Gå till innehåll

PRG: Allt om SS History!


ankan666

Recommended Posts

Jag har skrivit ett program för att enkelt se Svenska Spels hand histories när man spelar.

Höger-dubbelklicka bara på ett svenska spel-bord och få upp en översikt över alla händer du spelat vid bordet.

Handhistoryn konverteras till Partyformat för enkel läsning och kan med ett knapptryck konverteras till pokerhand.org-format, där länken läggs i klippbordet.

 

Programmet fungerar även med andra Boss Media-klienter. Detta är dock inte 100% testat, så skriv gärna om ni har problem så ska jag försöka fixa detta.

 

Extra Credits: P-O Andersson (som har get oss HH Converter) har skrivit xml-konverteringskoden. Stort tack till P-O!

 

Utförliga instruktioner om hur man använder programmet finnes på hemsidan.

 

Kända problem:

Vissa händer fungerar inte att konvertera till pokerhand.org-format, varför vet jag inte, men jag jobbar på saken.

 

Hämta programmet här!

(Programmet kräver .NET Framework 2.0)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara tacka återigen. Programmet funker felfritt efter den senaste upptaderingen.

Du verkar inte få så mycket credd för ditt arbete(iaf inte i denna tråd). Så jag och framförallt stackarna jag skickar massvis med händer till vill bara säga att du åtminstonde underlättat våran vardag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Dessvärre verkar programmet inte vara Vista- och/eller 64-bitarskompatibelt. När jag ska definiera mappen som history.xml ligger i vill det inte fungera. Jag navigerar mig ner till C:\Program Files (x86)\Svenska Spels Poker\history\11466\, men det händer inget när man klickar på OK. Och det går ju heller inte att skriva in sökvägen manuellt i rutan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Ankan666, kan du förklara skillnaden mellan programmen? Jag har läst igenom hela tråden på 22 sidor för HHC och sett några kommentarer om SS History samt att man verkar kunna använda båda så jag antar att de gör olika saker men står ju ingen info på din webbsida om vad SS History gör så berätta tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Ankan666, kan du förklara skillnaden mellan programmen? Jag har läst igenom hela tråden på 22 sidor för HHC och sett några kommentarer om SS History samt att man verkar kunna använda båda så jag antar att de gör olika saker men står ju ingen info på din webbsida om vad SS History gör så berätta tack.

Han skriver ju i förstaposten vad programmet gör :)

Annars är det väl bara att testa!

 

Skillnaden är att HH Converter kan användas för att få in HH's till PT/PO.

SS History kan användas fristående om man bara snabbt vill kunna läsa sin hh i partyformat, och skapa länkar till pokerhand.org.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...