Gå till innehåll

Får inte tillbaka mina pengar!


Rush_Of_Joy

Recommended Posts

Ok, nu blir jag förvirrad och irriterad. Har krånglat i ca 1 vecka med att få ut alla pengar från Party Poker. Var tvungen att skicka ID, bild på kreditkortet samt skriftlig underteckning av mig. Under tiden var kontot också låst av någon anledning, och nu är mitt konto tydligen alltså låst för alltid.

 

Med det menas även att jag inte kommer in på Empire Poker där jag har över $600, vilket är mycket pengar för mig.

 

Här är mailet som verifierar att jag dem accepterat och skickat pengarna:

 

Dear Richard,

 

Your cash out request received on 25-JAN-07 with transaction ID *** from your PartyAccount "Ricque88" has been approved and has already begun processing. Please see the payment distribution below for complete issuing details:

 

Cash Out - Payment Distribution

-----------------------------------------------------------------

PaymentId Payment Type Amount

-----------------------------------------------------------------

**** NETeller payment to ******** $628.46

 

-----------------------------------------------------------------

 

You can check the status of your cash out anytime by selecting 'Cashier' from the Lobby, then 'Cash Out History' .

 

To check the approximate time taken to receive your cash out, click on the following link: http://www.pay-pro.com/cash_out_options.html

 

Cash outs requested via Checks will only be mailed or couriered to your registered address. To change your mailing address for future cash outs, please login to your PartyAccount and click "My Accounts" followed by "Update Personal Info".

Bra tänker jag. Men mitt konto är fortfarande låst. När jag sedan frågar dem när de kan öppna mitt pokerkonto (antar att det var låst eftersom jag flyttade pengar) får jag följande till svar:

 

Dear Richard,

 

Thank you for contacting us.

 

We wish to inform you that your account at Party Poker has been permanently closed and hence cannot be reactivated

 

Sincerely,

 

Anish

Investigations Team

:shock:

Har just skrivit tillbaka och frågat varför. Är de sura för att jag tog ut alla mina pengar därifrån? Jag hade spelat klart bonusen och har ingen lust att fortsätta där, men det kanske de inte tycker om... Anser de bonushorande som något olagligt?

 

Dessutom har jag som sagt kvar pengar på EmpirePoker som jag vill ha ut. Kommer jag kunna ta ut dem?

 

Och varför kan de inte svara varför direkt?! Blir så irriterad på Pay-pro och PartyPoker !! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning är att du har gjort något som ser skumt ut på kontot. T ex att de kanske misstänkt collusion eller chipdumping eller liknande.

 

Självklart så stänger de inte konton bara för skoj skull så de har en anledning till det. Du har förmodligen fått ett mail där det står "Call us immediately. We need to speak to you about your account", eller liknande?

 

Men gör helt enkelt så att du ringer in till dem och frågar istället för att mailar.

PF.nus partykille kommer säkert hit och kollar upp det, men annars kan du alltid höra med Mike O'malley på 2+2. Fråga då självklart inte efter hjälp med ditt konto då han inte (borde) svara på det. Utan hör istället ifall du kan få kontaktinfo till nån account manager eller nåt som sitter över lägsta supporten så hjälper han dig säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning är att du har gjort något som ser skumt ut på kontot. T ex att de kanske misstänkt collusion eller chipdumping eller liknande.

 

Självklart så stänger de inte konton bara för skoj skull så de har en anledning till det. Du har förmodligen fått ett mail där det står "Call us immediately. We need to speak to you about your account", eller liknande?

 

Men gör helt enkelt så att du ringer in till dem och frågar istället för att mailar.

PF.nus partykille kommer säkert hit och kollar upp det, men annars kan du alltid höra med Mike O'malley på 2+2. Fråga då självklart inte efter hjälp med ditt konto då han inte (borde) svara på det. Utan hör istället ifall du kan få kontaktinfo till nån account manager eller nåt som sitter över lägsta supporten så hjälper han dig säkert.

