Gå till innehåll

varför är sng spelare så otrevliga?


ettkorv

Recommended Posts

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Östermalm? - spy? - tå? - finger? - frontalob? - nej, jag kommer inte ihåg.. Fan!
"Men ner på golvet och spy som om du sög en trubbkxk från Östermalm din fontanellknxllade lammknxllare" något parafraserat.

 

Språk är rimligen till för att brukas och att be någon exempelvis äta spermablandat bajs kan ju rimligen inte vara särskilt upprörande i sig. Bara ord ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj aj aj, där gick du definitivt över gränsen!

-Sry för OT, men tråden har varit OT från första början.-

 

Whoopsi..

 

Med tanke på att inlägget från Eury censurerades kanske det vore osmart att ha det som signatur. Jag vill inte att forumets moderatorer skall behöva jobba extra för att sedan bli omsprungna av någon angreppsdyrkande, signaturtörstande lurker.. Jag blev glad av att läsa det en gång till.

 

ang. "Mongo"? Är inte det ett rätt skönt ord? Jag diskuterade det med en nära vän vars bror har downs, han själv använder det friskt då: 1. det är ett skönt ord. 2. Mongolism som begrepp har ersatts..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen, annars vad?.

Ja, annars vad? Inte vet jag men om jag fick bestämma så ramla himlen ner i huvut på dig!

 

D

u får nog tagga ner dig lite här. Detta är en ironisk tråd .

Ja, jag har en förmåga att explodera vid sådana här lägen. Och ja igen, jag vet att det är en ironisk tråd.

 

Ett skämt med vedertagna uttryck som ”bakom”, ”bakom flötet”, ”född i farstun”, ”tappad bakom en vagn”, ”inte skarpaste kniven i lådan” etc. Jag anser inte att något av dessa uttryck är särskilt diskriminerande eller nedvärderande mot förståndshandikappade.

Det är just det som är hela prylen. Du förstår inte att det är just det det är!(Många det där)

 

De åsyftar inte någon form av handikapp utan snarare en lägre intilligensnivå hos den tilltalade.

Och hur vet du att din intelligensnivå är högre än "den tilltalades"? Återigen ett nervärderande uttryck om människor med lägre IQ!

 

Så sluta böla,.

Jag "bölar" inte, men däremot är jag väldigt hetlevrad i denna typ av frågor.

 

jag tycker inte illa om vare sig dig eller dina anhöriga.

Det har jag aldrig trott eller påstått heller.

 

EDIT: Om du själv var ironisk med ditt inlägg (vilket jag hoppas att du var) ber jag tusen gånger om ursäkt..

Som du förstår så var jag inte det.

 

Annars kan du ta dig en funderare.

Borde du med göra om hur du uttrycker dig.

 

Tillägg: Kanske var min reaktion "lite" i hårdaste laget och jag vet att jag ibland överreagerar när folk använder dessa typer av uttryck. Och för det ber jag om ursäkt.:oops:

 

Men jag står för det jag skrivit i sak, nämligen att du ska inte nervärdera människor med ett lägre IQ än vad som är normalt och det är precis vad du/ni gör med den typen av uttryck du använde. Tro mig, de blir ledsna när de ser/hör sådana uttryck.

 

Det är ok att såga nån eller skälla eller tala om hur dålig pokerspelare någon är men tänk på hur man uttrycker sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ok att såga nån eller skälla eller tala om hur dålig pokerspelare någon är men tänk på hur man uttrycker sig.

 

Helt ärligt – skärp dig! Jag hade förstått dig om jag hade kallat honom för ”mongo”, ”CP” eller mosvarande. Nu sa jag att han var ”lite bakom”, en milsvid skillnad.

 

Man kan inte gå runt och tänka på sånt där hela tiden. Det finns alltid någon som tar illa upp. Det sägs att ordet ”tös” betyder ”hora” på norska, ska jag inte använda det ordet då trots att det är ett vanligt dialektalt ord i flera delar av landet? Folk kan ta illa upp om man säger ”fitta” eller ”kuk”, men det kanske vi också ska sluta med eftersom någon kan ta illa upp?

 

Egentligen är det väl du som borde revidera dina åsikter och din toleranströskel. Hur fungerar du i samhället i övrigt? Är det problematiskt för att dig att besöka exempelvis en skola? Funkar det att åka buss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...