Gå till innehåll

Får inte tillbaka mina pengar!


Rush_Of_Joy

Recommended Posts

Dra på trissor... Startar du en tråd på ett forum före du ringer supporten? Snyggt!

 

Under tiden jag väntar på ett samtal från Pay-pro så tänkte jag att jag kunde få lite hjälp och råd på vägen. Jag har mailat de före och under trådens gång. Räknas inte det som att ta kontakt med supporten?

 

Jag känner mig rätt obekväm att prata engelska via telefon, och helst när jag inte vet vad jag gjort för fel och har då svårt att svara korrekt på frågorna som ställs via luren (Pay-pro's support har en tendens att använda sig av ett abstrakt språk, som knappt underlättas när det hålls på engelska), så jag försökte ta det genom PartyPoker killen här på forumet först.

 

Stör det dig mycket? Jag kanske ska vara lite mer diskret nästa gång..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

amerikanska är ett väldigt dumt språk när det kommer till klara och definitiva förklaringar tyvärr

 

Det må så vara, men det verkar också vara viktigare för engelsktalande supportgubbar att skriva ut dessa evinnerliga "Thank you for using **** Poker" än att svara på frågor. Vet inte om det är supportavdelningar i största allmänhet eller om det bara gäller pokerrelaterade företag. Vad jag däremot vet är att när man precis fått sitt konto stängt eller pengarna bortslarvade av inkompetenta idioter, så vill man hellre veta när och hur situationen ska lösas än att höra papegojfraser om att de är glada att man vill vara kund hos dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat:
Ursprungligen postat av DuckyDuck

Sign Up bonus på bägge?

Skapat något av kontona efter att Party köpte Empire?

 

Sign Up bonus på bägge, ja.

 

Jag vet inte när de köpte Empire men jag skapade mitt konto på Party någon gång i början av Januari, första veckan säkert, och på Empire kort därefter.

 

Det var förra året så du har brutit mot CoC, grattis. Ie du har "fuskat" till dig en bonus, vilken skräll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var förra året så du har brutit mot CoC, grattis. Ie du har "fuskat" till dig en bonus, vilken skräll...

 

Jag har också gjort ett konto på empire och ett annat på Party. När Pay-pro ringde mig bad dom mig att stänga ett av kontona och förklarade att det inte var tillåtet att ha två konton...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag mailade Empire för ett tag sedan (~dec06/jan07) för att höra ifall jag fick öppna ett konto hos dem trots att jag hade ett aktivt konto på PP.

 

Jag fick som svar att ett flertal kunder hos dem var också kunder hos PP och support killen rekomenderade mig att använda ett annat nick och en annan mailadress(!).

 

Jag kan tillägga att jag var fullkomligt ärligt i mitt frågande brev och jag uppfattande det som nära nog omöjligt att missuppfatta mitt meddelande.

 

Jag önskar att jag hade kvar hans mail men jag hittar det tyvärr ej..

 

Borde jag stänga mitt empirekonto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag mailade Empire för ett tag sedan (~dec06/jan07) för att höra ifall jag fick öppna ett konto hos dem trots att jag hade ett aktivt konto på PP.

 

Jag fick som svar att ett flertal kunder hos dem var också kunder hos PP och support killen rekomenderade mig att använda ett annat nick och en annan mailadress(!).

 

Jag kan tillägga att jag var fullkomligt ärligt i mitt frågande brev och jag uppfattande det som nära nog omöjligt att missuppfatta mitt meddelande.

 

Jag önskar att jag hade kvar hans mail men jag hittar det tyvärr ej..

 

Borde jag stänga mitt empirekonto?

 

Jag skapade ett empire-konto i september och det fungerade bra. När PayPro ringde frågade de om jag hade ett konto på Party och jag sa att jag hade det och de sa att det inte var några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sign Up bonus på bägge, ja.

 

Jag vet inte när de köpte Empire men jag skapade mitt konto på Party någon gång i början av Januari, första veckan säkert, och på Empire kort därefter.

 

Tja, då är väll anledningen till det stängda kontot klar då.

Hoppas du får ut det du satte in själv. Resten tror jag är förverkat.

 

 

Det må så vara, men det verkar också vara viktigare för engelsktalande supportgubbar att skriva ut dessa evinnerliga "Thank you for using **** Poker" än att svara på frågor. Vet inte om det är supportavdelningar i största allmänhet eller om det bara gäller pokerrelaterade företag. Vad jag däremot vet är att när man precis fått sitt konto stängt eller pengarna bortslarvade av inkompetenta idioter, så vill man hellre veta när och hur situationen ska lösas än att höra papegojfraser om att de är glada att man vill vara kund hos dem.

 

 

Det verker tyvärr vara ganska generellt för internet baserade supporter

Håller med dig fullkomligt. Jag försvarar dom absolut inte när det kommer till oklara svar och envetna hänvisningar till luddigt skrivna texter. Snarare tvärt om!

Titta bara på mina inlägg i denna tråden om du inte tror mig ;)

http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=27146

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag mailade Empire för ett tag sedan (~dec06/jan07) för att höra ifall jag fick öppna ett konto hos dem trots att jag hade ett aktivt konto på PP.

 

Jag fick som svar att ett flertal kunder hos dem var också kunder hos PP och support killen rekomenderade mig att använda ett annat nick och en annan mailadress(!).

