Gå till innehåll

Raise eller push all in?


Recommended Posts

Bet4Me2 (950,00 in seat 1)

mrghost (1*000,00 in seat 2)

chichiwawa (875,00 in seat 3)

colin4 (975,00 in seat 4)

Atuan9 (1*275,00 in seat 5)

david5 (975,00 in seat 6)

Brorsan (950,00 in seat 7)

RGJ9114 (1*000,00 in seat 8)

jptparta (1*000,00 in seat 9)

dawdo (1*000,00 in seat 10)

 

Dealer: Atuan9

Small Blind: david5 (15,00)

Big Blind: Brorsan (25,00)

 

mrghost was dealt: Kc - Kd

 

RGJ9114 Fold

jptparta Fold

dawdo Fold

Bet4Me2 Raise (125,00)

mrghost ???

 

Vad föredrar ni här raise till 325 eller push all in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise till så mycket du tror han synar men minst 300 så att han gör ett misstag när han synar även med starka händer, och push på alla floppar utan A.

All-in skrämmer helt enkelt bort alltför många händer imo. Man vill väl ha syn med en så pass bra hand, det enda man inte vill se är ett A på floppen.

 

Det är min åsikt, får se hur den står sig mot alla pokerrävar här, hur tänker du själv ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många pokerspelare tyder en höjning som starkare än en person som ställer in. Att tredubbla Fi höjning till 375 gör att man höjer till nästan 40% av sina marken och då är det i praktiken oftast rätt och pusha in direkt - man är så gott som pottcommitted.

 

 

Ett alternativt spelsätt är att bara syna och om inget A kommer på floppen spela handen starkt - dvs re-raisa all-in då FI fortsättningsbetar. Det gör det enkelt och dumpa handen om ett A kommer på floppen - man kommer då billigt undan.

 

PS Notera att Fi höjer till 5BB - vilket är högt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vetgirig skrev precis vad jag tänkte. :D

 

Kan bara tillägga att ju lägre nivå, desto mer skulle jag luta åt att pusha rakt av. På låga nivåer får du ofta syn av skräp om du pushar.

 

En enkel syn har den förtjänsten att du låter fi "springa in" i dina kungar. Låt honom CB:a floppen och tryck sedan in pengarna.

 

Det faktum att han höjer, plus argumentet med pot committment (hur stavas det?) gör mig dock mest benägen att alltid pusha. Om du inte vill pusha rakt av så kan du fundera på att höja lite mindre än vad du föreslagit, för att ha något att spela med på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vetgirig skrev precis vad jag tänkte. :D

 

Kan bara tillägga att ju lägre nivå, desto mer skulle jag luta åt att pusha rakt av. På låga nivåer får du ofta syn av skräp om du pushar.

 

En enkel syn har den förtjänsten att du låter fi "springa in" i dina kungar. Låt honom CB:a floppen och tryck sedan in pengarna.

 

Det faktum att han höjer, plus argumentet med pot committment (hur stavas det?) gör mig dock mest benägen att alltid pusha. Om du inte vill pusha rakt av så kan du fundera på att höja lite mindre än vad du föreslagit, för att ha något att spela med på floppen.

 

Låter vettigt med en enkel syn med det ovan markerade resonemanget! Var helt inne på att Hero skulle re-raisa till 350-400 men nu förspråkar jag nog en syn eller möjligen en miniraise till 250 faktiskt. Bättre att pusha på en flopp utan A. Man lär så länge man lever! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på ganska låga nivåer 5 och 10 sng och därför valde att jag att pusha all in med en gång. Detta val baserade jag på att när motståndare raisar så mycket som 5-6 ggr BB så har de ganska ofta någon form av par

44-TT. Vad jag också lagt märke till är att de är benägna till att ta en coinflip tidigt i spelet med sina mellanpar, speciellt när någon ställer all in pre på deras raise så synar de oftast. Med denna vetskap tryckte jag all in och fick se en härlig syn av TT8-) , dock till ingen nytta när tian trilla in på rivern. Men strunt samma, nu till vad jag förstått av era svar så är detta spel det som genererar mest vinst i längden även om man såklart måste variera spelet ju högre upp i buy-in man kommer så funkar detta på lägre nivåer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...