Gå till innehåll

Artikel DI: 24hpokers VD storsäljer aktier i smyg


Matteprof

Recommended Posts

Så som jag ser det är det bara lite suspekt att han dels köper på sig A aktier privat och det rapporteras av Finansinspektionen och sedan säljer B aktier via en kapitalförsäkring registrerad i Bahamas då dessa inte insynsregistreras av Finansinspektionen.

 

Det är nog därför DI väljer en rubrik "sålt i smyg"

 

Hade illikvida aktier inte reagerat på VDs insiderköp hade det varit ok, men det suspekta ligger i insideranomalin när VDn köper.

 

Men något regelrätt fel tror jag inte det är

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men den tidigare rubriken var ju klart skvaller-missvisande, är ju FI som gjort fel och inte Per.

 

FI har inte gjort fel, de insynsregistrerar inte utländska kapitalförsäkrningar som den Per använde sig av.

 

Varken Per eller FI har egentligen gjort något fel. Det är bara att Per köpte A-aktier och flaggade för det medan han sålde B aktier och inte behövde flagga för det.

 

Sådant skapar dåliga vibbar på aktiemarknaden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstod saken rätt sålde han sina B-aktier i höstas och detta dels för att delfinansiera sitt köp av A-aktier. Det som är beklämmande i hela historien är ju att höstförsäljningen inte redovisats förrän nu när någon rotade fram den. Hade dom kört med öppna kort redan i höstas hade ju dagens fall aldrig inträffat. Dessutom kan man anta att hans ev. interna populäritet i företaget nu övergått i allmän ilska mot honom. De anställda blev alla lovade nyemitterade aktier enligt köpkurs som sattes via snittkursen under en period i januari. Nu sattes den kursen alltså högre än den hade kunnat göra om dom spelat med öppna kort. Mycket möjligt att aktiekursen inte påverkas så mycket på lite längre sikt, men hela hanteringen spär på folk allmänna uppfattning om att 24hPoker är ett oseriöst skitföretag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså b2b är ju döende. konstigt om han villa roffa åt sig medan han kan?

 

tror på företaget lol, 2-3 5/10-bord och ibland lite högre action. hyfsat med lägre C-bord men ändå ganska död sajt.

 

tyvärr är det så, jämför t.ex med everest poker, de har bara funnits vad? ett år? och det är sjukt mycket spelare från hela europa där.. på b2b spelar väl bara tighta svennar.. 2-3 NL1000 bord jämfört med 12-15 på everest och då har everest ingen rakeback eller galna bonusar.. skin-grejen på b2b fungerar inte längre och de större skinnen lär byta nätverk så som unibet,bestpoker mm. gjort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
När går Victor Chandler (VC) Hebreiska kunder in i 24h nätverket?

 

Jag har spelat i 2 år på VC poker mkt pga av fisken, de ISRAELISKA spelarn är helt galna.

 

Perfekt att de kommer till ett mindre nätverk som 24hpoker, dags att puttsa in lite på de gamla 24h spelkontot :)

 

galna men få?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andersson: Verkar som det var redan idag. Kan inte påminna mig om att jag sett spelare från Israel där tidigare men idag har jag spelat mot 3 st - på lägre nivåer. Dessutom har det hänt något annat just idag. Vet inte varför men helt plötsligt har en mängd öststatsspelare flyttat in på cashborden från freerollsen. Blev riktigt förvånad när jag helt plötsligt satt som ensam svensk ihop med 2 polacker, 1 ryss, 2 finnar, 1 ungrare och 1 bulgar på ett mindre bord (0.10/0.20). Kikade runt lite och det var inte bara mitt bord det var ungefär så. Spelarantalet är upp idag med cirka 15-20% mot en normal torsdagkväll så något "skumt" är det. Gick själv back några euro men mestadels pga en fiskcall preflop som träffade min QQ. Tycker det såg riktigt lovande ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ett speciellt moget inlägg av en moderator, tycker jag...

Bara för att man är relativt små betyder det väl inte att man måste blunda för positiva signaler? Personligen gillar jag de mindre nätverken eftersom man har bättre koll på spelarena och turneringarna varar inte i 5-6 timmar. B2B har väl varit lite väl tight/bra men samtidigt utvecklas man som spelare genom att spela mot bättre spelare. För en redan färdigutbildad spelare (finns det sådana?) har jag full förståelse för att B2B kan verka lite trist och för dålig action, men det är just detta som sakta med säkert är på väg att ändras. Fler bord på alla nivåer och bättre blandning av proffs/oerfarna måste ju ses som positivt, och inte sarkastiskt kritiseras.

 

Att Zyr torskat pengar antingen på aktien eller på spelet på 24h är ju förresten ganska uppenbart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...