Gå till innehåll

NL200 - Floppar fyrtal


Recommended Posts

Floppar fyrtal mot en tight regular som det är svårt att vinna mkt pengar mot, så jag beslutar mig för att spela aggressivt. Jag vet att han inte gärna spelar stora potter utan att ha en mkt bra hand. Fi är 18/7/3.5. Något jag kan ändra på? För ivrig på river?

 

Players(max 6):

BB (EUR 85.10 in seat 1)

UTG (EUR 141.50 in seat 2)

UTG+1 (EUR 267.47 in seat 3)

MP (EUR 244.85 in seat 4)

Fi (EUR 288.30 in seat 5)

Hero (EUR 336.34 in seat 6)

 

Dealer: Fi

Small Blind: Hero (1.00)

Big Blind: BB (2.00)

 

Hero was dealt: :2s::2h:

 

UTG Fold

UTG+1 Fold

MP Fold

Fi Raise (4.00)

Hero Call (3.00)

BB Fold

 

Flop :2d::Tc::2c:

 

Hero Check

Fi Bet (8.00)

Hero Raise (19.00)

Fi Call (11.00)

 

Turn :2d::Tc::2c::4c:

 

Hero Check

Fi Bet (34.00)

Hero Raise (125.00)

Fi Call (91.00)

 

River :2d::Tc::2c::4c::4h:

 

Hero All-In (188.34)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som den handen spelar sig själv.

 

han sitter antagligen på två tior eller ett par AA eller nötfärgen. Men eftersom han betar in i dig efter varje raise så har han nog TT eller nötfärgen och då kommer du vinna alla hans pengar hur du än gör (om du inte checksynar ner han alltså) som fi svarar dina raise så tycker jag du spelar rätt. Han synar nog din all in. Definitivt om han har TT vilket vi ju hoppas i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som en lite konstig linje att c/ra turn efter att du höjt floppen, den brukar normalt aldrig gå in om han inte har megaklonkat eller försöker representera färgen. Skulle nog föredra en liten bet som om att du har en tia eller överpar och du är lite rädd för färgen för att inducera höjningar från färger och bluffar.

 

Skulle nog spela ungefär:

flop: som du spelar, en snabb c/r som om att du inte tror att han har klonkat denna randomflopp.

turn: svag bet, dryg halvpott, stek-syna eventuellt omslag.

river: check, stek när han bettar och ställ in.

 

Känns som att med din linje foldar allt som är sämre än flush och kåk redan på turn (eller ännu mer troligt checkar bakom) och mot de händerna kommer degen ändå gå in på river. Som redan sagts så verkar det som att han har en riktigt stark hand den här gången och då spelar det nog inte så stor roll vad du gör så länge han är hyffsat aggressiv.

 

En helt annan linje är att donka pot-pot-pot. Gillar det spelet också om du har en väldigt aggressiv image.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

instämmer nog med föregående poster, det enda han inte foldar här är näst nöten typ, TT AA, Ahög färg. Jag föreslår att floata turn. Att floata turn mot en någorlunda kompetent spelare hade definitivt gjort att du hade fått en allin mot dig med händer som TT, AA, KK, QQ, JJ nötfärg osv. Mao, det är fler händer hos fi som betalar av din nöt här. Hade jag varit fi i den här handen så hade jag endast synat dig med TT och därmed den färdiga båten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan stek-all-in:en någonsin vara en sämre han än nötterna/nästnötterna?

 

Jodå, har sett många rena desperationsbluffar med missade drag som tar den linjen på river. Dock så har du kanske rätt på denna board där alla drag som fanns gick in. Hursom helst bör man försöka få in allt på river imo, det mesta tyder på att fi har en stor hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som den handen spelar sig själv.

 

han sitter antagligen på två tior eller ett par AA eller nötfärgen. Men eftersom han betar in i dig efter varje raise så har han nog TT eller nötfärgen och då kommer du vinna alla hans pengar hur du än gör (om du inte checksynar ner han alltså) som fi svarar dina raise så tycker jag du spelar rätt. Han synar nog din all in. Definitivt om han har TT vilket vi ju hoppas i det här läget.

 

Har han nötfärgen så synar han väl knappast all in på den där brädan va? Rivern förstör ju hans eventuella färg totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

river: check, stek när han bettar och ställ in.

.

 

 

Att försöka checkraisa rivern mot en tajt FI känns iskallt då han kommer checka ett högt par och färgen bakom.

 

Flop är annars helt okej men när färgen kommer tycker jag du ska donka nära pott på turn och hoppas han har satt nötfärgen lr TT .

 

Rivern hade jag också valt en aggresiv linje och bettat ut hårt. Normalt är det större chans att få en stor pott av en tajt lirare om man donkar hårt i stället för o hålla på med en massa checkraisar. därför gillar jag allra bäst

POTT-POTT-POTT;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag missade att boarden dubbelparade sig på river av nån anledning. Betta svagt på river som om du har en tia eller dålig flush och hoppas att han har TT och pushar eller åtminstone en hand som kan syna ditt bet. En tänkande spelare vet ju dock att en 2a eller 4a inte är så värst sannolik i en höjd pott så flushen är inte så svag på denna board som om board-paren varit högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han nötfärgen så synar han väl knappast all in på den där brädan va? Rivern förstör ju hans eventuella färg totalt.

 

Citerar mig själv:

"Han synar nog din all in. Definitivt om han har TT vilket vi ju hoppas i det här läget."

 

Heh! du måste nog läsa det finstilta LoL.

 

Men du har nog rätt i att jag övervärderade hur långt han var beredd att gå med nötfärgen. spelar ju NL25 och NL50 och där går de all-in på turn med nötfärgDRAGET lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...