Gå till innehåll

NL50 SH - TPBK ur poss


Recommended Posts

c/c eller c/f

 

varför? med en checkraise får inte alla överkort dra billigt + att han får information om handens värde, behöver därför inte syna någon bett på rivern.. antingen check check på river, eller check fold

 

Känns som att jag borde skriva något här men jag har glömt vad det var...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Känns som att jag borde skriva något här men jag har glömt vad det var...

 

:-D

 

Va? Har inte du något femraders specialutklipp inprogrammerat på snabbkommando i tangentbordet som visar hur du lackar ut på check-raise för information och skydd mot överkort?

 

Ontopic: checka turn. Fold om han pottar/bettar starkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som att om man ska spela en dålig hand ur position så måste man väl vara nöjd med den träffen? fi bettar väl flop oavsätt hand i stort sätt.. (se blindsnivån) :)

 

Om jag får omvärdera skulle jag ta fold preflop om man inte vill spela handen efter top par träff short handed :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som att om man ska spela en dålig hand ur position så måste man väl vara nöjd med den träffen? fi bettar väl flop oavsätt hand i stort sätt.. (se blindsnivån) :)

 

Om jag får omvärdera skulle jag ta fold preflop om man inte vill spela handen efter top par träff short handed :)

 

Träffen är helt ok - inte mer. Brädan är underparad vilket dödar tre outs för oss om Fi råkar ha ett överpar. Vi har inga drag. Vad vi slår är en bluff.

 

Hur skall vi i så fall maximera värdet om det är en bluff?

 

Att checkraisa? Lite frankt kan man väl då säga att vi stoppar in massa cash om vi är slagna och får Fi att ge upp sin bluff om vi är före? Hänger du med hur jag menar?

 

Att söka efter information, tja.. vad skall du med information till? Jahapp, vi var slagna.. eller Jahapp, han var tom...

 

En kompetent FI lägger överkort och synar alla överpar. Check/syn, har du read på killen så syna hela vägen om inte A, K eller Q faller på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm jag förstår precis hur du menar.

 

Men grejen är att på denna nivån är inte spelarna spec kompetenta, tror många spelare kan ta synen med AK på turn..

 

Men säg att spelaren är riktigt bra? kan han inte släppa en hand som har oss slagen på turn isf? så som K9 eller liknande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför? med en checkraise får inte alla överkort dra billigt + att han får information om handens värde, behöver därför inte syna någon bett på rivern.. antingen check check på river, eller check fold

 

men att checkraisa turn blir ju lika dyrt som att checksyna turn och river ungefär och checkraisar du ger du ej aggro fi chans att bluffa river. att bli utdragen av 6 outs är man inte så jätterädd för även om det såklart är en risk.

 

bygg inte pott med marginella händer är ett tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...