 

Jag kan tillägga att jag var fullkomligt ärligt i mitt frågande brev och jag uppfattande det som nära nog omöjligt att missuppfatta mitt meddelande.

 

Jag önskar att jag hade kvar hans mail men jag hittar det tyvärr ej..

 

Borde jag stänga mitt empirekonto?

 

Känns som ytterligare en av dom där som svarar utan att ha helt torrt på fötterna. Svaret va nog sant fram tills PG köpte Empire, men knappast efter. Jag skulle inte spela mitt Empire konto om jag var du utan nöja mig med PP kontot. Problemet uppstår inte förrän du försöker casha ut pengar.

 

Fram till dess kan du sätta in och spela bort hur mycket du vill. *ironi*

 

P.S. Mera reload bonusar på PP än på E vad jag har sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok pratade med 2 st i telefonen (blev vidarebefordrad till en annan) och fick vänta kanske 10-15 min på att han skulle kolla igenom allt.

 

Han förstod inte vad skälet skulle vara till att mina konton blivit låsta (han nämnde inget om att man inte fick ha konto på både Party och Empire) men eftersom det var permanent så ursäktade han för att han inte kunde öppna mina konton igen, men sa att jag skulle få mina pengar.

 

Kunde inte få dem till mitt Neteller konto då jag redan fått pengarna från Party till det tidigare (:-??) så jag fick nöja mig med en check. Detta skulle ta ca 7-22 dagar.

 

Trist att man inte kommer få spela där nå mer, men tur var att det löste sig med pengarna. Lite lång väntetid med check men det känns rätt obetydligt just nu. Jag är glad bara jag får tillbaka dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok pratade med 2 st i telefonen (blev vidarebefordrad till en annan) och fick vänta kanske 10-15 min på att han skulle kolla igenom allt.

 

Han förstod inte vad skälet skulle vara till att mina konton blivit låsta (han nämnde inget om att man inte fick ha konto på både Party och Empire) men eftersom det var permanent så ursäktade han för att han inte kunde öppna mina konton igen, men sa att jag skulle få mina pengar.

 

Kunde inte få dem till mitt Neteller konto då jag redan fått pengarna från Party till det tidigare (:-??) så jag fick nöja mig med en check. Detta skulle ta ca 7-22 dagar.

 

Trist att man inte kommer få spela där nå mer, men tur var att det löste sig med pengarna. Lite lång väntetid med check men det känns rätt obetydligt just nu. Jag är glad bara jag får tillbaka dem.

Det är svindyrt att lösa in checkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur dyrt då? Jag verkade inte ha några andra alternativ att välja på.

 

Neteller tar sin sedvaliga avgift plus en checkavgift.

Sedan tar banken 100-200 i avgift plus att de måste använda inkasso som tar sin avgift på ca 500 spänn.... Fråga mig inte exakta siffror/procent men summa kardemumma blev det 700 spänn i avgifter på svenska sidan när jag skulle ta ut 1000 dollar via check (Neteller krånglade med uppgraderingen av kontot, fick det dock att funka och nu har jag fått stålexen via hederlig bank transfer).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förenings sparbanken (SWEDBANK) tog 500 kr för att lösa en check med 5000 dollar sist jag gjorde det.

 

Från SwedBanks site:

 

Utländska check 125 kr/st

 

inkassouppdrag 500 kr/st + eventuella utländsk avgift

 

 

P.S. Grattis att du får ut dina pengar :)

 

Tack för infon samt gratulationen :-) (om det nu blir så mycket pengar)

 

Något jag sörjer mest är att jag inte kommer få ta del av reload bonusarna framöver som är lätta att tjäna ihop, eftersom jag aldrig får spela där nå mer av någon anledning som ingen hos supporten verkar vilja svara på.

 

Jag hoppas att den här tråden har gett många en negativ syn på PartyGaming och Pay-pro, ja hela bunten faktiskt, för det är vad dom förtjänar. Hoppas de skärper till sig framöver.

 

Supporten suger apa. Det var allt för mig. Tack för alla vettiga svar jag fått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

 

Har också haft en massa problem med att casha ut från party poker utan att för den sakens skull få några vettiga svar på varför. Nu senast har jag bett dom skicka en check vilket tar en dj***a tid för dom att godkänna.

 

Jaja nu var det inte därför jag tänkte skriva utan för att påpeka att banker använder sig av inkasso när de ska kolla upp checkar från privatpersoner. Har svårt att förstå varför de skulle använda det när man löser in checkar från Party poker. Mitt tips är att lösa in checken i en bank som du är kund i själv så kanske du slipper denna avgift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

 

Har också haft en massa problem med att casha ut från party poker utan att för den sakens skull få några vettiga svar på varför. Nu senast har jag bett dom skicka en check vilket tar en dj***a tid för dom att godkänna.

 

Jaja nu var det inte därför jag tänkte skriva utan för att påpeka att banker använder sig av inkasso när de ska kolla upp checkar från privatpersoner. Har svårt att förstå varför de skulle använda det när man löser in checkar från Party poker. Mitt tips är att lösa in checken i en bank som du är kund i själv så kanske du slipper denna avgift.

 

Den delen man brukar klara sig ifrån om man cashar in en utlänsk check till sitt eget konto i en bank är i swedbanks fall dom där 125 kr. (om dom inte har ändrat sina regler kanske ska sägas med, det är ju en evighet sen jag casha in en utlänsk check)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...