 

Dem tyckte ju att mitt uttag såg skumt ut när jag spelat så kort tid, så dem ville ha bekräftelse genom att skicka bild på ID, kreditkortet samt underskrift. Det gjorde jag och fick pengarna. Dem borde inte skickat dem annars.

 

Fick inget sådant mail där dem skrev att jag skulle ringa utan fick bara ett kallt "Ditt konto är låst och kan inte öppnas igen"

 

Väntar nog på svar från vår PartyPoker vän, men om jag inte får svar på ett tag så ringer jag och frågar vad det är som är på tok.

 

Använt pappas kreditkort?

 

Nä, sitter på eget Mastercard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tänker jag. Men mitt konto är fortfarande låst. När jag sedan frågar dem (rätt) när dem (fel) kan öppna mitt pokerkonto

:shock:

Har just skrivit tillbaka och frågat varför. Är dem (fel) sura för att jag tog ut alla mina pengar därifrån? Jag hade spelat klart bonusen och har ingen lust att fortsätta där, men det kanske dem (fel) inte tycker om... Anser dem (fel) bonushorande som något olagligt?

 

Dessutom har jag som sagt kvar pengar på EmpirePoker som jag vill ha ut. Kommer jag kunna ta ut dem (rätt)?

 

Och varför kan dem (fel) inte svara varför direkt?!

 

2 rätt av 7 genom att konsekvent använda "dem". Konsekvent användande av "de" hade givit 5 rätt av 7. Praktiskt om man är osäker är ju att använda "dom" hela tiden. Blir aldrig riktigt snyggt eller rätt, men heller aldrig pinsamt fel. Tips från coachen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dem (fel) tyckte ju att mitt uttag såg skumt ut när jag spelat så kort tid, så dem (fel) ville ha bekräftelse genom att skicka bild på ID, kreditkortet samt underskrift. Det gjorde jag och fick pengarna. Dem (fel) borde inte skickat dem (rätt) annars.

 

Fick inget sådant mail där dem (fel) skrev att jag skulle ringa utan fick bara ett kallt "Ditt konto är låst och kan inte öppnas igen"

 

Väntar nog på svar från våran (fel) PartyPoker vän, men om jag inte får svar på ett tag så ringer jag och frågar vad det är som är på tok.

 

 

 

Nä, sitter på eget Mastercard.

 

1 av 6 denna gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu blir jag förvirrad och irriterad. Har krånglat i ca 1 vecka med att få ut alla pengar från Party Poker. Var tvungen att skicka ID, bild på kreditkortet samt skriftlig underteckning av mig. Under tiden var kontot också låst av någon anledning, och nu är mitt konto tydligen alltså låst för alltid.

 

Med det menas även att jag inte kommer in på Empire Poker där jag har över $600, vilket är mycket pengar för mig.

 

 

Och varför kan de inte svara varför direkt?! Blir så irriterad på Pay-pro och PartyPoker !! :evil:

 

 

Jag håller fullständigt med dig angående PP's totala ovilja att besvara frågor med enkla raka svar men angående varför dom har stängt dina konton skulle kunna vara för att du har konto hos både PartyPoker och EmpirePoker vilket man inte får ha om jag minns rätt från derar T&C. (1 real money konto i PartyGaming nätverket).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller fullständigt med dig angående PP's totala ovilja att besvara frågor med enkla raka svar men angående varför dom har stängt dina konton skulle kunna vara för att du har konto hos både PartyPoker och EmpirePoker vilket man inte får ha om jag minns rätt från derar T&C. (1 real money konto i PartyGaming nätverket).

 

Det har jag inte hört, du är den första som nämner det. Men jag tror inte det stämmer. Följande kommer från Bonuswhores.com:

 

Party Poker and Empire Poker are on the Party Gaming Network. Players may have accounts at both sites, however, players may need to register their second account on a clean computer that has neither program already installed. Once you have registered the account, you will be able to play both on the same computer.

