Gå till innehåll

Leva på poker?


Skalisss

Recommended Posts

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...
Det är inte svårt att göra en 360 i en half pipe heller om man är bland dom bästa i världen på snowboard.

 

Äsch, vilken onödig diskussion känner jag nu. FOLD! :)

 

Riktigt så bra behöver man inte vara för att göra en 360 i pipe.

 

(ok, nu vart jag petig, håller käft ett tag.) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8000 - 10000 kr är väl inte mycket att leva på. Jag har mer ut än så på mitt pissjobb. Sen ska man kunna lägga undan till pensionen och tillfälliga kostnader också.

Jag skulle vilja dra in så mycket att jag kan lägga minst 5K på sparkontot varje månad efter alla utgifter inkl nöjen. Det är nog ett absolut minimum om det är mer långvarigt än bara mellan jobb eller som "sommarjobb".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad anses vara en ok ekonomisk situation om man skulle ta steget till att leva på poker (enda inkomst)?

- Med normala utgifter, säg 8-10k / månad?

 

För min egen del hadde jag krävt en halv årslön på kontot och 50k $ i BR... men kanske finns andra åsikter ?!?!

 

 

pokern är min enda inkomst, visserligen har jag bara fasta utgifter på 2.5K kr i månaden även om det blir mycket mer än så och jag har just nu ca 13K$ allt som allt och känner mig bekväm med det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor du hemma Dapine? Så låga utgifter är inte särskilt hållbart i längden, tyvärr :-P

 

aa de gör jag, men som jag skrev så blir det alltid mycket mer än så :-P

 

Dapine, menar du allvar? 13K$ i rulle och inget sparat? Inget jobb? Bygger du aldrig upp rullen? Bara cashar ut all vinst?

 

japp, helt allvarlig :) Minimalt med pengar sparade och inget jobb och inga tankar på jobb heller för den delen.. Bygger rulle hela tiden, men resor till thailand m.m och kebab är tyvärr inte gratis :mrgreen:

 

När jag började spela poker på "heltid" för ca 1 år sedan så hade jag en rulle på ca 250$ plus en halvclearad 200$ bonus.

 

När jag åkte till thailand för ca 1/2 år sedan så hade jag efter biljetköp, datorköp och villahyra för 3 månader en rulle på ca 2.5K$. Gjorde av med ytterliggare pengar i Thai men kom hem med en ca 10K$ efter thairesan.

 

Efter det så har jag haft en hel del utgifter, blandannat en barcelona resa som kostade 3K-4K$ nånstans, ny thaibiljet, lite smålagningar på bilen m.m m.m och nu ligger rullen på ca 13K$ plus att jag har några K kr på banken och stejkar några polare för totalt ca 1K$.

 

Fast det inte är så mycket så känns det sjukt stabilt ändå och nu är tanken att jag ska kunna börja bygga rulle riktigt ordentligt i thailand då jag ska försöka att inte slaska allt för mycket även om det kan bli svårt :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey! =)

 

Det är klart att 100KSEK kan kännas stabilt om man bor hemma, och max kan få utgifter på ett par tusenlappar varje månad. Du skriver att du har 2½K i räkningar varje månad, samt att du har bil? Hur går den matematiken ihop :shock::-D

 

Ja, du vet ju va du gör, och har ju garanterat mer fritid än en annan (jobb, flickvänn, poker, samt ganska seriös poolhustler ;-) ) så du har det nog gott.

 

Känns det stabilt att börja lira omaha om man gör det för leverbrödet med så pass liten rulle? Jag må vara omahafisk men svängningar om 200 inköp bara måste ju vara standard :-D

 

KÖR HÅRT, LEV FORT, SPENDERA MKT PÅ KVINNOR, VIN & SÅNG, DÖ VACKER!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska vara ärlig..

Jag orkade inte läsa igenom allas olika synpunkt på att leva på poker..

Tänkte bara som snabbast berätta min situation om det nu gör någon skillnad vet jag inte, frivilligt att läsa så. Kan eventuellt ge en inblick i hur det kan gå.

 

Jag skrev en tråd om att "leva på poker" för ca 6-7 månader sen tror jag (kan varit mer typ 9-10 månader sen, orkar inte kolla upp) Jag hade som mål att kunna betala min räkningar till:

lägenheten ~4k skr/månad

Bilen ~3k skr/månad (kör mkt, bor ju trotts allt i norrland ^^)

Mat/nöjen ~5-6k skr/månad

12-13k totalt/månad, det är en "dräglig vardag" i mina ögon

 

Utöver allt detta så ville jag även har ca 10k månad att bygga rullen med eller gör övriga investeringar.

 

Jag är nu här, har "lagt ner" min blogg här på Pokerforum, absolut inte för att jag på något sätt började backa.. Jag tappade bara helt enkelt suget att skriva i dagboken och allmänt hänga på forumet.. Sitter istället stötvis någon gång i månaden och kollar läget =)

 

Hur som helst har det gått bra för mig, jag har kämpat på med lirande, utan att ta ut mig själv allt för mycket..

