Gå till innehåll

Svenska spel eller bonus?


JohnH

Recommended Posts

Jag är inget proffs, har ingen pokertracker el liknande och kör FR på svenska Spels Sitt&Gå, 200kr(går ju inte där men har bonuslirat lite chachgames för 1 år sedan på andra siter). Raken där är som på de flesta andra... men ingen bonus. Jag +ar svagt och funderar på om det är att ta vatten över huvudet och köra 50$ med bonus i ryggen(kör 2st i taget, max 3)?

 

 

Idé: Full Tillts sitt o gå-600dollarsbonus

Hur många bonusnissar spelar på 50dollars på den här?

 

Spelat från 900kr --> 7000 nu på en månad(jag har brassat upp min förra rulle på 20.000 i december på semester). Jag spelar mest på kul men börjar fundera på om inte en bonus kunde ge rullen en skjuts uppåt! O ja.. jag har nog haft en del flyt sista tiden :)

 

Visst, jag har för liten rulle men jag är lite pressad. Jag har kravet på mig o spela in 30.000kr annars får jag inte behålla porschen (går ut på annons sista mars) Jag behöver en buffert så jag inte behöver sälja bilen för jag får punka. hehe. Dagens Ilandsproblem. Jag ska väl säga att jag har en stadig inkomst men inte räcker till för en glassig sommar... O bilen är bara nöjeskonto, inget livsnödvändigt! :D

 

Långt utlägg för o få veta om jag ska vara kvar på svenska spel eller gå över o bonushora. Överväger bonusen tomtarna på svenska spel?

 

Idiotiskt kanske... bättre o köra allt på rött 2 gånger på rouletten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör jag köra med ett annat upplägg än 50$ o knappa 20inköp?

 

Jag spelar i snitt ca 4ggr i veckan vilket inkl 1kväll under helg. Med detta projekt blir det nog fler helgkvällar och kanske tot 5-6kvällar i veckan med snitt 3h.

 

Det ska ju gå att cleara bonusen också. :)

 

På lägre limit chachgames har jag spelar 4bord ibland men jag har hittils varit nöjd med winraten med 2bord på SS. --> 20$ och 4bord eller är det o ta vatten över huvudet? Ingen som vet exakt men kanske har lite tips el kan varna... DON'T DO THAT YOU MORON!!

 

Detta är som sagt ett lite muppigt försök men vill ju ge det en hygglig chans med bra förutsättningar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, håller med Consp. Skulle nog rekommendera att du kör på $24-nivån eller så först. Bonusen där har jag för mig funkar som en RB på 47% om jag inte minns fel. Detta skulle betyda att behöver betala $1278 i rakeavgift innan hela bonusen är avklarad (bonus tiden är 120 dagar va?). Går ju fixa vanlig RB också om man inte har konto där redan...

 

En sak att tänka på är ju att bonusen är en bonus och inget som i sig gör att du ska kliva upp i nivå för klara (snabbare). På 200 SEK nivån behöver du nog cirkus $1-1,5k medans jag nog skulle rekomendera en rulle på över $4k. Själv kommer jag ha krav på ungefär $6k innan jag på allvar börjar spela på denna nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör jag köra med ett annat upplägg än 50$ o knappa 20inköp?

 

Jo, det kan man säga. Variansen är tokjobbig, fråga Consp. Annars måste du vara väldigt benägen att gå ner i nivå om du backar ett par inköp till en början. Läs gärna posten om BR-krav som Klyka(?) startade för ett tag sedan mtp hans expriment.

 

http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=26997

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det kan man säga. Variansen är tokjobbig, fråga Consp. Annars måste du vara väldigt benägen att gå ner i nivå om du backar ett par inköp till en början. Läs gärna posten om BR-krav som Klyka(?) startade för ett tag sedan mtp hans expriment.

 

http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=26997

 

Men tanken är att nå 30svenska papp innan mars är slut. Visst kan jag dynga in den o skotta 50/100 men det är ju mer lotto....

 

Lite lotto och en liten chans iaf. Går mitt mål att nå på antalet timmar och den nivån du nämner (med inte helt overklig winrate) så är det nog vettigare.

 

Angående BRkrav så är den mindre viktig för min del. Om jag bustar är det ingen fara på taket. Jag är en sån där med fel upplägg och oekonomisk ur BRsynvinkeln. Jag degar in --> vinner långsamt pengar --> köper sommardäck, betalar stora servicen till bilen --> köper in för en tusing när ny lön kommit --> betalar australienresan. haha.. hör ju hur illa det låter! :D

 

Man kan vara smart på olika sätt! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nog ändå att det relativt klena motståndet väger över till fördel för SvS om du är ute efter snabba pengar.

 

Jag har ju funderat på detta. Är det inte hyggliga spelare på 20$ el är det lika mycket sjuka spel där me? De flesta skulle få mycket bättre snittplacering på SS om de bajsade, de första tre nivåerna, isf o kolla på skärmen. Nästan därma sig + - 0 :shock:

 

Men men..jag flyttar nog över degen till Full tilt och provar. Om jag backar 7 dagar i rad så har ju en liten indikator iaf :-)

 

tjing tjong

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte är rädd för att gula så tycker jag du ska köra på $60-nivån. Grejen är att 20 inköp är extremt lite, 100 inköp är standard enligt mig.

 

Dagar där man (jag :)) backar 10 inköp är vanliga och längre streaks på bra mkt mer än 10 inköp back förekommer utan tvekan...

 

Jag var själv aningen skeptisk till huruvida 100 inköp verkligen var nödvändigt eller men när man befinner sig i en 40-inköps downswing så.......tänker man om en aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Från 600dollars ner till 26 var ju inga problem! :-D

 

Spelade mest 20dollars med inslag av 30, 50.

 

Där lade jag ner tanken på sitt och gå då jag inte hade en chans att få det att funka. Fick in 2 bonusar på 20 vardera men det var en piss i rymden.

 

Jag är helt enkelt för kass för o klara nivån. Jag var jämndålig och gick stabilt nedåt.. hehe

 

Min spelstil eller det mest troliga, spelkompetens gör att jag borde hålla mig till 200kronors på SS. Men där hade ändå inte projektet funkat så det var väl värt en chansning.

 

jaja, no pain no gain.

 

 

Slutsumering för sitt&go-spelare som spelar få och sällan --> spela på svenska spel.

 

 

 

 

Nån som vill köpa bilen föresten? Har du 210' så är den din :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska spel är nöten för loglimitspelare på cashgame, med den låga raken. Men på tävlingar (inklusive SnG) så har dom samma rake som alla andra sidor. Så personligen, om jag vore i din sits, så skulle jag spela på någon annan sida.

 

Håller inte med, anledningen till att du ska lira där är inte raken utan motståndet har själv lirat sng på båda sidor och skillnaden är enorm lirar 100-200 på ss och 10-50$ på FT.

 

Visst kan det vara svårt att få rull på det vid udda tider på SS medans FT alltid är bra drag, men lirar du bara 1-2 bord behöver du inte oroa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...