Gå till innehåll

Hjälp - Vilket teckensnitt ska jag tatuera?


Metaddict

Recommended Posts

Trean sämst, ettan eller tvåan känns coin-flip.

 

Tycker gott du kan leta rätt på en tatuerare som är bra nog att kunna skissa upp en frihandsgrej åt dig istället för att skriva ut i Word. Alternativt leta rätt på någon som hållt på med kalligrafi och be denn* rita en snygg text åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt blandade uppfattningar vem man än frågar har jag märkt.

 

Ironi är ingen faktor. Men tack mjonasson. Alba var intressant. Jag är dock helt inne på någon slags skrivstil.

 

http://www.dafont.com/chopin-script.font?text=No+Mercy är väldigt stilren. Lite av det jag är ute efter. Svårt det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att sno tråden eller så men funderar på asmma sak, men dock med annan text. Vad sägs om denna typ på axeln?: http://www.dafont.com/font.php?file=chopin_script&page=1&nb_ppp_old=10&text=Living+is+easy+with+eyes+closed&nb_ppp=10&classt=alpha

 

Fråga en blind person om vad den tycker?

 

OnT: Nr3 om jag måste välja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att sno tråden eller så men funderar på asmma sak, men dock med annan text. Vad sägs om denna typ på axeln?: http://www.dafont.com/font.php?file=chopin_script&page=1&nb_ppp_old=10&text=Living+is+easy+with+eyes+closed&nb_ppp=10&classt=alpha

 

Inga problem för min del. Tycker det är intressant med tatueringar i allmänhet.

Du gillar också Chopin ser jag. Jävligt snyggt teckensnitt. Lutar åt det just faktiskt.

 

Bra idé Myssion. Då blir som en hemlig kod som i princip ingen kan lista ut samtidigt som det är riktigt sexigt.

Men jag tror nog jag måste passa ändå. Sorry ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur f-n kan man ens fråga andra personer om ngt liknande..?

Det är du som ska leva med tatueringen så gör ingenting förrens du vet själv till 100% vad du FAKTISKT vill ha..

 

Vad andra tycker att du ska ha är för mig helt ointressant.

 

// MrKrome - tatuerad (valde själv :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur f-n kan man ens fråga andra personer om ngt liknande..?

Det är du som ska leva med tatueringen så gör ingenting förrens du vet själv till 100% vad du FAKTISKT vill ha..

 

Vad andra tycker att du ska ha är för mig helt ointressant.

 

// MrKrome - tatuerad (valde själv :) )

 

Eh tror du jag satt och förde räkning över hur många som tyckte 1,2 eller 3 och sen valde exakt det teckensnittet? Isåfall är du rätt dum, no offence.

 

Jag var väldigt klar över vad jag skulle ha och var jag skulle ha det. Hade sökt rundor en hel del och hittat tre alternativ, kunde inte bara bestämma vilket av de tre och ville ha lite input för att möjligtvis göra mitt beslut lite lättare.

 

 

Anyway, för att göra en liten uppföljning: gick "under the blade" idag klockan 12 och är riktigt riktigt nöjd :) Eller det ser väldigt lovande ut rättare sagt.

 

Det blev faktiskt inget av de tre teckensnitten på bilden utan ett helt annat.

ps (tack ändå till er som kom med vettiga svar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om tatueringar så fick jag för mig för xx antal år sedan att jag skulle ha en. Jag var 14/15 och var borta några veckor hos släktingar över sommarlovet. Killen som skulle tatuera mig var en som min morbror rekommenderade, han kände honom och hade tatuerat flera vänner. Ett litet problem var att han knarkade, dock troligen inte med spruta. I alla fall så fick jag köpa bläck och en rakapparat som han kopplade till någon slags nål. Sedan testade han maskinen genom att tatuera in ett streck på sitt ben. Han hade typ 100 tals streck på benen även kukar hade han tatuerat in och klotter också:-P . Sedan tatuerade han in en vimpel på min vä överarm och jag fick gå med långärmat resten av den sommaren då jag helt plötsligt började skämmas och ville inte visa den för morsan. Dessutom var jag rädd att jag hade fått HIV:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh tror du jag satt och förde räkning över hur många som tyckte 1,2 eller 3 och sen valde exakt det teckensnittet? Isåfall är du rätt dum, no offence.

 

Jag var väldigt klar över vad jag skulle ha och var jag skulle ha det. Hade sökt rundor en hel del och hittat tre alternativ, kunde inte bara bestämma vilket av de tre och ville ha lite input för att möjligtvis göra mitt beslut lite lättare.

 

 

Anyway, för att göra en liten uppföljning: gick "under the blade" idag klockan 12 och är riktigt riktigt nöjd :) Eller det ser väldigt lovande ut rättare sagt.

 

Det blev faktiskt inget av de tre teckensnitten på bilden utan ett helt annat.

ps (tack ändå till er som kom med vettiga svar)

 

Tycker din rubrik säger allt..

Finns många som vill ha andras åsikter om vad dom ska tatuera och hur det ska se ut men det är ju faktiskt helt jävla ointressant då dom inte ska leva med tatueringen..

 

Kul att du gaddat dig och skönt att du är nöjd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...