Gå till innehåll

Eu-siter med bra växelkurs?


Plinga

Recommended Posts

Bakgrund: Jag har sedan juni 2006 använt PartyPoker för att casha ut majoriteten av de spelvinster jag gjort på nätet. Bra växelkurs samt en (falsk?) säkerhet att ta ut från en site inom EU var huvudanledningar. Häromdagen satte jag morgonkaffet i vrångstrupen när jag upptäckte att PartyPokers cashier gjorts om och växelkursen från US$ till SEK drastiskt försämrats.

 

Idag 12/2 2007:

Växelkurs PartyPoker: 1 US Dollar = 6.9298 Swedish Krone

Köpkurs angivet på Dagens Industri: USD/SEK 7,0467

SVT-text: USD/SEK 7.0456

 

Alltså drygt 10 öre under den av DI angivna dollarkursen. Även om Parties växlingskurs har en viss fördröjning så är stor skillnad mot tidigare då iaf jag fått upp till 10 öre mer per USD än DI:s kurs. De tre gånger jag cashade ut under januari till VISA (~$1800/gng) fick jag 6.89 (DI:~6.90 1/1), 6.97(~6.90 2/1) samt 7,13(~7,00 12/1). Innan PartyPoker använde jag Paradise Poker för att ta ut även om kursen var bra så känns det som en onödig risk att flytta pengar till icke EU-site för att ta ut. Efter sex sorger och sju bedrövelser har jag nu kommit fram till min fråga;

 

Vilka skattefria siter har bra växelkurs alternativt låter banken göra växlingen, möjlighet till antingen bankwire eller uttag till VISA, möjligheter att sätta in pengar(USD) med Neteller utan (större) avgifter och som (helst) saknar cashout restrictions på insättningar?

 

Någon som vet hur B2B uppfyller kraven? Verkar som man betalar 0,75% (~5 öre/USD) i avgift vilket till synes gör det till ett bättre alternativ än PartyPoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...