Gå till innehåll

Myssion + Conspiracy = Sant!


Myssion

Recommended Posts

Nu har jag ingen aning vem spelaren i frågan är, men eftersom du skrev att han är en av de av de bättre spelarna på $24 så trodde jag att han lirat minst 3-4 tusen sng. Finns ju jättemånga spelare som har br, men den svåra biten är B och C tycker jag. Är man vinnande och kan visa bevis på det så är det nog inte så svårt att fixa stejk, speciellt om han är känd på FT.

 

Du har såklart rätt.

 

Han har spelat ca 4500 SnGs på FTP, iofs har han inte en superhög ROI (5%) men oavsett så är han jävligt duktig.

 

Svårt att spekulera i varför han inte spelar högre, men det kan ju helt enkelt vara så att han helt enkelt inte vill det utan nöjer sig med att plussa några K i månaden. Vad vet jag, Sippin Criss på FTP som spelar samma nivåer skrev att han kände så exempelvis.

 

Det har ju ingen betydelse egentligen, det jag villa få fram var att han inte kan betraktas som en average $24-spelare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förresten, resultaten de senaste dagarna är lite roligare än vanligt. Ingen monsterrush men det börjar ta sig iaf. Har upptäckt några läckor som jag försökt täppa till.

 

Plussade runt ~$100 igår och ~$70 dagen innan. Ska köra ett gäng ikväll/inatt med och hoppas det håller i sig.

 

Vill börja spela $36s så fort som möjligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste de göra det? Jag förespråkar ju b/f här.

 

Du ja, men jag hade aldrig kunnat folda där =)

 

Är ju ett ok skäl att checka, men då bör vi ju c/c'a, inte c/r'a, för att få fi att fortsätta beta. CR'ar får vi ju bara syn av bättre händer, förutsatt att fi inte är en mupp.

 

Känns som det blir svårspelat. Bettar han t200 (2/3 pott) så har han inte mycket kvar och vi sitter UTG. Är Fi tom så finns risken att han checkar på turn och tar gratiskort. Känns som C/R är enklast här.

 

Jag tycker att vi har maskerat vår hand ganska bra, svårt att sätta oss på så stark hand.

 

Kanske bara jag som drömmer iväg mig, men jag kan inte släppa denna hand på en sån här flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att spekulera i varför han inte spelar högre, men det kan ju helt enkelt vara så att han helt enkelt inte vill det utan nöjer sig med att plussa några K i månaden. Vad vet jag, Sippin Criss på FTP som spelar samma nivåer skrev att han kände så exempelvis.

 

 

hehe jag känner också så. Spelar mest $16 (roi 12%) och $27 (roi 8%) på stars, men har br på $9K på nätet. Så fort jag försöker flytta upp så börjar det gå dåligt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryter in med en HH..... Kan man hitta folden här?. Jag kan aldrig det. Givetvis går puckot som ställer och tar hem hela turneringen med.

Grrr.... borde bundit fast han runt ett FL bord med en massa babianer som bettar in äckliga hålpipor.

Blev faktiskt lite ledsen i ögat då känslan fanns där att gå längre. Åkte på plats 50 av 1298st. var ju trots allt 7k i första pris.

 

PokerStars Game #8875978029: Tournament #44846078, $25.00+$2.50 Hold'em No Limit - Level XII (800/1600) - 2007/03/12 - 23:09:23 (ET)

Table '44846078 92' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: BigEarn 04 (6151 in chips)

Seat 2: Hajen007 (26313 in chips)

Seat 3: MiracleGro (29277 in chips)

Seat 5: horakpeti (14137 in chips)

Seat 6: olivier6667 (26991 in chips)

Seat 7: my8106 (68794 in chips)

Seat 8: 9ballor8 (49895 in chips)

Seat 9: jaymyc (25524 in chips)

