Gå till innehåll

NLT20 - 76s missar, vad göra turn?


Recommended Posts

Vad gör man här? Raisat preflop, och CBat flop. Turn är blank. Vad gör jag nu?

 

Brukar vara så att om Fi träffat nåt par så släpper han i stort sett inte (beror nog oftast på att jag är för feg på turn :oops: ). Men har han färg/stegdrag så släpper han 50% av gångerna på turn, och 50% synar han ner till rivern. Såklart varierar detta, men det är ungefär scenariot.

 

Game # 513677614 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Taby"

Game ended 2007-02-09 17:27:27 GMT+01:00

 

Players:

aapee (EUR 6,48 in seat 1)

frisone (EUR 4,29 in seat 2)

da_nutz (EUR 12,13 in seat 3)

blu69 (EUR 7,14 in seat 4)

kaustii (EUR 23,67 in seat 6)

 

Dealer: aapee

Small Blind: frisone (0,10)

Big Blind: da_nutz (0,20)

 

kaustii was dealt: 7c - 6c

 

blu69 Call (0,20)

kaustii Raise (0,75)

aapee Fold

frisone Fold

da_nutz Fold

blu69 Call (0,55)

 

Flop 5s - Qs - 9d

 

blu69 Bet (0,20)

kaustii Raise (1,80)

blu69 Call (1,60)

 

Turn 5s - Qs - 9d - 3c

 

blu69 Check

kaustii ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt. SC är överskattade.

Man träffar aldrig hårt med dom och det går inte att c-betta hem potter med dom på den här nivån iaf.

Håller med att man nog ska ta det lite lungt med SC på så här låg nivå. Bättre att limpa med om någon redan har limpat, framför allt när killen som har limpat här har liten stack.

 

Checka turn och träffa 8:an på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att ge upp, inget bra turnkort för en dubbelpipa... Om river blankar och han checkar kanske du kan köpa potten där.

 

Fegade ur på rivern med. Antor att han satt på iaf en dam. Såhär slutade eländet:

 

 

 

River 5s - Qs - 9d - 3c - 5c

 

blu69 Check

kaustii Check

 

blu69 shows: 8s - 7s (a pair of fives)

kaustii didn't show: 7c - 6c (a pair of fives, with queen, nine and seven as kickers)

 

blu69 wins: EUR 5,15 (with a pair of fives)

Rake: EUR 0,25

 

 

 

Kändes ju fint å losa mot 8 hög :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bisarr hand. Sjukast av allt är väl att han synar omslag från dig två gånger om med sin hand, andra gången med 8 hög och hålpipa. Förstår mig sen heller inte på din flopraise ärligt talat, om du vill reppa AQ-överpar där, samtidigt vet du att han synar ner med bottenpar, typ. Om han är en sån synstation kommer väl bättre tillfällen och låta honom syna bort sin stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Station = tänker: "Har jag drag eller ett ok par? då synar jag". På en så pass dragig bräda är det mycket möjligt att han hade ett drag och nu missat (har typ 9 högt) och kommer folda mot även ett litet bet. En station tänker inte: "Han betar sjukt svagt, jag kan jaga bort honom med en höjning."

En station synar inte heller blint utan bara när han har en hand, det händer att de t.o.m lägger bottenparet eller liknande. Mot denna typ av spelare är det +EV att betta lite grand på river i dessa lägen när turn checkats igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...