Gå till innehåll

Strul eller scam ? Neteller - Bodog...Hänt någon annan ?


PsychicIor

Recommended Posts

Oj vilket strul det verkar vara nu, eller om det är någon som helt enkelt kör en scam.

Handlar inte om några stora pengar för många här, men blir det strul för mej kan det ske för andra som hanterar större pengar. Och så är det surt som f-n då jag har en plan för min rulle.

Jag har nämligen som plan att under längre tid spela in min rulle och under den tiden sätta mej in i spelet, som en skola samtidigt som grundrullen spelas in.

Jag satte in 100 dollar via visa till Bodog för ca 2 månader sen, och sen även 20 dollar från ett öppnat neteller så det skulle bli registrerat hos bodog, alltså satte jag in 120 dollar sammanlagt. Det va min spelkassa som jag tänkte använda som läropengar till att börja med. Nyligen så hade jag ca 400 dollar via spel på microbord på mitt bodogkonto. Jag tänkte då att jag för över 300 till neteller så jag kan föra vidare och testa lite andra siter oxå.

Behöll resten på Bodog då jag gillar sidan. Efter lite småstrul, faxande och telesamtal till bodog så hade dom försäkrat sej om att det va ok att föra till mej då jag va over seas ifrån som dom sa. Gick kanon...satt på mitt Netellerkonto en liten kort stund senare bara. Va ca 1 vecka sen.

 

Ikväll så skulle jag föra över 100 dollar till Full tilt för och testa den sidan lite, då fick jag avslag på min överföring....wtf...?? Kollade mitt Netellerkonto...Saldo = 0...ännu mera WTF.

Ringer Neteller o frågar vad det är frågan om. Du har tagit ut dom ingen sa han där...nänä du, det har jag inte svarade jag. Frågade då om han kunde se vart dom gått. Till Bodog 5 feb (igår) sa han ??

Kollade mitt Bodogkonto, men inga 300 dollar extra där.

Ringer Bodog och blir bollad mellan instanserna, hamnar tillslut hos säkerhetsavdelningen. Förklarar läget och han låter lika frågande som mej. Men efter lite efterforskning ser han att mina pengar har lämnat Neteller och kommit till dom ingen, men inte till mitt konto. Utan han kan inte riktigt svara på vart, inte heller varför dom har skickats.

 

Men han lovade att dom skulle ta tag i det och prata med Neteller om vad som gått fel. Jag skulle få information via mail/pm så fort dom visste vad som hänt. Skulle även skicka 300 dollar via western union om det va något problem med neteller.

 

Är det någon annan som varit med om liknande ? Tänk om jag hade haft större summor där, lagom nervös man skulle blivit. Nu är pengar pengar, så vare sej det handlar om 30, 300, 30000 dollar så är det mina...ingen annans.

 

Men en sak måste jag berömma..... Och det är Bodog.com's support. Väldigt skönt o kunna ringa, samt man får väldigt snabbt hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan vara 100% säker på att vare sig neteller eller bodog försöker blåsa dig på $300. Olika former av "strul" med insättningar och uttag har nog hänt de flesta som spelat ett tag.

 

Nej det tror inte jag heller, absolut inte. Menar mer att några på vägen någonstans har snappat upp information för att kunna roffa lite.

Smartaste är ju att ta lite från flera.... Den som blir av med mindre skriker inte lika högt som den som blir av med mkt.

 

Men det är nu löst... Nu när jag kom upp på morgonen så va det pengar på mitt neteller igen :)

 

Som jag sa..... Bodog har hitills haft den lätt bästa supporten. Snabba ryck där och aldrig problem o få svar eller komma fram. Full tilt verkar dock vara katastrofala vad gäller support. Kanske supertryck där så dom inte hinner med...men iaf. Custom service på telefon är överlägset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...