BigEarn 04: posts the ante 75

Hajen007: posts the ante 75

MiracleGro: posts the ante 75

horakpeti: posts the ante 75

olivier6667: posts the ante 75

my8106: posts the ante 75

9ballor8: posts the ante 75

jaymyc: posts the ante 75

BigEarn 04: posts small blind 800

Hajen007: posts big blind 1600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hajen007 [Qd Ac]

MiracleGro: folds

my8106 said, "nh"

horakpeti: folds

olivier6667: folds

my8106: folds

9ballor8 said, "againty"

9ballor8: folds

jaymyc: raises 23849 to 25449 and is all-in

BigEarn 04: folds

Hajen007: calls 23849

*** FLOP *** [6c 5d 8c]

*** TURN *** [6c 5d 8c] [5h]

*** RIVER *** [6c 5d 8c 5h] [Ks]

*** SHOW DOWN ***

Hajen007: shows [Qd Ac] (a pair of Fives)

jaymyc: shows [7c 8h] (two pair, Eights and Fives)

jaymyc collected 52298 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 52298 | Rake 0

Board [6c 5d 8c 5h Ks]

Seat 1: BigEarn 04 (small blind) folded before Flop

Seat 2: Hajen007 (big blind) showed [Qd Ac] and lost with a pair of Fives

Seat 3: MiracleGro folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: horakpeti folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: olivier6667 folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: my8106 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: 9ballor8 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: jaymyc (button) showed [7c 8h] and won (52298) with two pair, Eights and Fives

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ju inte direkt kort men mtp att han ställer först in från knappen så känns syn bra.

 

Att han ställer gör nog oxå att vi kan plocka bort QQ+ från hans HD oxå. Surt att åka på det sättet dock.

 

 

Jo jag har ju runt 15BB att leva på men hade varit kortkall 2 varv. Kände mig lite utmärkt av situationen. Känslan var 100% på att jag hade han pre på nått sätt.. Man spelar ju inte QQ+ så oftast.

 

Jaja bara att begrava där bak nånstans ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många push där då va :lol:

 

haha, ja det va nog ett gäng :)

 

En annan kul grej är när man har en storstack på bubblan på 250/500+ och ställer med allt. Efter ~8 allins utan syn får man kommentarer som "you are going to get caught soon, slow down" eller "this isn't poker" osv.

 

När man sen ställer in för tionde gången och får syn och förlorar så får man oxå sköna kommentarer, typ: "haha, donkey, going allin with 53o, you're so bad"...Det roliga är att jag vunnit kanske det tredubbla på mina tidigare all-ins utan att blivit synad...vissa är bara så otroligt dumma i huvudet så man tycker synd om dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, ja det va nog ett gäng :)

 

En annan kul grej är när man har en storstack på bubblan på 250/500+ och ställer med allt. Efter ~8 allins utan syn får man kommentarer som "you are going to get caught soon, slow down" eller "this isn't poker" osv.

.

 

Den kommentaren kommer redan efte 2-3 pushar på PS tycker jag. Oftast följt av " y are a donky" etc. Det är då man vet att man är på rätt spår 8-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, ja det va nog ett gäng :)

 

En annan kul grej är när man har en storstack på bubblan på 250/500+ och ställer med allt. Efter ~8 allins utan syn får man kommentarer som "you are going to get caught soon, slow down" eller "this isn't poker" osv.

 

När man sen ställer in för tionde gången och får syn och förlorar så får man oxå sköna kommentarer, typ: "haha, donkey, going allin with 53o, you're so bad"...Det roliga är att jag vunnit kanske det tredubbla på mina tidigare all-ins utan att blivit synad...vissa är bara så otroligt dumma i huvudet så man tycker synd om dom.

 

Helt sjukt... Paradoxalt hur SnG är en så "enkel" spelform, men så enormt felspelad och totalt icke-förstådd av alla fiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, ja det va nog ett gäng :)

 

En annan kul grej är när man har en storstack på bubblan på 250/500+ och ställer med allt. Efter ~8 allins utan syn får man kommentarer som "you are going to get caught soon, slow down" eller "this isn't poker" osv.

