Gå till innehåll

NLT - SH, Riverbluff, bra eller anus?


Recommended Posts

Fi är en vinnande regular på nivån och spelar TAG. Har definitivt förmågan att lägga starka händer om han anser sig vara slagen. Samma sak kan väl sägas om mig. Har inte stuckit ut med några stora moves utan visat upp bra händer vid showdowns och inte bluffat speciellt mycket.

 

 

Game #30915181: Hold'em NL ($1/$2) - 2007/02/11 - 03:43:56 (CET)

Table "Drawing" Seat 6 is the button.

Seat 1: Fi ($318 in chips)

Seat 2: riffraffa ($501.25 in chips)

Seat 3: hansolavf ($254 in chips)

Seat 4: Bengun001 ($269.65 in chips)

Seat 5: benos ($200 in chips)

Seat 6: Hero ($271 in chips)

Fi: posts small blind $1

riffraffa: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero [3d 3c]

hansolavf: folds

Bengun001: calls $2

benos: raises to $10

Hero: calls $10 Synar och hoppas få se en trea på flop.

Fi: calls $9

riffraffa: folds

Bengun001: calls $8

 

----- FLOP ----- [As Qd 5c]

 

Fi: checks

Bengun001: checks

benos: checks

Hero: bets $38 Ingen trea där, men då alla checkar beslutar jag mig för att försöka knipa poten ändå.

Fi: calls $38 Fi synar och jag antar att han har någonting, kanske ett ensamt A, kanske 55, kanske AQ. Ett ensamt A känns väl troligast då jag tror han skulle reraisa med 2 par eller bättre.

Bengun001: folds

benos: folds

 

----- TURN ----- [As Qd 5c][Ts]

Fi: checks Fi checkar, inte helt oväntat då han valde en passiv linje på flop.

Hero: checks Jag checkar bakom för att se vad Fi hittar på på river. Detta gör jag ofta även med händer som AK eller AJ för pot controll för att sedan syna ett bet på river, alternativt värdebeta.

 

----- RIVER ----- [As Qd 5c Ts][7s]

Fi: bets $64 Fi betar ut 64, ca halvpot. Tror aldrig denna Fi bluffar i detta läget. Troliga händer känns som AQ, AT, 55 eller eventuellt AK/AJ.

Hero: raises to $213 and is all-in Beslutar mig för att representera färgen som jag hade spelat precis såhär om mitt försök till att sno poten på flop misslyckats och färgdraget dök upp på turn. Svårt att se vad denna Fi skulle kunna ha och hitta synen med då spader A ligger på bordet så Fi knappast kan ha färg själv.

 

Fick ingen hand converter att fungera, men hoppas det går att se ändå

 

Synpunkter om spelet på alla gator välkomnas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anus.

 

Kommer syna med alla de högsta tvåparen, alla set och kanske till och med hitta en hjältesyn med toppar. Får ju nästan 3 mot 1 för att syna och den enda handen du kan ha, tänker han, är färg.

 

Om han lägger sig, grattis!

 

Ok, möjligt, men vad ska jag ha liksom? :)

Möjligt att jag hade kunnat spela AQ eller 55 på samma sätt, så kanske att han bör syna med 55, men vad annars slår han? Hur ofta är folk tomma i detta läge, eller kanske framförallt, hur ofta är jag tom i detta läge? Inte ofta.

 

Edit: Bör han inte heller bli rädd även för stegen? Visst, jag hade förmodligen tagit mitt gratiskort på flop med KJ och betat turn när den satt även om jag "semibluffat" på flop, men det kan ju inte Fi veta? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte han foldar så mycket på river med 3:1 i odds även om han har svårt att sätta dig på nån hand hanslår. Överlag tycker jag folk har svårt att ge cred för bakdörrsfärger.

 

Sedan gillar jag inte ditt försök att sno på floppen. Visst, alla checkar som du säger men två utav dem auto-checkar antagligen till killen som höjde pre och kan mycket väl sitta på starka händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, möjligt, men vad ska jag ha liksom? :)

 

Hahaha, exakt! Och det lär ju vara huvudskälen för honom att syna. Och det känns ju lite väl tunt att representera backdörrsfärgen med motiveringen att du hade checkat den på turn. Det lär ju utgöra en rätt liten del av de händer du checkar på turn.

 

Eftersom du postar handen så stekfoldade han väl ett bra ess, men jag tror inte att ditt spel är vinnande i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla synpunkter!

 

Jag var Fi i handen och foldade A5s efter river. Är den folden lika dålig som Fi's bluff? Vilka händer tycker ni jag bör syna med?

 

Erfarenheten säger mig att Hero väldigt sällan har något annat än stål här. Har jag fel där? Jag slår ju bara en bluff?

 

Tycker ni jag skulle spelat handen annorlunda på någon gata? Synen pre är jag medveten om inte är speciellt vass, men jag hade mina anledningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla synpunkter!

 

Jag var Fi i handen och foldade A5s efter river. Är den folden lika dålig som Fi's bluff? Vilka händer tycker ni jag bör syna med?

 

Erfarenheten säger mig att Hero väldigt sällan har något annat än stål här. Har jag fel där? Jag slår ju bara en bluff?

 

Tycker ni jag skulle spelat handen annorlunda på någon gata? Synen pre är jag medveten om inte är speciellt vass, men jag hade mina anledningar.

 

 

Ett sätt att börja syna motståndarnas bluffar bättre är att fundera på vad de representerar och med vad för hand de hade gjort som de gör. På den nivå du spelar hittar folk inte så många tunna värdebets. Egentligen kan han bara ha färg här. Allt annat synar han med - oftast iaf. Alltså återstår nästan bara bluff. Syn. Ship it. Osv, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...