Gå till innehåll

behöver hjälp...


mape

Recommended Posts

spelar en del multitable men känner att jag behöver en del tips...

 

jag startar turneringarna ganska passivt och brukar ofta sluta med att dubblat stacken eller ju under nör pausen efter en timme kommer, och det är efter den jag får problem. Jag spelar väldigt passivt efter pausen och det slutar alltid man att jag blir väldigt shortstack när jag har en bit kvar till ITM, beroende på antalet priser men oftast priser*2 spelare kvar... Hur bör jag t'nka när jag kommer i denna sits, bör jag spela mycket mer aggresivt efter pausen? få bort tanken att vara rädd att åka ut? ofta slutar det iaf med att jag åker ut som favorit, men dock med väldigt lite marker, därav de synar jag får, och tillslut är det någon som träffar mot mig... hoppas ni förstår mitt problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du spelar rätt TAG, no? Eller spelar du passivt rakt igenom? som i openlimpar för mkt, synar raisar pf för mkt istället för att raisa el folda?

 

Allmänt, i turneringar när blindsen börjar bli höga och alla sitter på hyfsat små stackar i relation till blindsen, så blir spelet mycket mer ett pf spel. Vi stjäl blinds eller c-bet stjäl dom. Om vi har en stack som ligger på 20bb+. Leta reda på folk som ger upp lätt pf el. på postflop och ta deras marker helt enkelt.

 

Med antagandet om att du spelar TAG (och ofta ligger på 15-20bb) utan nåt mer så finns det två spel du måste få in i ditt spel om du ska kunna ta dig långt i turneringar.

 

Resteal och squeeze.

 

Resteal : Hitta folk som höjer ofta pf ( vi antar att dom inte har händer som kan syna ett omslag pf) och stoppa in allt du har. Funkar bäst mot folk som stjäl mycket från sen position men även folk som höjer tidigt med mycket marginella händer. OBS vi vill gärna veta om dom kan lägga också.... ( åkte ur en 24.2 på fulltilt igår när jag slog om på en CO höjare som synade bort 4/7 delar av sin stack med q9d...). Om dom är okapabla och lägga när dom väl höjt

då är det bara och leta efter nån annan, eller en bra hand men hur ofta har vi det???? hehe

 

Squeeze: Och få in nån sån här är ju bland det skönaste som finns. Det är helt enkelt en resteal med callers efter. Fortfarande vill du ju ha reads på att dom höjer lite för mkt och kan lägga. Plus att du måste va uppmärksam på coldcallern oxå. Kan han syna som fälla?, Kan han gambla dig med sin 77 el vad han nu fått för sig och syna med. Fördelen med det här är, förutom att du får ännu mer marker!!, är att den som höjde först är mer rädd för att syna eftersom han har en till bakom sig som kanske också vill va med.

OBS, tänk lite på vad du ger för odds på synen. funkar bättre med lite mer marker.

 

Sista OBS, när du börjar få känsla för det här så spelar dina egna kort väldigt liten roll. 73o funkar ~lika bra som 10 9 spader. Snarare så är a3 eller liknande en sämre hand än en sc i det här läget just för att när du väl blir synad kommer motståndaren troligtvis ha en stort ess eller pp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något mindre avancerat som du också måste börja med om du inte gör det idag är att raisa med any two i oöppnad pott om du sitter sent, ofta stjäl du och får du syn av blindarna så har du pos och kan continiu-betta. Ofta viker de då om de inte gjort det redan pre.

 

Dessutom finns det risk att vara alldeles för TAG, har själv kommit in i det ibland. Alltså att inte lira en hand på en timme, sen kommer handen o man bettar för hårt pre eller för hårt på flop. Man måste ibland ta chansen att slowa eller mesbetta både nötter o skräp. Annars faller man in o blir lättläst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du multitablar tuneringar? eller fattar inte riktigt..

 

 

aja multitablar du CG så har jag några tips som fungerar för mig.

Minimera dina starthänder till bra dåliga pos, och öka vid bättre pos.

 

T.ex. jag Skulle ALDRIG spela en KT QT,off eller suit med dålig poss?

finns ingen anledning!

 

Sen lär dig pottodds, lär dig dem snabbt, säg 70cent potten,

på floppen har du 4hjärter, A Hög.

Fi bettar ut pot, FOLDA!, inte fan sitter du och fiskar när du multitablar

det är värdelöst, då kan det gå åt helvete, och snabbt också!

 

Men skulle han satsat 1dollar i en 10dollars pott, du sitter på 4 hjärter, då är det 10x pengarna värt en syn med andra ord?. Det här fungerar för mig men du skall nog hitta en egen särstil som fungerar bra för dig.

