Gå till innehåll

Kapitel 1: Myssion & Frugan på äventyr i Oceanien


Existentialisten

Recommended Posts

Kapitel 1

 

 

15 november 14:15

 

 

Arlanda

 

 

- Åååh Myssion, det ska verkligen bli såååå härligt att komma iväg!

- Hyfsigt!

- Men var det egentligen så klokt att lämna barnen hos Brandborn? Jag är lite oroad.

- Om jag ska vara helt ärlig delar jag din oro... men du vet... han insisterade och jag ville helt enkelt inte göra honom ledsen. Myssion lägger huvudet på sned och försöker se ut som en hundvalp

- Barndborns välbefinnande är alltså viktigare än våra barns liv menar du?

Myssions lilla teaterstycke fick uppenbarligen bara Frugan förbannad...

- Ja, eller jag menar nej... eeh.. jag vet inte... håller med dig.. tror jag, säger Myssion påtagligt skärrad och väl medveten om Frugans lynne och bestraffningsvilja.

- Det är bra att du vet din plats i alla fall.

 

Passagerare med Australian Airlines ombeds gå till terminal Z346...

 

 

Sydney - Hjorts lya

 

Varför i helvete åkte jag till Sidney? Jag kan knappt prata engelska så några vänner kan jag knappast få, min kropp är definitivt inte stranden värdig och de australienska kvinnorna kastar inte direkt lystna blickar efter mig. Vad fick mig att tro att det skulle bli annorlunda här? Jag är ta mig fan en modern Stagnelius, kanske lite mer tragisk bara... kul att Myssion och Frugan kommer snart i alla fall...

 

 

Canberra

 

- Good morning Gillian...

- Good morning to you too Legato...

 

 

Rilleg:s lägenhet

 

Rilleg: Fan grabbar! Kom igen, vi är ju för fan svintäta superstars... vi förväntas göra såna här grejer!

Djens: Jojo, jag vet men ändå. Jag har lovat mamma att...

Iremmats avbryter...

Iremmats: Kom igen Djens... det är som Rilleg säger. Vi är snygga, vi är täta, vi är kända! Vi måste jobba på vår image. Vi chartrar ett plan och drar ner. Brudar och champagne!!!!

Rilleg: Right on dude!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kapitel 1

 

 

15 november 14:15

 

 

Arlanda

 

 

- Åååh Myssion, det ska verkligen bli såååå härligt att komma iväg!

- Hyfsigt!

- Men var det egentligen så klokt att lämna barnen hos Brandborn? Jag är lite oroad.

- Om jag ska vara helt ärlig delar jag din oro... men du vet... han insisterade och jag ville helt enkelt inte göra honom ledsen. Myssion lägger huvudet på sned och försöker se ut som en hundvalp

- Barndborns välbefinnande är alltså viktigare än våra barns liv menar du?

Myssions lilla teaterstycke fick uppenbarligen bara Frugan förbannad...

- Ja, eller jag menar nej... eeh.. jag vet inte... håller med dig.. tror jag, säger Myssion påtagligt skärrad och väl medveten om Frugans lynne och bestraffningsvilja.

- Det är bra att du vet din plats i alla fall.

 

Passagerare med Australian Airlines ombeds gå till terminal Z346...

 

 

Sydney - Hjorts lya

 

Varför i helvete åkte jag till Sidney? Jag kan knappt prata engelska så några vänner kan jag knappast få, min kropp är definitivt inte stranden värdig och de australienska kvinnorna kastar inte direkt lystna blickar efter mig. Vad fick mig att tro att det skulle bli annorlunda här? Jag är ta mig fan en modern Stagnelius, kanske lite mer tragisk bara... kul att Myssion och Frugan kommer snart i alla fall...

 

 

Canberra

 

- Good morning Gillian...

- Good morning to you too Legato...

 

 

Rilleg:s lägenhet

 

Rilleg: Fan grabbar! Kom igen, vi är ju för fan svintäta superstars... vi förväntas göra såna här grejer!

Djens: Jojo, jag vet men ändå. Jag har lovat mamma att...

Iremmats avbryter...

Iremmats: Kom igen Djens... det är som Rilleg säger. Vi är snygga, vi är täta, vi är kända! Vi måste jobba på vår image. Vi chartrar ett plan och drar ner. Brudar och champagne!!!!

Rilleg: Right on dude!!!

 

Försöker du vara rolig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte kul. Kanske lite komisk. Främst då själva grejen att försöka göra nån form av kopia på andra uppskattade trådar.

 

Så vad kan ni nu utläsa om min utbildning, yrke, boende osv?

 

Jennez analys av bubbla:

Du har en mycket sund inställning till humor. Den här lilla berättelsen, liksom Stefan & Krister, är inte nyskapande för fem öre. Det är inget som roar oss eftersom det blir ganska förutsägbart.

Visst kan vi dra på smilbanden när vi minns hans tidiga alster som var nya, fräscha och roliga men det här är en liten vurpa.

Även humorn skall utmana intellektet (till skillnad från det här och Stefan & Krister) och det är det du saknar, bubbla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...