Gå till innehåll

Fusk med Holdem Indicator?


ola34

Recommended Posts

Hallå alla pokerspelare jag har gått i taket nu när jag har kollat in pokerprogrammet holdem indicator,jag tycker det är åt helvete om mina motspelare kan se mina muckade händer m.m då snackar vi inte om hjälpmedel då ÄR det rent fusk,jag tycker saiterna måste stoppa program som indicator,eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man muckar sina händer så vill man väl inte att motspelarna ska se dom,kan man med hjälp av ett prog så e re väl inte schysst?

 

Om handen går till showdown så har Fi rätt till att se din hand även om du muckar den. Detta gäller även vid live spel.

 

Om du muckar innan showdown så har Fi inte rätt till att se vad du muckade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte använta programmet men plockar det fram synande händer som muckas och kan plockas fram ur hand-historyn så är det inte fusk.

 

Vet inte hur det är på andras siter (inte spelat så många) men på Bodog är det bara att glida in på Hand History direkt efter handen är klar och kolla vad fi muckade vid showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå alla pokerspelare jag har gått i taket nu när jag har kollat in pokerprogrammet holdem indicator,jag tycker det är åt helvete om mina motspelare kan se mina muckade händer m.m då snackar vi inte om hjälpmedel då ÄR det rent fusk,jag tycker saiterna måste stoppa program som indicator,eller har jag fel?
Det är fusk på samma sätt som ett rättstavningsprogram är fusk.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok ,men jag tycker det är fel,ok det finns till för alla,jag har testat prog för att kolla hur det funkade men jag vill spela poker å veta att inga andra kan glo in i mina muckar hur skulle det bli om man spelar live......muck e ju en del i sättet att spela holdem ska nån motspelare se mina kort så ska jag ha rätten att avgöra d själv,eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok ,men jag tycker det är fel,ok det finns till för alla,jag har testat prog för att kolla hur det funkade men jag vill spela poker å veta att inga andra kan glo in i mina muckar hur skulle det bli om man spelar live......muck e ju en del i sättet att spela holdem ska nån motspelare se mina kort så ska jag ha rätten att avgöra d själv,eller?

 

Verkar ju vara en del i spelet vid showdown uppenbarligen.

 

Citat Kenan83

"Om handen går till showdown så har Fi rätt till att se din hand även om du muckar den. Detta gäller även vid live spel."

 

Men jag är en färsking så jag har inte 100 koll på dessa saker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaa ok men det känns som om det inte kommer att stanna där,ja vet inte ja kanske överreagerar.....

 

Vad menar du? Förstår du inte vad som sägs:

 

1. Det är tillåtet enligt reglerna att se motståndarens muckade kort vid showdown, online såväl som live (även om det är ett etikettsbrott).

2. Programmen du talar om tar bara fram redan känd information, dvs från handhistoriken. Oavsett om du har programmet eller ej kan du ta reda på vad din moståndare muckade. Programmet är bara ett hjälpmedel.

3. Det är inte fusk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

denna tråden är ett skämt

 

Det tycker inte jag.

Jag tycker det är tråkigt att en spelare skall känna sig i underläge pga att denne förutsatte att spelsiten såg till att det var lika förutsättningar för alla.

 

Även om det finns stödprogram som är "legalt" spelar jag hellre på en site där det är fritt från dessa.

 

Som glad amatör är det okej att sätta sig på ett bord med några onlineproffs. Turen ger mig handikapp, dvs ungefär som i golf. Men finns misstanken om att de desutom använder stödprogram så blir det inte lika kul längre. Och jag är övertygad om att de flesta amatörer (rekreationsspelare eller vad det heter) inte är intresserade av att skaffa dessa program samt att de inte kommer hjälpa dem ändå. För att ha nytta av programmet måste du veta vad du gör annars kan du inte omvandla informationen till någon nytta.

 

Min åsikt är att proffsen har bättre nytta av att dessa program inte finns att tillgå. Undrar hur många som skulle använda programmen om det tydligt visas i pokerklienten att stödprogram nyttjas, ex inom parantes efter Alias står det "Använder Indicator 1.0".

 

//Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...