Har som gåva av mina flexibla "arbetstider" kunnat umgås med mina nära och kära i stort sett obegränast vilket i sin tur har gett mig bra självförtoende vid pokerborden.

 

Har nog snittat ca 6k$ per månad sedan jag började mitt liv som "heltidspelare". Men då får jag tillägga att jag under långa perioder inte alls spelat särskillt mkt poker.

 

Har tänkt fortsätta lira på "heltid" nu hela 2007 och 2008 för att känns om det här är något jag verkligen vill göra.

Spelar inga höga stakes, mest 2/4 x 9 bord med ca 60% Rb. (Har tänkt försöka etablera mig på 5/10 innan 2008 är slut.)

Blir väll kanske 10-15 000 händer i månaden vilket är lika med ca 30 timmas spelade per månad. Det känns inte direkt som att jag överarbetar mig själv, så jag är nöjd.

 

Som sagt, det är väll min story.. för lite fylligare information så har jag en lite mer detaljerad sammanfattning här:

 

http://pitepalten.blogg.se/

 

För alla er som funderar på att lira poker på "heltid" i rätt låga stakes så fråga gärna om det är något ni undrar över.. Jag är inte otrevlig eller sprydig, utan hjälper gärna till =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska vara ärlig..

Jag orkade inte läsa igenom allas olika synpunkt på att leva på poker..

Tänkte bara som snabbast berätta min situation om det nu gör någon skillnad vet jag inte, frivilligt att läsa så. Kan eventuellt ge en inblick i hur det kan gå.

 

Jag skrev en tråd om att "leva på poker" för ca 6-7 månader sen tror jag (kan varit mer typ 9-10 månader sen, orkar inte kolla upp) Jag hade som mål att kunna betala min räkningar till:

lägenheten ~4k skr/månad

Bilen ~3k skr/månad (kör mkt, bor ju trotts allt i norrland ^^)

Mat/nöjen ~5-6k skr/månad

12-13k totalt/månad, det är en "dräglig vardag" i mina ögon

 

Utöver allt detta så ville jag även har ca 10k månad att bygga rullen med eller gör övriga investeringar.

 

Jag är nu här, har "lagt ner" min blogg här på Pokerforum, absolut inte för att jag på något sätt började backa.. Jag tappade bara helt enkelt suget att skriva i dagboken och allmänt hänga på forumet.. Sitter istället stötvis någon gång i månaden och kollar läget =)

 

Hur som helst har det gått bra för mig, jag har kämpat på med lirande, utan att ta ut mig själv allt för mycket..

Har som gåva av mina flexibla "arbetstider" kunnat umgås med mina nära och kära i stort sett obegränast vilket i sin tur har gett mig bra självförtoende vid pokerborden.

 

Har nog snittat ca 6k$ per månad sedan jag började mitt liv som "heltidspelare". Men då får jag tillägga att jag under långa perioder inte alls spelat särskillt mkt poker.

 

Har tänkt fortsätta lira på "heltid" nu hela 2007 och 2008 för att känns om det här är något jag verkligen vill göra.

Spelar inga höga stakes, mest 2/4 x 9 bord med ca 60% Rb. (Har tänkt försöka etablera mig på 5/10 innan 2008 är slut.)

Blir väll kanske 10-15 000 händer i månaden vilket är lika med ca 30 timmas spelade per månad. Det känns inte direkt som att jag överarbetar mig själv, så jag är nöjd.

 

Som sagt, det är väll min story.. för lite fylligare information så har jag en lite mer detaljerad sammanfattning här:

 

http://pitepalten.blogg.se/

 

För alla er som funderar på att lira poker på "heltid" i rätt låga stakes så fråga gärna om det är något ni undrar över.. Jag är inte otrevlig eller sprydig, utan hjälper gärna till =)

 

1 timma om dagen är väl knappt hobbylir :o! 10 000-15 000 händer är ingenting för en som lever på poker eller har jag fel? Men bra jobbat ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timma om dagen är väl knappt hobbylir :o! 10 000-15 000 händer är ingenting för en som lever på poker eller har jag fel? Men bra jobbat ändå!

 

Jag känner inte att jag har behövt lira mer än så för att klara mig igenom månaderna, men som sagt. Haft stora uppehålla i spelet som bidragit till att det blivit så få spelade händer. Brukar ligga på 25 000 en vanlig månad skulle jag tippa. Behöver inte lira mer än så känner jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inga höga stakes, mest 2/4 x 9 bord med ca 60% Rb. (Har tänkt försöka etablera mig på 5/10 innan 2008 är slut.)

Blir väll kanske 10-15 000 händer i månaden vilket är lika med ca 30 timmas spelade per månad. Det känns inte direkt som att jag överarbetar mig själv, så jag är nöjd.

 

9bord, 900händer/h, 30h per månad, 27k händer per månad. du säger att du spelar 10k händer, alltså 10h/månad. detta är inte heltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...