Gå till innehåll

Push el. Fold


frasse85

Recommended Posts

Grejen är att du måste vara beredd att ställa oavsett om du hittar bättre hand de kommande 5-6 händerna, för du vill inte behöva ställa som först/tidig in nästa varv utan att ha fått några blinds.

 

Hanterar du det är det rätt att folda, men jag kan faktiskt tänka att ställa. Visst, blir du synad har du som bäst 50/50. Men torde finnas stor chans att alla viker av samma anledningar som att du inte ska ställa. Folk sätter dig ev på bättre hand som starkare A eller mellanpar.

 

Klart är att mycket beror på hur din image är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle nog kunna göra vilket som, beroende mkt på om jag tror jag kommer få några chanser att vara first in i senare position nästa varv och då ställs nog två kort om omständigheterna är rätt (för fan ett kort räcker nog). Men det känns som en fold oftast, skulle nog ställa 88+ aj+ här alltid om jag ska vidga det vill ja nog ha nåt skäl till det.

 

Är det antes förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fold, för mycket marker kvar för att vara så desperat. alternativet är att höja till 1100 och vika för omslag, men jag gillar inte att vika så jag hade inte pallat det.

 

8-10BB kvar är lagom att pusha, och det är princip där han ligger. Att miniraisa bort 1/3 av stacken känns kallt, alla vet ju att man är commitad, bättre att pusha in direkt och få bättre FE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade kunnat tänka mig en syn..

mene ftersom du bara har altenativen push or fold så måste jag säga tt jag hade foldat...för många efter som kan syna med nåt bättre..å vill inte gärna ha AT å får två synar å sido pot..de går aldrig å vinna..hade de däreemot vart i sen posiotn ingen rejs inte många synar hade jag tryckt in..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...