Gå till innehåll

hur spela tidig pos hu mot callers?


jaha81

Recommended Posts

här är en situation som ofta kommer igen när jag spelar:

jag sitter på bb med AK och ett gäng på 3-4 pers limpar in.. jag raisar till 6-7bb och en person som jag definierat som loose caller synar på knappen.. floppen kommer rags, säg 279.. jag cbettar runt 70% pot och fi synar.. turn 3.. jag checkar, fi betar 50% pot, jag foldar..

 

jag antar att jag gör ngt fel så nu till frågan..

 

ska jag ta som regel att:

1) oftare check-folda på floppen i sådana här situationer?

2) oftare höja mer preflop?

3) oftare cbeta vidare på turn?

 

eller nåt annat förslag kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att CBa floppen är helt korrekt mot alla utom de värsta syntomtarna (beroende på brädan förstås). Mot vissa jättelösa muppar som synar med överkort och allehanda drag och sedan dessutom checkar ner allt när de inte träffar kan du dessutom betrakta din CB som en värdebet.

 

På turn kan du twobarrela eller checkraisa, det är ett typiskt försvar mot folk som floatar floppen för att stjäla på turn, men det förutsätter att fi också kan släppa en marginell hand, vilket sällan är fallet med lösa spelare. Så att checka turn med avsikt att folda mot en bet är sällan fel mot denna typen av spelare, dels för att de är svåra att bluffa bort, och dels för att de relativt ofta checkar bakom så att vi får se en gratis river och kanske t.o.m. en gratis showdown.

 

(Jag brukar beta ungefär 2/3-3/4 av pottstorleken i sådana här lägen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar cbetta mindre summa (dryg halvpott) mot veka lösa muppar när man är ur position för de brukar sällan ha kapacitet att tolka det som svaghet och börja spela tillbaka. Har de nåt synar de och har de inget lägger de. Är han kass så check-foldar jag alltid turn sen. Är det en kompetent spelar jag som om jag hade AA med ordentligt cbet, oftast med ordentlig andratunna på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...