 

Jag installerade Empire på bärbara och det gick fint, utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller fullständigt med dig angående PP's totala ovilja att besvara frågor med enkla raka svar men angående varför dom har stängt dina konton skulle kunna vara för att du har konto hos både PartyPoker och EmpirePoker vilket man inte får ha om jag minns rätt från derar T&C. (1 real money konto i PartyGaming nätverket).

 

Man får ha konto på bägge sajterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Självklart så stänger de inte konton bara för skoj skull så de har en anledning till det. Du har förmodligen fått ett mail där det står "Call us immediately. We need to speak to you about your account", eller liknande?

 

 

där har du fel, jag fick mitt konto med ca 1000$ avstängt nångång i mars förra året, skickade 8 mail om varför det vart avstängt men fick inget svar, och jag hadde inte gjort något fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

där har du fel, jag fick mitt konto med ca 1000$ avstängt nångång i mars förra året, skickade 8 mail om varför det vart avstängt men fick inget svar, och jag hadde inte gjort något fel.

 

Har du någon annan i huset som spelar? Det har nämligen jag. Farsan har också ett konto där men har inte spelat på väldigt länge. Kanske så tror de att jag sitter på två st konton och försöker lura dem?

 

Jag försökte använda samma lösenord som farsan (så att han kunde hålla koll på mitt spelande, var nämligen i en beroende-svacka då) men det fick jag inte, så jag pratade med en support i telefon, jag bytte lösenord, hon önskade mig mycket lycka och sen fick jag spela bäst jag ville. Det var säkert 2-3 månader sen.

 

Troligtvis misstänker dom som sagt att jag försöker bonushora på 2 konton. Farsan fixade sitt konto för ½ år sedan och jag nångång i Nov-Dec. Effektivt bonusjagande isåfall =/ ..

 

Man kanske borde kontakta PartyPoker killen här på forumet? Jag känner mig mer bekväm av att skriva med en svensk än att sitta i luren och försöka göra mig förstådd hos indierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon annan i huset som spelar? Det har nämligen jag. Farsan har också ett konto där men har inte spelat på väldigt länge. Kanske så tror de att jag sitter på två st konton och försöker lura dem?

 

Jag försökte använda samma lösenord som farsan (så att han kunde hålla koll på mitt spelande, var nämligen i en beroende-svacka då) men det fick jag inte, så jag pratade med en support i telefon, jag bytte lösenord, hon önskade mig mycket lycka och sen fick jag spela bäst jag ville. Det var säkert 2-3 månader sen.

 

Troligtvis misstänker dom som sagt att jag försöker bonushora på 2 konton. Farsan fixade sitt konto för ½ år sedan och jag nångång i Nov-Dec. Effektivt bonusjagande isåfall =/ ..

 

Man kanske borde kontakta PartyPoker killen här på forumet? Jag känner mig mer bekväm av att skriva med en svensk än att sitta i luren och försöka göra mig förstådd hos indierna.

 

 

 

Helt klart är det det det beror på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen att jag inte svarat er tidigare idag, men har varit ute i solen och försökt att få bort den där genomskinliga nyansen som infinner sig på vintern.

 

1. Jag kan inte kolla på kontot nu eftersom jag inte är på kontoret, men om du PM:ar mig dina detaljer så ska jag kolla på det på måndag.

2. Man får han konto både på Empire och Party om man hade det innan Party köpte Empire. Däremot får man inte starta ett konto på Party om man redan har ett på Empire och vice versa.

3. Spelar ni via samma IP så blir det lätt strul. Undvik.

 

Som sagt, svårt att få en lösning på det nu, kollar upp det på måndag.

 

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir jag rädd här. De anklagar mig för följande:

 

Dear Richard,

 

Thank you for contacting us.

 

After a thorough investigation of the records on your account, we have taken the decision to close your account, due to suspicious financial patterns. we have confirmed that account was created for sole purpose of capturing funds from our crediting sources and illegally manipulating them for your own benefit.

