Gå till innehåll

NLT SH 100 - AA på KK3 bräda


Recommended Posts

Effektiv stack 100$ på UTG Hero och Fi.

 

 

 

Bordet som helhet är ganska aggressivt/löst förutom UTG som verkar vara en vettig spelare.

 

UTG verkar ganska solid och tvivlar på att han skulle calla en reraise med sämre än KK eller ev. QQ.

 

Fi är LAG och raisar många potter och jag har även sätt honom reraisa en del pflop.

 

 

 

Hero was dealt AA

 

UTG raise 4$

Hero call 4$ Kan diskuteras men kände att det var bra chance att nån annan skulle raisa och trodde UTG skulle folda mot reraise

UTG+2 Fold

Fi Raise 21$

Dealer Fold

SB Fold

BB Fold

UTG Fold

Hero Call 17$ (Raise allin för 100? synar han med QQ JJ?)

 

Flop KK3 rainbow POT: 49$ (Kvarvarande effektiv stacksize ~~75$)

 

Hero Check

Fi Bet 25$ Här hoppas jag att han skulle "bluffa" allin

Hero Call 25$ Reraise allin för 75$ eller call, synar han allin me QQ JJ? På en mindre farlig bräda hade jag valt att pusha men nu känns det som jag försöker få honom att bluffa sig allin istället

 

Turn KK3 7 POT: 99$ (Kvarvarande effektiv stacksize ~~50$)

Hero Check Hoppas att han ska följa upp sin "bluff" och gå allin

Fi Check

 

River KK3 7 2

 

Hero Bet 25$ Här försöker jag få så mycket value som möjligt, är ganska säker på att han är tom eller sitter med QQ JJ eller dyl.

Fi Call

 

 

 

Jag är lite noob på shorthanded men som sagt så hade jag läge att pusha både preflop och på flop, tror ni han synar med QQ JJ TT?.

Jag satte hans HD på flop till

Mest sannolikt: QQ JJ AK

Mindre sannolikt: AA, KK, TT, lägre pocket, suited connector

 

 

 

 

 

hmm kan nån mod ändra rubriken glömde visst bort att fixa till den :\

sätt den till typ NLT SH 100 - AA på KK3 bräda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade alltså AA i handen

 

Hemskt ledsen att layouten blev så kass. Tänkte fixa rubriken och starthanden sist men så glömde jag det

 

Jag är alltså både intresserad av preflop spelet (iofs det är väldigt read beroende så svårt att säga något om kanske) fast även spelet på flop.

Som jag ser har man två strategier att välja på på floppen:

 

CR allin

Checkcalla sig allin (med värdebet på river om han checkar efter på turn)

 

Jag spelade alltså enligt strategi 2 i denna hand, hade nog använt mig av strategi 1 om floppen hade varit annorlunda.

 

Går det att hitta folden om han steker och sen ställer när jag checkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop standard mot aggressiv motståndare, lite mindre standard eftersom du är OOP, men ändå rätt imo.

 

Flop, check/call är rätt spel här, annars skrämmer du nog bort de flesta händer som inte innehåller en kung. För att få värde från QQ/JJ är det bäst att ta det lugnt.

 

Check/call på turn är också standard eftersom du fortfarande är WA/WB.

När han checkar bakom kan du nog vara rätt säker på att han inte har en kung, dvs du har den bästa handen. Då blir ett lagom stort värdebet på river den logiska följden. Ärligt talat är nog din riverbet för liten, det är nog lika bra att ställa in med så lite kvar bakom.

 

Hade floppen varit rags skulle jag c/r all in på floppen och räknat med syn från överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...