Gå till innehåll

Får ni vettiga svar av supporten?


Mr Zero

Recommended Posts

Som rubriken säger. Skriver ni på svenska eller engelska då?

Jag har skickat ett par mail på engelska men inte fått några av mina frågor besvarade ordentligt. Har även skickat två PM till 24hPoker utan svar.

 

Provar här istället:

Hur lång är den normala leveranstiden när man beställer från vip-shopen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker supporten är som hos de flesta andra. Man får en del underliga svar där dom uppenbarligen inte läser eller förstår vad man skriver, men i det stora hela är dom ganska ok. Man märker på vissa i andra trådar att dom går in i diskussion med supporten med en negativ och/eller nedlåtande attityd och det är ju inget bra tips att ge om man vill ha bra hjälp. Självklart skall man inte behöva krypa för dom men håller man sig på en normalsocial nivå funkar det nog. I alla fall har det alltid gjort så för mig och jag har även fått snabba svar på PM till 24h-snubben som finns här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med om vissas attitydproblem och att det inte alltid är kunden som har rätt även om det är önskvärt att supporten har den inställningen.

 

I mitt första fall så handlade det om vip cashback gold som jag anslöt mig till i slutet av oktober om jag minns rätt. Fick bara vanlig cashback för dem månaden men tänkte att den kanske bara gäller från det datum man anslöt sig så jag tänkte inte mer på det.

Då jag inte heller fick någon för november kontaktade jag supportan och frågade varför jag inte fått goldpengarna.

Svaret blev standardmailet "välkommen till vip cashback gold".

Inga pengar och ingen förklaring.

 

Andra gången frågade jag vilken som var den normala leveranstiden från vip-shopen och bad dom kolla på en beställning som jag lagt den 16/12 och fortfarande stod som "pending".

Svaret blev att nu har vi ändrat status på din order till "delivered".

Har fortfarande ingen aning om hur lång den normala leveranstiden är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, glömde mitt lösenord och till råga på allt har jag glömt min "hemliga kod"

Rätt omständigt om man vill få ett nytt lösenord....skandal att de inte har telefonsupport.

 

Citat: "Hej,

 

Tack för att du kontaktar vår Kundtjänstservice och låter oss assistera dig med ditt ärende.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att komma åt din säkerhetsfråga eller svaret på den. Vi ber dig att skicka oss följande dokument så att vi kan skapa ett nytt lösenord åt dig:

 

1) En kopia av ett giltigt identifikationsdokument (pass, körkort, etc.).

 

2) En kopia av en hushållsräkning (bankutdrag, elräkning, försäkring el.dyl.) med ditt namn och adress väl synliga. "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är iallafall nöjd med supporten på 24h, har varit aktiv på 24h under en längre tid och fick under ett tillfälle problem med inloggningsuppgifter. Så jag skickade mail till dom och problemet åtgärdades på ca en vecka. Man fick ju lite abstinens under den veckan menmén ;) jag är iallafall väldigt nöjd med kundsupport.

 

Har ingen aning om leveranstiden men undrar det samma !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har baa behövt anv supporten en gång. Problemet kvarstår, och ite har jag fått mer än ett svar i stil med att dom ska återkomma i ärendet..

 

Problemet? Var o varannan gång jag vinner en pott efter en re-raise som går t showdown så försvinner alla kort i handen därefter. Jag ser alltså inte vare sig mina hålkort eller brädet. Loggar jag ur o åter in igen så funkar det.

Irriterande, men på min nivå med 1- o 2-euroturneringar så är det ju iaf inte så att jag missar hyran pga av det hela ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot en eloge till Stan James Poker. Bättre support får man leta efter. Live chat och går inte problemet att lösa där o då så ringer dom upp. Senast när jag gjort nåt m mitt konto så jag inte kunde anv NETeller så tog det 15 min innan det var löst. Och det inkluderade ett uppföljningssamtal dom gjorde för att kolla så jag var nöjd. Och, som sagt, jag är en småspelare vars rake dom inte blir jättemätta av

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm. Det problemet du beskriver har jag också haft (i alla fall ett snarlikt). Tror det var på Eurolinx om jag minns rätt, men då hände det alltid samtliga spelare på bordet. Jag tjatade och tjatade på deras support men utan att dom förstod eller erkände att felet låg hos dom. Dock kom där helt plötsligt en uppdatering av klienten några dagar senare och sedan dök felet aldrig upp igen. Eftersom du känns närapå ensam om problemet i detta fallet är det lätt att tro att felet sitter i din dator/klient. Minnesproblem kanske.. Har du en gammal dator? Har du avinstallerat klienten och installerat den på nytt? Är det någon skillnad om du spelar flera bord eller bara ett?

