Gå till innehåll

Blinds-stöld FL 1/2 SH


pata

Recommended Posts

Har precis börjat spela lite short hand FL för att kunna spela in lite bonus på prima även på dagtid och är inte helt säker på vilka händer man bör stjäla med på knappen samt hur man spelar vidare vid reraise från (SB) BB.

 

Har inte spelat speciellt länge vid bordet men ingen verkar direkt tightare eller aggresivare än någon annan.

 

- psychic00 sitting in seat 1 with $26.12

- faen sitting in seat 2 with $46.91

- HERO sitting in seat 3 with $58.25 [Dealer]

- Kenan83 sitting in seat 4 with $55.63

- Novice101 sitting in seat 5 with $206.71

- Bozzon sitting in seat 6 with $80.00

 

Kenan83 posted the small blind - $0.50

Novice101 posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to HERO: 8 of Spades, King of Hearts

Bozzon folded

psychic00 folded

faen folded

HERO raised - $2.00

Kenan83 raised - $3.00

Novice101 folded

HERO called - $3.00

 

Försöker stjäla med K8 men blir återhöjd av SB. Väljer dock att syna. Rätt, fel?

 

** Dealing the flop: Jack of Spades, 9 of Spades, King of Clubs

Kenan83 bet - $1.00

HERO called - $1.00

 

På floppen kommer i alla fall en kung så jag väljer syna hans bett. Är syn kanske sämsta draget, bättre med fold eller raise?

 

** Dealing the turn: 10 of Spades

Kenan83 bet - $2.00

HERO ???

 

Turn är ju både bra och dålig så vad göra?

 

MVH - Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, och han kommer säkerligen att svara rätt snart ;)

 

K8 är tillräckligt bra för stjäla från knappen.

 

SB bör försvara sin blind hyfsat ofta så han behöver verkligen inte ha 99+, AJ+ eller KQ för att trebeta. Du träffar toppar på en dragig bräda och du har position - självklar flopraise. Får du syn är det bara att fortsätta beta, blir du istället trebetad på flop får du väl ta ett nytt beslut. Men folda känns knappast aktuellt någonstans här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis börjat spela lite short hand FL för att kunna spela in lite bonus på prima även på dagtid och är inte helt säker på vilka händer man bör stjäla med på knappen samt hur man spelar vidare vid reraise från (SB) BB.

 

Har inte spelat speciellt länge vid bordet men ingen verkar direkt tightare eller aggresivare än någon annan.

 

- psychic00 sitting in seat 1 with $26.12

- faen sitting in seat 2 with $46.91

- HERO sitting in seat 3 with $58.25 [Dealer]

- Kenan83 sitting in seat 4 with $55.63

- Novice101 sitting in seat 5 with $206.71

- Bozzon sitting in seat 6 with $80.00

 

Kenan83 posted the small blind - $0.50

Novice101 posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to HERO: 8 of Spades, King of Hearts

Bozzon folded

psychic00 folded

faen folded

HERO raised - $2.00

Kenan83 raised - $3.00

Novice101 folded

HERO called - $3.00

 

Försöker stjäla med K8 men blir återhöjd av SB. Väljer dock att syna. Rätt, fel?

 

** Dealing the flop: Jack of Spades, 9 of Spades, King of Clubs

Kenan83 bet - $1.00

HERO called - $1.00

 

På floppen kommer i alla fall en kung så jag väljer syna hans bett. Är syn kanske sämsta draget, bättre med fold eller raise?

 

** Dealing the turn: 10 of Spades

Kenan83 bet - $2.00

HERO ???

 

Turn är ju både bra och dålig så vad göra?

 

MVH - Patrik

 

Rör inte mina blinds Patrik :D

 

nee men jag foldar nog pre där, men vill du spela så:

 

 

Raisa floppen för att ta ett frikort på turn. Nu kan du omöjligt släppa turn här, men blir svårtspelat för dig, för om du höjer så re-raisar jag händer som slår dig, och du måste betala 3BB för att se rivern, så här måste du nästan bara syna.

