Gå till innehåll

NL 1$/2$ SH: Turnat tvåpar, syna AI river???


Recommended Posts

Undrar framförallt vad vi gör på river här, samt vore även tacksam för lite synpunkter på turnraisen?

 

Djori: spelar 31%/6%, postflopagg. 2.25, inga övriga reads på killen...

 

Själv spelar jag ca 20%/15% och har inte direkt varit out of line tidigare i nån stor utsträckning.

 

Texas Hold'em NL $1/$2

 

Seat 1: LOUROSA4 ($64.11 in chips) DEALER

Seat 3: Djori ($425.07 in chips)

Seat 5: PHNX666 ($334.01 in chips)

Seat 6: CASTRA ($232.14 in chips)

Seat 8: HERO ($287.00 in chips)

Seat 10: OhHiThere ($235.09 in chips)

Djori: Post SB $1.00

PHNX666: Post BB $2.00

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [A :heart: J :heart:]

Dealt to Djori

CASTRA: Fold

HERO: Raise $8.00

OhHiThere: Fold

LOUROSA4: Fold

Djori: Call $7.00

PHNX666: Fold

 

*** FLOP *** [A :spade: 2 :heart: 5 :club:]

Djori: Check

HERO: Bet $13.00

Djori: Raise $29.00

HERO: Call $16.00

 

*** TURN *** [J :diamond:]

Djori: Bet $30.00

HERO: Raise $89.00

Djori: Call $59.00

 

*** RIVER *** [K :spade:]

Djori: Bet $184.00

HERO: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vetifan. Jag tycker detta känns jobbigt redan på floppen. Brädan är ju ganska kall och våran hand är inte direkt prime.

Varför höja turn här? Finns ju inga vettiga drag att vara rädd för. Bättre att syna turn och antagligen syna river. Utnyttja positionen.

Som spelat tror jag du får kasta river. Vad ska han ha som vi slår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med cOP! Gillar inte turn-raisen då jag hellre spelar en mindre pott och får värde av sämre ess. Som spelat kastar jag river.

Vad kan fi ha då? Han lär ju sätta dig på ett starkt A och hoppas att du betalar av med t ex AK på den rivern. Tippar på att han tog en syn med 22 lr 55 pre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flopsynen gör jag mkt för att raisen är så liten och tänker utvärdera turn... Själv är jag mycket tveksam till om vi kan vika redan på flop mot en checkmassage med denna hand? däremot viker vi väl ofta turn mot kraftiga bet förutsatt att vi inte förbättrar...

 

Borde inte de flesta set pusha turn när vi höjer?

 

Vad sätter ni killen på för hand? Borde vi inte genom resen på turn kunna få ut värde även av händer vi slår? (notera att hans bet på turn inte direkt är stort 30 i pott på ca 80).

 

Om han istället checkar river, givet samma turnres, måste vi väl ställa eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vetifan. Jag tycker detta känns jobbigt redan på floppen. Brädan är ju ganska kall och våran hand är inte direkt prime.

Varför höja turn här? Finns ju inga vettiga drag att vara rädd för. Bättre att syna turn och antagligen syna river. Utnyttja positionen.

Som spelat tror jag du får kasta river. Vad ska han ha som vi slår?

 

Menar du att jag bör syna turn och ibland t o m folda river (givet normalstora bet)? Det känns fan väl vek i mina ögon, sämre tvåpar är ju definitivt ingen omöjlig holding för vår motspelare eller??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte de flesta set pusha turn när vi höjer?

Jo, men sen borde verkligen inte sämra händer openpusha den rivern.

 

som spelat, syn? Du har ju på turn redan bestämt dig att du är nöjd med handen och rivern blankar både för dig och honom. Sen att jag tycker det är en fold på flop är en annan sak..

Varför kan han inte ha AK? Jag tror AK är en rätt trolig hand tillsammans med de låga setten. Hans stats får mig att tro att han inte 3-bettar AK pre och hans spela funkar utmärkt med AK genom hela handen.

 

Jag hade svurit lite på river och foldat, ska vara en rätt dålig spelare för att pusha den rivern med en sämre hand än din.

 

Turnraisen hade jag gillat mer på en dragigare bräda, vill inte få han att lägga en massa ess där. Men jag vet inte, tror den är ok ändå om han betalar av ett stort bett på river med AK/AQ sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...