 

Hence in accordance with our policy we have proceeded to close all the accounts, which were involved for this fraudulent activity. We have additionally seized any remaining funds on the accounts in question, which are now flagged and permanently barred from all of our brands.

 

We would suggest you not to try to open a new account in the future, given that it will result on immediate account closure and funds forfeiture.

 

Contact us anytime, we are available around the clock to assist you with your account related questions and suggestions.

 

Sincerely,

 

Paul

Investigations Team

Hjälp! Vad ska jag göra :-( Jag spelade så jag fick bonusen och sen slutade jag spela där. Är det olagligt?

 

Allt de skriver är så abstrakt. De skriver att jag gjort något olagligt men vad är det som jag gjort som är olagligt?

 

Jag fick pengarna från Party Poker men från Empire blir det visst inga. ca $650 är mycket pengar för mig :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag inte hört, du är den första som nämner det. Men jag tror inte det stämmer. Följande kommer från Bonuswhores.com:

 

Party Poker and Empire Poker are on the Party Gaming Network. Players may have accounts at both sites, however, players may need to register their second account on a clean computer that has neither program already installed. Once you have registered the account, you will be able to play both on the same computer.

 

 

Jag installerade Empire på bärbara och det gick fint, utan problem.

 

Du ska aldrig lita på vad de står på affiliate siter, dom skriver massor som inte är korrekt för att få kunder.

 

Jag hade tydligen inte helt 100% rätt om att man inte får ha konto på bägge skinen men de va ju bara under 1 speciell omständighet man fick ha det. Alltså känns det som jag hade rätt i vad jag sa från början. (undantaget dom som hade konto på bägge skinen innan Party köpte Empire).

 

Har du skapat kontot på endera av siterna efter att Party köpte Empire så är detta anledingen till konto låsningen skulle jag påstå.

Få se vad PP killen kommer fram till från kontoret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska aldrig lita på vad de står på affiliate siter, dom skriver massor som inte är korrekt för att få kunder.

 

Jag hade tydligen inte helt 100% rätt om att man inte får ha konto på bägge skinen men de va ju bara under 1 speciell omständighet man fick ha det. Alltså känns det som jag hade rätt i vad jag sa från början. (undantaget dom som hade konto på bägge skinen innan Party köpte Empire).

 

Har du skapat kontot på endera av siterna efter att Party köpte Empire så är detta anledingen till konto låsningen skulle jag påstå.

Få se vad PP killen kommer fram till från kontoret.

 

Han (PP-killen) kunde inte kolla upp detta då han inte har kontroll över de låsta kontona.

 

Det låter som att det är något värre än att ha 1 konto på vardera. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle kunna vara nått värre men att bonushora från bägge fast du bara har rätt till ett skin skulle ge samma typ av skrivelse från dom, amerikanska är ett väldigt dumt språk när det kommer till klara och definitiva förklaringar tyvärr. Jag har postat om det i en annan tråd här om veckan. T.ex. "expect you to" och "prefear that you" i deras språkbruk menas "du ska" och "kräver att du"

 

Det står ju att du anklagas för att ha gjort något för att tillgodogöra dig finansiella fördelar från deras "crediting sources" vilket reload bonusar och No. deposit bonusar räknas in i antar jag. Den här delen av deras mail är jag lite mera tveksam till "illegally manipulating" men det skulle ju kunna vara falska personuppgifter/alternativa personuppgifter för att kunna ha 2 olika konton.

Den här delen av mailet vet jag inte alls varför den är skriven, jag kan inte ens gissa varför "due to suspicious financial patterns" såvida du inte har dumpat från ena kontot till det andra eller spelat båda vid samma bord.

 

Alla dessa anledningar skulle leda till stängda konton, fast om du satt in pengar själv borde du få ut den delen av summan (i dom flesta fallen) du har på kontot.