 

När man sen ställer in för tionde gången och får syn och förlorar så får man oxå sköna kommentarer, typ: "haha, donkey, going allin with 53o, you're so bad"...Det roliga är att jag vunnit kanske det tredubbla på mina tidigare all-ins utan att blivit synad...vissa är bara så otroligt dumma i huvudet så man tycker synd om dom.

 

Superstandard efter ett par tre pushar på SvS. Trodde dock det var annorlunda på dina nivåer. Försökte svara artigt en gång.

 

FISK: Vad är nöjet liksom??

Blattan: Det är $EV+

FISK: lol, du har sett för mycket på TV

Blattan: Seriöst alltså, googla lite på ICM

FISK: Que??

 

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

(Hade jag och/eller knappen haft ~1500 eller mindre så hade jag ställt pf)

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t50/t100

7 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: t1680

UTG+1: t1095

MP1: t3375

CO: t1615

Button: t1780

Hero: t2735

BB: t1220

 

Pre-flop: (7 players) Hero is SB with A :spade: Q :heart:

4 folds, Button calls t100 (pot was t150), Hero calls t50 (pot was t250), BB checks.

 

Flop: T :heart: A :club: 3 :diamond: (t300, 3 players)

Hero bets t150, BB raises to t400, Button folds, Hero ???

 

Det första tycker jag är jätteintressant. För mig är det inte jättestor skillnad på 1500 och 1780, knappt 3BB. För dig är det avgörande i ditt prefloppspel, dessa 3BB. Kan du utveckla det lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade på film tre nyss och hade skrivit ner massa frågor osv. i ett txt-dokument, men såklart ska datorn starta om efter någon uppdatering och man glömmer att spara. Orkar inte kolla igenom hela filmen igen, men kommer dock ihåg några händer.

 

*Du foldar 33 första blindnivån i en oraisad pot (Kan tom ha varit så att du satt utg). Jag själv limpar alla låga/mellan pp iaf dom två första nivåerna, så länge potten är ohöjd. Hur spelar du/ni dessa pp tidigt i en SnG? Spelar du t.ex. bara i sen position?

 

*Lite senare i den "nordöstra" SnGn får du TT i bb, och SB completar. Han minibetar ut halvpot på Kxx-floppen och du synar, potten är alltså efter detta 400. På turn checkar han, vartefter du också checkar. Här brukar jag nästan alltid betta ut ~halvpot. Eftersom han betar flopp och sen väljer att checka turn tycker inte jag iaf att det känns som han sitter på en kung, då han väl med största sannolikhet ändå skulle ha betat ut turn också, får att inte låta dig träffa ett drag etc.?

Känns som fi väldigt ofta här sitter på just näst högsta träffen eller kanske någon form av drag. Och då tror jag man kan få lite extra betalt just genom att beta ~200 på turn, och i annat fall så får vi ju fi att lägga en hel del händer som han kan träffa på rivern om vi ger honom ett gratiskort.

 

Är jag helt ute och cyklar eller ligger det något i det?

 

*Sista handen jag kommer ihåg är när du får 67/56 och träffar openended med 4 spelare i potten och väljer att betta ut 2/3. Här checkar jag själv alltid i stort sett då jag tycker det känns som att vi för sällan blir av med alla FIs, och när vi väl får någon fi med oss känns det som det är lite för sällan vi verkligen träffar och kan få tillräckligt betalt av fi för att det ska bli ett +ev-spel.

 

Är check på floppen där bra eller är det bet som är "standardspelet"?

 

Får ursäkta för formuleringarna, hoppas att ni förstår vad jag menar. Säg till annars så får jag försöka klargöra det tydligare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Lite senare i den "nordöstra" SnGn får du TT i bb, och SB completar. Han minibetar ut halvpot på Kxx-floppen och du synar, potten är alltså efter detta 400. På turn checkar han, vartefter du också checkar. Här brukar jag nästan alltid betta ut ~halvpot. Eftersom han betar flopp och sen väljer att checka turn tycker inte jag iaf att det känns som han sitter på en kung, då han väl med största sannolikhet ändå skulle ha betat ut turn också, får att inte låta dig träffa ett drag etc.?