 

Kommer tyvärr inte ihåg handen, så du får gärna posta resten lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K8o är i botten av händerna jag skulle spela från knappen. K7o är enkel fold för mig, K9o spelar jag. K8o kan gå either way, tror inte du kan göra så bra resultat med den därifrån.

 

Skulle fundera på en raise nånstans, men är ingen nödvändighet. Och den turnen skulle få mig att bara syna ner.

 

edit: skulle aldrig raisa för freecard eller för free showdown med denna hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Raisa floppen för att ta ett frikort på turn. Nu kan du omöjligt släppa turn här, men blir svårtspelat för dig, för om du höjer så re-raisar jag händer som slår dig, och du måste betala 3BB för att se rivern, så här måste du nästan bara syna.

 

 

Men höjer vi flop så fortsätter vi ju beta turn och river också, om du nu inte rycker till någonstans på vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men höjer vi flop så fortsätter vi ju beta turn och river också, om du nu inte rycker till någonstans på vägen.

 

hmm hade nog inte spelat så. Jag foldar K8o där trots allt, skulle jag råka spela den så jag tar gärna ett frikort på turn för att syna på rivern. Vad synar han mitt bett på turn me liksom? C/R han turn så börjar jag gråta typ!

 

Tänker nog helt åt helvete :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm hade nog inte spelat så. Jag foldar K8o där trots allt, skulle jag råka spela den så jag tar gärna ett frikort på turn för att syna på rivern. Vad synar han mitt bett på turn me liksom? C/R han turn så börjar jag gråta typ!

 

Tänker nog helt åt helvete :(

 

Jaha, du menar om du vet att :Ts: kommer på turn så tar du frikort? Jag betar nog alla turns utom :Ay: om fi bara synar om flopraise. Blir vi c/r på turn så är det ju inte så farligt om :Ys: finns eftersom vi har en hel del outs ändå plus att vi har en helt ok hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rör inte mina blinds Patrik :D

 

nee men jag foldar nog pre där, men vill du spela så:

 

 

Raisa floppen för att ta ett frikort på turn. Nu kan du omöjligt släppa turn här, men blir svårtspelat för dig, för om du höjer så re-raisar jag händer som slår dig, och du måste betala 3BB för att se rivern, så här måste du nästan bara syna.

 

Kommer tyvärr inte ihåg handen, så du får gärna posta resten lite senare.

 

Ok ska lägga det på minnet :-)

 

Ganska bra analys, säker på att du inte kommer ihåg handen?

 

HERO raised - $4.00

Kenan83 raised - $6.00

HERO called - $6.00

 

** Dealing the river: 3 of Hearts

Kenan83 bet - $2.00

HERO called - $2.00

Kenan83 shows: Queen of Hearts, Queen of Clubs

HERO mucks:

Kenan83 wins $23.75 from the main pot

 

Valde iaf att höja turn var ju svårt att check-raisa eftersom jag hade position på dig.

 

C/R han turn så börjar jag gråta typ!

 

Synen på river får väl anses vara en informations-call eller något för jag slår ju verkligen inte mycket.

 

Du som är Pata74?

 

Nope men mitt nick är slående likt :-)

 

MVH - Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldar K8os preflop, men när du väl raisat måste du synar hans reraise.

att bara syna ner när du floppar toppar känns för defensivt. många väljer att spela limit så för att det är bekvämt och inte blir så dyrt, men vilken sorts spelare möter man helst? just den som aldrig bettar själv utan bara synar ner?för mig är det en självklar raise på floppen.

Turn är inget roligt kort. vanligtvis är jag inte så mycket för att checka bakom på turn och syna river, men i just det här fallet med toppar och ett litet flushdrag kanske det är bästa alternativet, eftersom du blir c/r av väldigt många händer som du ligger dåligt mot. det är inte så kul att syna en raise på turn med toppar och 8-högt flushdrag när man inte vet vad man vill ha för kort på river, så om du bettar turn så bör du nog folda för omslag.

bet på turn får inte bort några händer som slår dig. As kanske synar men det är det enda vi kan hoppas på.

check på turn alltså och sen syna river. kommer Qx eller Ax får du väl svettas lite men antagligen bör du folda då om du inte tror att han kan dra på en helbluff i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...