette fan om man vill tampas med spelglada asiater. De lär nog vara skickligare och mer hängivna än normaltorsken i väst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursakta att jag inte har tillgang till svenska alfabetet.

 

Vad galler asiater sa kan jag saga da jag bor i Kambodja samt besoker vietnam ganska ofta att det spelas friskt om pengar runt pa gatorna har. Samt att den nya genarationen, nu under 20 ar ar flitiga andvandare av internet. Dock har de inte har tillgang till internetplanbok an, med andra ord sa ar det upp till kreditbolagen att ge dem visakort som de kan anvanda online innan det blir en boom pa spelandet online.

 

De spelar nu pa gatan har Kinapoker. vet inte om det finns an online. samt icke pokerrelaterade spel. De fulkomligt avgudar allt som amerikanerna gor sa jag ser inte varfor det inte skulle vilja spela hold em. sarskilt som det redan finns ett antal vietnamesiska samt andra asiatiska superstjarnor.

 

I vietnam har man ocksa som tradition att runt det kinesiska nyaret(feb) sitta hemma i veckor med familj och vanner och lire kort om penger. sjalvmordsstatestiken gar upp fatalt under denna tid da flera spelar bort hus och hem.

 

Har en egen teori att det snart i Kina kommer att uppsta pokerskolor dar Kinesiska staten stakear sina studenter. 1 miljon kineser som har en PhD i poker kommer att damsuga oss pa vara vinster.... kanske ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så många pessimister ute och säger att pokern kommer dö ut väldigt snart. Jag tror internet pokern är här för att stanna ett bra tag framöver.
Poängen är att det inte går att säga utifrån vad vi vet. Att då räkna med stora inkomster som mycket väl kan utebli är inte särskilt smart.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror internetpoker är här för att stanna. Däremot kommer spetsen inte bli lika vass i framtiden utan spelet kommer jämnas ut något och fler kommer tampas om vinsterna. Men nöjesspelare kommer det alltid att finnas som donerar till de mer seriösa spelarna.

När asiaterna kommer intågandes så skall man nog inte räkna med att slänga ut stornätet och fånga en massa fisk. Tror deras lägsta nivå är betydligt högre än vad vi/ni varit vana med innan då de historiskt sett alltid varit ett smart och strategiskt tänkande folk och inte är några nybörjare när det gäller spel där tanke är viktigt.

 

Detta är mina funderingar och saker jag TROR, tänk på det innan syrliga kommentarer haglar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...