Gå till innehåll

PLO-Stor pot, syna med nakna ess?


prediktorn

Recommended Posts

Hej,

hamnade i ett problem när jag satt och spelade Omaha på ett riktigt vilt bord ikväll.

Angående spelarna så verkar TVHDK vara en hyfsat kompetent Loose aggressive spelare, och L1KTH och magico1 är superloose-aggressive som spelar i princip alla händer. Lägg märke till stackdjupen, där det egentligen bara är TVHDK som har en stack att räkna med.

 

- TVHDK sitting in seat 1 with $653.56

- prediktorn sitting in seat 2 with $1313.74

- labas58 sitting in seat 3 with $381.40

- magico1 sitting in seat 4 with $207.40

- L1KTH sitting in seat 5 with $133.98

- FALCON42 sitting in seat 6 with $349.82 [Dealer]

 

TVHDK posted the small blind - $2.00

prediktorn posted the big blind - $4.00

** Dealing card to prediktorn: Queen of Clubs, Ace of Spades, Jack of Clubs, Ace of Hearts

labas58 called - $4.00

magico1 called - $4.00

L1KTH raised - $22.00

FALCON42 called - $22.00

TVHDK called - $22.00

prediktorn raised - $118.00

 

Här höjer jag upp för att hamna allin mot LIKTH som höjde först.

 

labas58 folded

magico1 called - $118.00

L1KTH went all-in - $111.98

FALCON42 folded

TVHDK called - $133.98

prediktorn called - $133.98

magico1 called - $133.98

 

** Dealing the flop: 3 of Hearts, 2 of Clubs, 2 of Hearts

TVHDK went all-in - $521.58

 

Vad gör jag här? Varför bettar han in i mig i en sidopott? Potten är $558 innan han går allin. L1KTH är allin och magico1 har $73 kvar och lär inte lägga sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stor chans att det är AA mot AA ute.

 

Jag skulle blixtsynat - dels parade sig bordet med tvåan, det ska mycket till att just han har en tvåa (eller 33), dels har jag mer eller mindre comittat mig när jag höjer så mycket preflop - folk ska lära sig att du inte kan köras med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blixtsyn, många pushar alla drag dom tänker syna med i såna här potter. Han kan också ha AA för split. floppen kommer 223 och

även fast det är omaha så är det mindre sannolikt att folk spelar händer med en 2a i. Ibland har han dock en 2a i handen men många kommer checka en 2 i såna här potter så det gör att det här är en enkel syn även fast det är en torr sidopott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren!

 

I stridens hetta kunde jag bara komma på två anledningar för honom att gå alin

 

1) Han har en tvåa. Men då borde det vara mycket bättre för honom att checka, och få mig att gå allin.

 

2) Han har flushdrag, eventuellt kombinerat med ett högt par.

 

Då jag i de här fallen antingen skulle vara stor underdog alternativt kunna bli utdragen valde jag faktiskt att folda. Men jag blir mer och mer övertygad om att det var fel.

 

Handen slutade så här:

 

prediktorn folded

magico1 went all-in - $73.42

 

** Dealing the turn: 3 of Diamonds

 

** Dealing the river: 2 of Spades

TVHDK shows: 5 of Hearts, 8 of Clubs, 5 of Spades, 8 of Spades

magico1 shows: 4 of Clubs, 9 of Hearts, Queen of Hearts, Queen of Spades

L1KTH shows: 5 of Clubs, King of Hearts, King of Spades, 5 of Diamonds

magico1 wins $146.84 from side pot 1

L1KTH wins $558.92 from the main pot

 

TVHDK valde att gå allin med tvåpar på handen utan flushdrag, vilket jag anser är ett katastrofalt dåligt spel. Hade jag synat hade jag vunnit med högst kåk. Nåväl, dags att jobba bort sin weak-tight stil...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker lite av nyckeln att syna ligger i att du har hjärteress - om du skulle vaara uppe mot AA på en annan hand så kanhan inte ha nötfärgdraget. Om hanhar färgdrag så har han alltså AAxy med xy i hjärter, dels är den komben mindre sannolik än on han har hjärteress, dels pushar han kanske inte ett sådant färgdrag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Han har en tvåa. Men då borde det vara mycket bättre för honom att checka, och få mig att gå allin.

 

2) Han har flushdrag, eventuellt kombinerat med ett högt par.

 

Då jag i de här fallen antingen skulle vara stor underdog alternativt kunna bli utdragen valde jag faktiskt att folda. Men jag blir mer och mer övertygad om att det var fel.

 

Du sätter honom inte på en tvåa men synar inte för du är rädd att bli utdragen av ett färgdrag. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och har han en tvåa i handen kan han mycket väl pusha rakt av. Det beror lite på hur spelaren tänker. En del vill inte bli utdragna så dom pushar rakt av och en del vill ha betalt av (semi)bluffen/AA så dom knack synar. Ibland har dom KK och ibland som i det här fallet tiltar dom/eller fattar inte bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...