Känns som fi väldigt ofta här sitter på just näst högsta träffen eller kanske någon form av drag. Och då tror jag man kan få lite extra betalt just genom att beta ~200 på turn, och i annat fall så får vi ju fi att lägga en hel del händer som han kan träffa på rivern om vi ger honom ett gratiskort.

 

Är jag helt ute och cyklar eller ligger det något i det?

 

*Sista handen jag kommer ihåg är när du får 67/56 och träffar openended med 4 spelare i potten och väljer att betta ut 2/3. Här checkar jag själv alltid i stort sett då jag tycker det känns som att vi för sällan blir av med alla FIs, och när vi väl får någon fi med oss känns det som det är lite för sällan vi verkligen träffar och kan få tillräckligt betalt av fi för att det ska bli ett +ev-spel.

 

Är check på floppen där bra eller är det bet som är "standardspelet"?

 

Får ursäkta för formuleringarna, hoppas att ni förstår vad jag menar. Säg till annars så får jag försöka klargöra det tydligare :)

 

Jag har inte sett filmen, men jag spekulerar lite ändå.

Första handen, jag synar alltid hans cb där. Oftast checkar fi turn och då varierar jag mellan bet och check. Du har helt rätt i att fi förmodligen inte har en K, men ofta mellanpar. Genom att checka inducerar vi ett bet på river som vi såklart synar.

 

Andra handen, jag bettar oxå gärna ut med open ended här, men du har rätt i ditt resonemang även här: oftast får vi nån syn. Dock kan vi ofta plocka upp potten när vi skjuter igen på turn (oavsett om vi träffar eller inte).

 

Vet inte om consp tänker likadant, men det är lite idéer iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade på film tre nyss och hade skrivit ner massa frågor osv. i ett txt-dokument, men såklart ska datorn starta om efter någon uppdatering och man glömmer att spara. Orkar inte kolla igenom hela filmen igen, men kommer dock ihåg några händer.

 

*Du foldar 33 första blindnivån i en oraisad pot (Kan tom ha varit så att du satt utg). Jag själv limpar alla låga/mellan pp iaf dom två första nivåerna, så länge potten är ohöjd. Hur spelar du/ni dessa pp tidigt i en SnG? Spelar du t.ex. bara i sen position?

 

*Lite senare i den "nordöstra" SnGn får du TT i bb, och SB completar. Han minibetar ut halvpot på Kxx-floppen och du synar, potten är alltså efter detta 400. På turn checkar han, vartefter du också checkar. Här brukar jag nästan alltid betta ut ~halvpot. Eftersom han betar flopp och sen väljer att checka turn tycker inte jag iaf att det känns som han sitter på en kung, då han väl med största sannolikhet ändå skulle ha betat ut turn också, får att inte låta dig träffa ett drag etc.?

Känns som fi väldigt ofta här sitter på just näst högsta träffen eller kanske någon form av drag. Och då tror jag man kan få lite extra betalt just genom att beta ~200 på turn, och i annat fall så får vi ju fi att lägga en hel del händer som han kan träffa på rivern om vi ger honom ett gratiskort.

 

Är jag helt ute och cyklar eller ligger det något i det?

 

*Sista handen jag kommer ihåg är när du får 67/56 och träffar openended med 4 spelare i potten och väljer att betta ut 2/3. Här checkar jag själv alltid i stort sett då jag tycker det känns som att vi för sällan blir av med alla FIs, och när vi väl får någon fi med oss känns det som det är lite för sällan vi verkligen träffar och kan få tillräckligt betalt av fi för att det ska bli ett +ev-spel.

 

Är check på floppen där bra eller är det bet som är "standardspelet"?

