Gå till innehåll

All in fråga, katastrofspel eller rätt ?


Recommended Posts

Som sagt tidigare så är jag ganska färsk inom detta med poker och då i synnerhet SnG.

 

Gick helt ok i söndags i ett par st så jag gav mej in i en igår oxå.

Va en 10 manna turbo som endast kostade $10+1 i inköp. Då jag är en lärling så vill jag inte spela alltför dyra SnG, ser detta som lektioner.

 

Iaf så va det som så här:

 

Vi var 4 st kvar. Stack högarna va som följer:

Utg: ca 1400

Jag (knapp): ca 2200

SB: ca 1600 (-sb160)

BB: ca 4800 (-bb 320)

 

Det är sista rundan på 320 i BB, nästa hand stiger den kraftigt. Korten delas ut... Jag lyfter Q,10 off.

 

Utg foldar... Min tur.

 

Jag resonerar som så här.

Jag har spelat tajt/aggresivt hela vägen så dom vet att jag inte lassar in utan backning för det. SB kommer ställa in antingen denna hand eller nästa och då jag inte haft någon vidare tur med korten vill jag inte chansa på nästa hand. BB har högst stack och jag hoppas han har dåliga kort och foldar som han har råd med, jag kommer dock knycka halva hans stack vid vinst. Och jag hoppas skrämma honom med mitt tidigare tajta spel. Jag tänker att jag anfaller och ställer in min stack....

Då foldar SB....och BB...

 

Återkommer med vad som hände efter att jag får lite svar om mitt spel va rätt eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag släpper den här, faktiskt. Men så är jag ganska kall på sistone också...

Vi ligger ganska bra till här, det är bubblan och vi har två stackar som är markant mindre än vi. Visst, blindarna blir snart jättelotto, men vi har trots allt i runda slängar 50% mer än dessa killar. Och att ställa för nästan 14bb med en hand som inte tål syn mot bb känns inte jättebäst.

 

Tror dock inte att push är särskilt mycket sämre än fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du skriver ett inlägg utgår jag från att du förlorade potten och åkte på en gång eller strax efter.

 

Såg du ingen anledning att folda? Titta en gång till så säger dina kort fold! Du kommer få svar på alla låga par alla Ax & Kx samt allt bättre än detta.

 

Det är ganska långt kvar av turneringen och du kommer att behöva din "image" vid ett senare tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag släpper den här, faktiskt. Men så är jag ganska kall på sistone också...

Vi ligger ganska bra till här, det är bubblan och vi har två stackar som är markant mindre än vi. Visst, blindarna blir snart jättelotto, men vi har trots allt i runda slängar 50% mer än dessa killar. Och att ställa för nästan 14bb med en hand som inte tål syn mot bb känns inte jättebäst.

 

Tror dock inte att push är särskilt mycket sämre än fold.

 

Oki... Så lite hugget som stucket alltså. Men vad menar du med 14bb ? Den va på 320 och det va sista handen innan höjning (5 händer per level)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du skriver ett inlägg utgår jag från att du förlorade potten och åkte på en gång eller strax efter.

 

Såg du ingen anledning att folda? Titta en gång till så säger dina kort fold! Du kommer få svar på alla låga par alla Ax & Kx samt allt bättre än detta.

 

Det är ganska långt kvar av turneringen och du kommer att behöva din "image" vid ett senare tillfälle.

 

Njaee...långt kvar vet jag inte då jag satt med 2200 framför mej och bb va på 320, sista handen innan höjning. Spelet fortsatte ca 5 min till innan det va över :). Hade inte så många händer kvar att gambla med kändes det som.

Men visst...Korten foldar jag 10 ggr av 10 annars. Men i detta läget kändes det rätt att ställa in på knappen med mitt tidigare spel.

 

Men som sagt....det va hur det kändes för mej, kanske helt fel så därför frågar jag här. Är tacksam för era svar....fyll gärna på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB behöver en jävligt stark hand för att syna och synar han med Ax, Kx så är han totalt dum i huvudet. Det jävliga är ju dock att BB säkert kan få för sig att syna rätt brett eftersom han har råd att förlora en AI mot dig och ändå ha bra chans på pengarna.

 

Såg du ingen anledning att folda? Titta en gång till så säger dina kort fold! Du kommer få svar på alla låga par alla Ax & Kx samt allt bättre än detta.

 

Det är ganska långt kvar av turneringen och du kommer att behöva din "image" vid ett senare tillfälle.

 

Du tänker i grunden fel. Att vik känns rätt beror främst på BB:s stack och inte på våra faktiska kort. Ditt tankesätt känns som om det skulle vara rätt skadligt om man använder det rent generellt.

 

Och förresten så är det inte alls långt kvar av turneringen, shortstacksen har ju ~5BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av just den anledning måste dom ställa snart och det vill iaf inte jag vara med på inte med QTo i detta läget, för mycket lotto för min smak.

 

Om dom inte är helt inkompetenta så släpper dom nog ganska mkt för att kunna ställa first-in istället för att syna sig all-in.

 

Lutar också åt fold, men hade vi varit mer jämnstackad med BB hade det blivit en klar push imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men visst...Korten foldar jag 10 ggr av 10 annars.

.

 

Och det här va 11 av 10 gången eller?:lol:

 

Skämt å sidor, Bry dig inte så mycket om vad de andra har för stackstorlek utan frågan är om du vill folda dig till ITM eller om du vill bygga stack tills dess och på allvar spela om segern.

I motsatts till Conspiracy så tror jag BB inte har så vid HD för en syn i detta läge då han kan spela avvaktande pga sin stackstorlek.

 

Tar du hem blindsen så har du 2680 mot de två shotstackarna som har runt 1400 då. Får du syn ab BB och vinner så har du 4560 och är cl. Att SB skulle syna tror jag är högst osannolikt.

 

Mao MEGAPUSH från min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bry dig inte så mycket om vad de andra har för stackstorlek
Jättedåligt råd. Seriöst, worst advice ever för sng-spel. Verkligen superdåligt. Helt kasst. För att vara allvarligt så har jag nog knappt aldrig sett sämre råd.

 

utan frågan är om du vill folda dig till ITM eller om du vill bygga stack tills dess och på allvar spela om segern.
Precis samma sak som om du sagt "frågan är om du gillar ägg eller vill spela fotboll". Totalt irrelevant, ologiskt och det är rätt talande att du tror att uttalandet är centralt för rätt spel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det här va 11 av 10 gången eller?:lol:

 

Bry dig inte så mycket om vad de andra har för stackstorlek

I motsatts till Conspiracy så tror jag BB inte har så vid HD för en syn i detta läge då han kan spela avvaktande pga sin stackstorlek.

 

 

så du säger att stackstorlekar inte spelar ngn roll för att sen säga att BB:s hd för en syn inte är så stor pga sin stackstorlek? :shock:

Själv tycker jag frågan redan är besvarad av conspirazy, wp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...