Gå till innehåll

NL 1/2€ - 33 blir triss på farlig bräda.


Recommended Posts

Game # 512062652 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Ash"

Game ended 2007-02-06 22:20:22 GMT+01:00

 

Players:

refus (EUR 395,40 in seat 2)

Hero (EUR 489,70 in seat 3)

BOTTOS69 (EUR 175,55 in seat 4)

Calliel_ (EUR 115,80 in seat 5)

Manxen (EUR 81,60 in seat 6)

 

Dealer: Calliel_

Small Blind: Manxen (1,00)

Big Blind: refus (2,00)

 

Hero was dealt: 3h - 3d

 

Hero Raise (6,00)

BOTTOS69 Call (6,00)

Calliel_ Fold

Manxen Call (5,00)

refus Call (4,00)

 

Flop 4h - 6s - 3s

 

Manxen Check

refus Check

Hero Bet (11,00)

BOTTOS69 Raise (31,00)

Manxen Fold

refus Raise (80,00)

Hero Fold

BOTTOS69 Fold

refus Payback (49,00)

 

refus didn't show hand

 

refus wins: EUR 95,00

Rake: EUR 2,00

 

Känns dom nån av motstådarna sitter på högre set eller en färdig str8?

 

Rätt att folda? vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog kasta den handen preflop. Skulle jag vara med skulle jag höja till 4xbb, inte 3xbb som du gör.

 

Brädan på floppen är ju onekligen farlig men jag skulle ha problem att lägga den handen. Det finns en hel del drag han kan betta, kanske kombodrag. Mitt beslut skulle helt baseras på motståndarnas skicklighet och spelartyper. Mot random FI skulle jag skulle ställa in pengarna och be till gud att bordet parar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt spel preflop är för vekt, ska du spela den ur position så raisa 4bb.

Nu vet jag inget om dina motståndare men bottos69 skulle väl göra detta spel med ett hyffsat pp och refus har lika gärna ett 2par som stege eller kombodrag vilket gör att det enda du inte har outs/leder mot är i princip högre set.

 

Jag hade nog pushat generellt...

 

Mer info om motståndarna tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt spel preflop är för vekt, ska du spela den ur position så raisa 4bb.

Nu vet jag inget om dina motståndare men bottos69 skulle väl göra detta spel med ett hyffsat pp och refus har lika gärna ett 2par som stege eller kombodrag vilket gör att det enda du inte har outs/leder mot är i princip högre set.

 

Jag hade nog pushat generellt...

 

Mer info om motståndarna tack.

 

Ehh? Verklig HD, que?

 

Stark fold.

 

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte 2 tomtar du är uppe mot är du slagen. Har du tomteread på båda så spela handen eller folda handen där också. Du har lagt in för lite pengar för att du kanske har bättre hand. Ska du fortsätta måste du vara beredd att slänga in hela stacken. Är det 2 tomtar kommer du ändå ta deras pengar med en bättre klonk senare. Jag säger fold i "alla" lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså ett stort nfett megalol till alla som säger släng pre eller höj till 4bb.

 

folden känns korrekt men svårt att säga, fi1 kan ju bluffraisa fast tveksamt i en 4-vägspott.

200bb djupt också. hade nog foldat.

 

hur spelar ni 100bb djupt? syn(för att fi1 också ska syna) eller push? eller fold då med?

 

 

vad är er linje med topset eller mellanset så här djupt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju chans att du leder men frågan är om det är tillräckligt ofta för +ev? Saken är ju att brädan e ju skit egentligen o frågan är inte vad du tror dem har utan vad de tror du har....

 

Combo drag eller Överpar som skyddar mot drag ... det finns ju sinnes mkt händer de kan trebetta med... och combo leder ju till och med mot op.

 

Ett tvåpar som försöker få in deg mot överpar.... slowplayat op. är ju ett möjligt tomtespel men det finns ju iaf med i beräkningarna.

 

Iaf jag hade ställt med ex A5 spader 78 spader i det läget. Hade även slagit om kraftigt med ett cepe träffat 2par...

Som Ken sa i poker "spelar man skit träffar man skit".... och har jag spelat de små korten o träffar så vill jag gärna dega in och de ska få dra ut mig.

 

Din raise pre gör ju inte direkt deras HD särskilt smal, då typ allt blir spelbart för synare nr 2 och speciellt nr 3 (Refus) som fakkar upp potten rejält.

 

Det som ställer till det i denna potten tycker jag är att det blir rereraise... och han har odds att syna med any2 pre enligt mig....

 

Stark fold som sagt.. GG WP troligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...