Gå till innehåll

Det här med förbudet i USA...


Poperick

Recommended Posts

...rätta mig om jag har fel. Men förbudet för amerikaner att spela på nätet gäller väl bara på amerikanska sajter???

 

Om det är så förstår jag inte riktigt problemet och oron kring detta. Internet är ju globalt. Sök upp en annan sajt som inte är reggad i staterna ( t ex Full Tilt) och fortsätt spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig då att amerikanska proffs som Chris Fergusson mfl spelar på Full Tilt? Är de undantagna på något sätt?

 

Hur menar du nu? Jag skrev ju i inlägget ovan att det inte är olagligt att spela. En person i USA som spelar poker på Internet gör inget olagligt. Googla lite så får du säkert en bättre förklaring, men lagen riktar sig mot banker som sysslar med speltransaktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig då att amerikanska proffs som Chris Fergusson mfl spelar på Full Tilt?

Full Tilt är juridiskt baserade i Costa Rica, tror jag. Många "amerikanska" sajter (att de verkar så flaggviftande rödvitblåa hamburgermumsande baseballspelande äppelpajbakande och Bud Lite-drickande) är i själva verket juridiskt baserade i Kahnawá:ke, ett indianterritorium geografiskt i Kanada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...