 

 

1. Minimera starthänder, (beroende på POS)

2. Lär dig pottodds, (Syna inte alla bra drag)

3. Tight, Aggressivt men det har du väl hört förut

3. Noteringar om spelare kan underlätta vid två stora potter

på två bord sammtidigt då du inte hinner läsa spelet så Väl!

 

 

GLHF!

 

Mina åsyner alla tycker inte samma.

 

Peace lycka till med pokern, hoppas något hjälpt som jag sagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis kommit in i samma problem som OP senaste månaden från att ha varit en hyffsad, stadigt plussande turneringsspelare till att inte ens spela TAG utan snarare weaktight efter 1:a timmen...kommer bara inte ur det här. Ressteal movet är bra då det är något man själv råkar ut för ofta, Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu kan man inte dra några större slutsatsar men känns som jag nu avancerar i det skede som jag tidigare tappat i, men det är bara efter några få turneringar så jag vet inte...

 

en sak har jag iaf funderat över, lirade en 3+0,3 7500 garati igår... 980 startade och vi var 38 kvar, jag, vad ska man säga, typ på den nedre halvan plockar upp AK på bb. En kille höjer upp mig kanske 5-6 bb, och där sitter jag, med kanske 18-20 bb och trycker, är det rätt att offra sin sin mot ett ganska troligt 50/50 läge? iaf så synade han med Q10 och drog ut mig, kändes bra tråikigt efter 4 h spelande... har inte tillgång i handanalysen just nu så kan inte lägga upp den, så mitt minna kan svikta en del, med det såg ut typ sådär... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

en sak har jag iaf funderat över, lirade en 3+0,3 7500 garati igår... 980 startade och vi var 38 kvar, jag, vad ska man säga, typ på den nedre halvan plockar upp AK på bb. En kille höjer upp mig kanske 5-6 bb, och där sitter jag, med kanske 18-20 bb och trycker, är det rätt att offra sin sin mot ett ganska troligt 50/50 läge? iaf så synade han med Q10 och drog ut mig, kändes bra tråikigt efter 4 h spelande... har inte tillgång i handanalysen just nu så kan inte lägga upp den, så mitt minna kan svikta en del, med det såg ut typ sådär... :)

 

Låter ju ganska standard. AK vill man ju gärna reraise all-in med här eftersom man för det mesta vinner en ok pott utan showdown, eller att man får nån typ av race-situation där man sällan är dominerad (folk raisar inte så mkt med AA/KK).

 

Syn är bara dumt, du vill inte stoppa in 25-25% av stacken pre för att checkfolda om du missar. Och fold finns såklart inte på kartan.

 

Nu hittar Fi en såkallad Tomtesyn och drar ut. Osis såklart, men om du dubblat upp där hade du antagligen suttit i såkallat Slagläge och soft kunnat cruisa mot finalbordet genom att sitta och småsno blinds när det passat. Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju ganska standard. AK vill man ju gärna reraise all-in med här eftersom man för det mesta vinner en ok pott utan showdown, eller att man får nån typ av race-situation där man sällan är dominerad (folk raisar inte så mkt med AA/KK).

 

Syn är bara dumt, du vill inte stoppa in 25-25% av stacken pre för att checkfolda om du missar. Och fold finns såklart inte på kartan.

 

Nu hittar Fi en såkallad Tomtesyn och drar ut. Osis såklart, men om du dubblat upp där hade du antagligen suttit i såkallat Slagläge och soft kunnat cruisa mot finalbordet genom att sitta och småsno blinds när det passat. Typ.

 

just

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du multitablar tuneringar? eller fattar inte riktigt..

 

 

aja multitablar du CG så har jag några tips som fungerar för mig.

Minimera dina starthänder till bra dåliga pos, och öka vid bättre pos.

 

T.ex. jag Skulle ALDRIG spela en KT QT,off eller suit med dålig poss?

finns ingen anledning!

 

Sen lär dig pottodds, lär dig dem snabbt, säg 70cent potten,

på floppen har du 4hjärter, A Hög.

Fi bettar ut pot, FOLDA!, inte fan sitter du och fiskar när du multitablar

det är värdelöst, då kan det gå åt helvete, och snabbt också!

 

Men skulle han satsat 1dollar i en 10dollars pott, du sitter på 4 hjärter, då är det 10x pengarna värt en syn med andra ord?. Det här fungerar för mig men du skall nog hitta en egen särstil som fungerar bra för dig.

 

 

1. Minimera starthänder, (beroende på POS)

2. Lär dig pottodds, (Syna inte alla bra drag)

3. Tight, Aggressivt men det har du väl hört förut

3. Noteringar om spelare kan underlätta vid två stora potter

på två bord sammtidigt då du inte hinner läsa spelet så Väl!

 

 

GLHF!

 

Mina åsyner alla tycker inte samma.

 

Peace lycka till med pokern, hoppas något hjälpt som jag sagt

 

Du vet absolut inte vad implicita odds är, det märks....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...