 

Får ursäkta för formuleringarna, hoppas att ni förstår vad jag menar. Säg till annars så får jag försöka klargöra det tydligare :)

 

* Att jag vek 33 berodde enbart på position. Jag limpar mer än gärna in men 33 känns lite för lågt för att openlimpa UTG. Hade jag suttit UTG+1 och UTG limpat så hade jag oxå gjort det.

 

* Jag bettar aldrig ut med TT här på turn. Handen har i mina ögon för stort showdown-värde. Bettar jag kommer Fi nästan alltid att vika händer som jag slår och syna med det jag leder med. Ibland kommer jag bli bortbluffad oxå vilket inte e kul. Checkar jag får Fi behålla initiativet i potten och vill han betta river så synar jag nästan allt. Jag minns inte hur brädan såg ut i denna handen men sitter Fi på ett drag så är jag villig att ge gratiskort ändå, väldigt ofta sitter han på nåt mellanpar och ibland på Kx.

 

* Check är mitt standardspel mot så många Fi, vet inte varför jag fick för mig att leda ut :S. Mot en spelare leder jag ut rätt ofta dock. Har för mig att jag spelade den här handen rätt kasst.

 

Kul med lite frågor/åsikter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första tycker jag är jätteintressant. För mig är det inte jättestor skillnad på 1500 och 1780, knappt 3BB. För dig är det avgörande i ditt prefloppspel, dessa 3BB. Kan du utveckla det lite?

 

Nja, inte så stor skillnad på 1500 och 1780. Var väl främst för att dra en gräns nånstans. Tycker vi e lite för djupa för att ställa, va bara det jag ville få fram :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wtf? Bland det värsta jag sett...

 

Full Tilt Poker Game #1983815613: $22 + $2 Sit & Go (Turbo) (14862908), Table 1 - 120/240 - No Limit Hold'em - 22:52:39 ET - 2007/03/13

Seat 2: ATM4Life (1,790)

Seat 4: SalsCobraKai (4,345)

Seat 8: Inkabodkrane (2,970)

Seat 9: Fatty the Gnome (4,395)

ATM4Life posts the small blind of 120

SalsCobraKai posts the big blind of 240

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ATM4Life [7h 9s]

Inkabodkrane folds

Fatty the Gnome folds

ATM4Life raises to 1,790, and is all in

SalsCobraKai calls 1,550

ATM4Life shows [7h 9s]

SalsCobraKai shows [5s 8s]

*** FLOP *** [6c 9c 8d]

*** TURN *** [6c 9c 8d] [5h]

*** RIVER *** [6c 9c 8d 5h] [Qc]

ATM4Life shows a straight, Nine high

SalsCobraKai shows two pair, Eights and Fives

ATM4Life wins the pot (3,580) with a straight, Nine high

ATM4Life: lol

*** SUMMARY ***

Total pot 3,580 | Rake 0

Board: [6c 9c 8d 5h Qc]

Seat 2: ATM4Life (small blind) showed [7h 9s] and won (3,580) with a straight, Nine high

Seat 4: SalsCobraKai (big blind) showed [5s 8s] and lost with two pair, Eights and Fives

Seat 8: Inkabodkrane didn't bet (folded)

Seat 9: Fatty the Gnome (button) didn't bet (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FISK: Vad är nöjet liksom??

Blattan: Det är $EV+

FISK: lol, du har sett för mycket på TV

Blattan: Seriöst alltså, googla lite på ICM

FISK: Que??

 

:-D

 

Inget illa, men varför? Vill du att de dåliga spelarna ska lära sig om +EV? Bättre att svara "jag är full" , "första gången jag spelar" eller liknande.

 

Det är bättre att du visar positiv resultat till oss på forumet än att lära dina Fi att spela :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget illa, men varför? Vill du att de dåliga spelarna ska lära sig om +EV? Bättre att svara "jag är full" , "första gången jag spelar" eller liknande.

 

Det är bättre att du visar positiv resultat till oss på forumet än att lära dina Fi att spela :D

 

Nja, det var mer i något slags infall av sympati. Tror inte de som sitter och whinar någonsin ändå kommer orka lära sig. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...