(uj.. nu extraknäcker jag visst som support, men försöker bara ställa standardfrågorna 24h:s support rimligen borde ha ställt.. har dom inte engagerat sig det minsta tycker jag det är kass. Dom bör i alla fall undersöka lite och berätta/bevisa att felet troligen sitter i din dator och att du i så fall själv får ta dit IT-experter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag skickade en fråga om hur det var med cashbacken på vip gold.

(Jag hade läst nånstans att deras begränsning på högst 70% rakeback

utgick från rake på ringgames och att turneringsspel inte räknades in,

jag tyckte det lät konstigt men ville veta )

 

Svaret blev en urkopierad text ur websiten som inte alls svarade

på nåt jag ville veta.

 

Jag orkade inte formulera om frågan utan tog ut pengarna

i stället :-D, ska satsa lite på cryptologic nu tror jag,

pokerplex ser trevlig ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
hmm. Det problemet du beskriver har jag också haft (i alla fall ett snarlikt). Tror det var på Eurolinx om jag minns rätt, men då hände det alltid samtliga spelare på bordet. Jag tjatade och tjatade på deras support men utan att dom förstod eller erkände att felet låg hos dom. Dock kom där helt plötsligt en uppdatering av klienten några dagar senare och sedan dök felet aldrig upp igen. Eftersom du känns närapå ensam om problemet i detta fallet är det lätt att tro att felet sitter i din dator/klient. Minnesproblem kanske.. Har du en gammal dator? Har du avinstallerat klienten och installerat den på nytt? Är det någon skillnad om du spelar flera bord eller bara ett?

(uj.. nu extraknäcker jag visst som support, men försöker bara ställa standardfrågorna 24h:s support rimligen borde ha ställt.. har dom inte engagerat sig det minsta tycker jag det är kass. Dom bör i alla fall undersöka lite och berätta/bevisa att felet troligen sitter i din dator och att du i så fall själv får ta dit IT-experter)

 

 

Hujja, glömde bort att följa upp denna tråd ;) Jaja, efter långt om länge så svarar jag:

Spelar ingen roll om jag kör fr nya datorn eller gamla. XP Pro på den ena och Win2K på den andra. Felet borde alltså inte vara OS el HW-beroende. Japp, har avinstallerat o återinstallerat. I chatten har jag även hört andra som haft samma problem. 24h:s support.... nä, den sög så jag hoppade av att spela där eftersom dom inte ens bemödade sig om att svara på mina mail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med kort som försvinner är inget nytt på B2B. För 1-1,5 år sedan startades det 3-4 trådar om det dagligen här på forumet. Trots att man klagade och visade screenshots så fick man alltid samma svar: -Det är fel på din dator och vi har inga problem på vår sida...osv. *JÄTTEKUL*

Jag som trodde att ingen spelade på B2B längre? Märkligt! :roll::shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, glömde mitt lösenord och till råga på allt har jag glömt min "hemliga kod"

Rätt omständigt om man vill få ett nytt lösenord....skandal att de inte har telefonsupport.

 

Citat: "Hej,

 

Tack för att du kontaktar vår Kundtjänstservice och låter oss assistera dig med ditt ärende.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att komma åt din säkerhetsfråga eller svaret på den. Vi ber dig att skicka oss följande dokument så att vi kan skapa ett nytt lösenord åt dig:

 

1) En kopia av ett giltigt identifikationsdokument (pass, körkort, etc.).

 

2) En kopia av en hushållsräkning (bankutdrag, elräkning, försäkring el.dyl.) med ditt namn och adress väl synliga. "

 

 

Jag kan själv hålla med om att telefonsupport är bra att ha. I just ditt fall här hade det iof inte hjälp till alls, eftersom du ändå skulle ha varit tvungen att skicka in idpapper och en räkning, vilket jag tycker är utmärkt. Det visar ju att de tar säkerheten mer på säkerhet än fallet var på olika siter för bara ngt år sedan.

Jag har varit med om några olika telefonsupports lite här och där. tycker nästan aldrig jag får ngt mera vettigt ut av dem än genom att vänta på ett mail ngn dag. Antingen är de i telefonen inte tillräckligt insatta i vad jag behöver veta, eller är det allt för stora språkproblem för att de ens ska kunna förstå vad/var problemet är/ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Agree with Appel, säkerhets-stuffet är ju bara bra FFS.

 

Byt till Boss, Live-chat och grejor. Alltid trevliga töser (oftast töser) som alltid har betjänat mig bra!

 

jag undrar hur 24hpoker kan ha kvar sin del av forumet när sajtrepressentanten ändå inte svarar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Frågor gällande cashback, insättningar, uttag osv måste skickas till supporten (support@24hpoker.com) alternativt kan ni använda formuläret på 24hPoker.com.

 

Frågor gällande VIP-kampanjen, forumturneringen och andra Pokerforum-relaterade frågor kan ni PMa till oss här på forumet.

 

Vi ska bli mer effektiva här på forumet med kortare svarstider, men vi kommer inte heller i fortsättningen kunna svara på frågor som inte är forum-relaterade.

 

Mvh

24hPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...