 

Hur som helst så är detta bara gissningar eftersom jag inte har alla uppgifter på vad du har gjort eller inte gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle kunna vara nått värre men att bonushora från bägge fast du bara har rätt till ett skin skulle ge samma typ av skrivelse från dom, amerikanska är ett väldigt dumt språk när det kommer till klara och definitiva förklaringar tyvärr. Jag har postat om det i en annan tråd här om veckan. T.ex. "expect you to" och "prefear that you" i deras språkbruk menas "du ska" och "kräver att du"

 

Det står ju att du anklagas för att ha gjort något för att tillgodogöra dig finansiella fördelar från deras "crediting sources" vilket reload bonusar och No. deposit bonusar räknas in i antar jag. Den här delen av deras mail är jag lite mera tveksam till "illegally manipulating" men det skulle ju kunna vara falska personuppgifter/alternativa personuppgifter för att kunna ha 2 olika konton.

Den här delen av mailet vet jag inte alls varför den är skriven, jag kan inte ens gissa varför "due to suspicious financial patterns" såvida du inte har dumpat från ena kontot till det andra eller spelat båda vid samma bord.

 

Alla dessa anledningar skulle leda till stängda konton, fast om du satt in pengar själv borde du få ut den delen av summan (i dom flesta fallen) du har på kontot.

 

Hur som helst så är detta bara gissningar eftersom jag inte har alla uppgifter på vad du har gjort eller inte gjort.

 

De kanske tror att min farsas konto skulle vara något jag hittat på för att kunna spela på två konton. Och att han inte spelat särskilt mycket den sista tiden (Det är Betsson som gäller för honom nu) kan få dem att misstänka att jag använder mig av 2 st konton för att kunna utnyttja deras bonus en gång till.

 

Jag har varken flyttat över pengar kontona emellan, eller spelat på båda samtidigt. Tog först Party Poker, spelade klart den bonusen. Därefter stoppade jag in nya pengar på Empire och spelade klart den bonusen.

 

Det lustiga är att jag fick ut mina pengar från Party kontot men inte från Empire kontot :S Alltså måste ju problemet ligga kring Empire kontot?

 

Jag satte själv in $500 för att kunna få ut bonusen på $100. Men de verkar inte vilja betala tillbaka de $500 som är mina egna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kanske tror att min farsas konto skulle vara något jag hittat på för att kunna spela på två konton. Och att han inte spelat särskilt mycket den sista tiden (Det är Betsson som gäller för honom nu) kan få dem att misstänka att jag använder mig av 2 st konton för att kunna utnyttja deras bonus en gång till.

 

Jag har varken flyttat över pengar kontona emellan, eller spelat på båda samtidigt. Tog först Party Poker, spelade klart den bonusen. Därefter stoppade jag in nya pengar på Empire och spelade klart den bonusen.

 

Det lustiga är att jag fick ut mina pengar från Party kontot men inte från Empire kontot :S Alltså måste ju problemet ligga kring Empire kontot?

 

Jag satte själv in $500 för att kunna få ut bonusen på $100. Men de verkar inte vilja betala tillbaka de $500 som är mina egna.

 

Sign Up bonus på bägge?

Skapat något av kontona efter att Party köpte Empire?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sign Up bonus på bägge?

Skapat något av kontona efter att Party köpte Empire?

 

Sign Up bonus på bägge, ja.

 

Jag vet inte när de köpte Empire men jag skapade mitt konto på Party någon gång i början av Januari, första veckan säkert, och på Empire kort därefter.

 

Jag vill minnas att jag skrev i mitt PM till dig att du självklart kommer att få ut dina pengar, men du måste kontakta oss för att lösa det. Ring supporten som jag föreslog, det är en bra början.

 

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

 

Du skrev att jag skulle ringa eller maila dem. Inget om pengarna. Men om det är som du säger så blir jag givetvis mer lättad. Jag bad dem ringa mig i veckan men har inte fått något samtal ännu. Kanske får ta tag i luren själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...