Gå till innehåll

Texas Limit SH vs FR


MacDaddy

Recommended Posts

Har hört att bankrulle swingsen i SH limit kan va brutala men att det är mer kontrollerat i FR.

Jag har inte spelat mkt SH, kanske 30 sessioner totalt senaste 8mån men aldrig backat särskilt mkt. Jag tror inte ens jag gått mer än någon BB minus någon gång. Jag tror att det beror på alla LAG idioter på just SH eller mitt lilla underlag kanske.

Av någon anledning börjar folk spela helt galet i SH men på FR bord är det sjukt tight redan på 0,5/1 och de flesta potter avgörs antingen HU lr 3-way vilket enligt Sklansky det ska göra om folk spelar optimalt.

 

FR har jag spelat desto mer och där är jag väl svagt plusande trots att jag spelar ett väldigt disciplinerat TAG spel och läst de flesta limit böckerna värt o läsa ett par gånger.

 

Tycker ni oxå det är lättare o plussa på SH lr inbillar jag mig bara pga för litet underlag.

Känns oxå som det är otroligt svårt o utvecklas som spelare i FR, det är exakt samma situationer hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tycker ni oxå det är lättare o plussa på SH lr inbillar jag mig bara pga för litet underlag.

Känns oxå som det är otroligt svårt o utvecklas som spelare i FR, det är exakt samma situationer hela tiden.

 

Helt rätt. Man plussar mer på SH eftersom det är mer tomtar där och folk spelar galnare. Du kan nog jämföra med NL SH och FR, där jag spelat i alla fall så hade det varit galet tajt på FR, men på SH synar folk all in med låga PP och AQ typ (NL50-NL100).

 

Sen får du in mer händer på SH, så du plusar ju mer i timmen om du är en vinnande spelare.

 

Du hittar inte många FR bord över 5/10, det är inte så roligt och det är inte utvecklande att spela mot 9 spelare.

 

Ska leta upp en länk till 2+2 där folk postar lite statestik om sina downswings på SH FL så kan du själv se vilka brutala downswings det finns :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rejken är högre på SH och blindsen äter upp en fortare om man är för tight så jag är av åsikten att det är svårare att plussa i SH. dock har man mer edge att hämta så är man duktig vinner man mer.

 

swingsen är väl ungefär lika stora förutom att det går fortare i SH. 300BB upp och ner går det typ hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rejken är högre på SH

 

Stämmer det verkligen? Första gången jag hör det, kan du utveckla det?

 

swingsen är väl ungefär lika stora förutom att det går fortare i SH. 300BB upp och ner går det typ hela tiden.

 

Tycker du inte att swingsen är större på SH? Man måste ju spela mer marginella händer, borde det inte medföra att swingsen blir större?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte raken per pott (eller kanske det med eftersom folk är mer lag) men betydligt högre per 100 händer eftersom du betalar raken var 6:e pott i snitt istället för var 10:e

 

Ju, men du spelar mer händer och därmed vinner fler potter är du gör på FR (under samma tidsperiod då).

 

Du betalar ju rake för de potter du vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du förlorar även fler potter i shorthanded än i fullring. Oavsätt så betalar du mer rake i SH än i FR per 100h.

 

Ok men rejken är inte högre då eller? Att du betalar mer rajk är ju självklart. Om du lirar lika aggresivt på FR och potten blir lika stora så betalar man ju lika mycket i rejk ändå.

 

Att man förlorar mer potter har inget med saken att göra eftersom det är bara vinnaren av potten som står får rejk, men däremot blir variansen högre ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...