Gå till innehåll

Premiäravsnittet i kväll fredag


gdaily

Recommended Posts

Det här har ni gjort bra, en stor utveckling mellan pilotavsnittet och detta första programet. Inom några veckor är jag säker på att det kommer bli riktigt profsigt.

 

Del 2 innehållande intervjun med Christer o Birgitta kändes avslapnad och var snäppet vassare än del 1 där det kändes lite nervöst.

 

Uppläget av programet innehåller de delar som kan vara intressant, "fråga ola" kan varierar svaren mer tex ett kort snabbt svar på "färgens värde" medans ett mer utvecklande svar på "H.O.R.S.E"

 

Bra jobbat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 115
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Riktigt kul att se hur mycket bättre programmet blir för varje del!

 

Det märktes att ni tagit till er kritiken från pilotavsnitten och gjort detta snäppet vassare. Precis som i pilotavsnittet blev också detta programmet bättre med tiden, lite nervöst i början men det släppte snabbt och intervjun var riktigt avslappnad och trevlig.

 

Jag håller med det som någon tidigare påpekat, Olas gröna tröja mot en grön rörlig bakrund är lite jobbigt att titta på. Varför inte en fräsch vit poker.se-tröja? Vore riktigt snyggt. Annars har jag inte mycket att anmärka på, märks ju att ni gör allt bättre för varje gång, som övergångar som blir lite knasiga ibland, och vem som ska säga vad osv.

 

GJ

 

PS. Hade gärna sett fler (åtminstone en till) handanalyser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket proffsigt och intressant. Självkart syntes nervositeten men något annat hade varit konstigt. Vid ett tillfälle var det några frågor till gästerna som rullade förbi i en textremsa i underkanten och jag undrar vad de fyllde för syfte?

De var ju varken några frågor som hade ställts eller som ställdes senare i programmet och då tycker jag att de var helt onödiga att visa. Var det bara jag som tyckte det såg konstigt ut?

 

Jag ser verkligen fram emot kommande avsnitt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid ett tillfälle var det några frågor till gästerna som rullade förbi i en textremsa i underkanten och jag undrar vad de fyllde för syfte?

De var ju varken några frågor som hade ställts eller som ställdes senare i programmet och då tycker jag att de var helt onödiga att visa. Var det bara jag som tyckte det såg konstigt ut?

 

Jag är ganska säker på att det var de första frågorna som ställdes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ola: Lite nervös och TV-ovan, men väldigt kunnig och intressant.

 

Göran: Jättebra. Lugn och avslappnad, kändes som en rutinerad programledare.

 

Den gröna vinjett-snutten som kom då och då: En del har sagt att de tyckte den var för lång, men det håller inte jag med om. Jag håller däremot med en annan som skrev att det var för högt ljud på den jämfört med resten av programmet. Jag fick mute:a min dator varje gång det kom för att jag inte skulle väcka resten av familjen.

 

Överlag jättebra program, intressanta inslag och intervju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste klämma iväg ett par ord jag med bara för sakens skull.

 

Ola är som många redan nämnt lite "stakande" i pratet , men det spelar ingen roll. Han kan så mycket om poker så att han vinner på poäng över vissa kommersiella TV-kanalers poker kommentatorer alla dagar i veckan.

 

Göran som programledare , inga problem , han är på gång att hitta en stil som funkar och jämför man med piloten som kom för ett par veckor sedan så har han "dubblat upp" redan. Ge honom 2-3 avsnitt till så är han i hamn.

 

Vem/vilka de intervjuar spelar inte så stor roll , det är bara intressant att se olika pokerspelares attityder och åsikter , äldre proffs som yngre, så det är bara att fortsätta på den inslagna linjen.

 

Heder åt er som lägger ner tid på att ge oss alternativa pokerprogram. Vi kan inte få för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jättebra program". "Intressanta inslag". "Bra intervju." "Bra och proffsig produktion".

 

Det är vad de flesta verkar tycka. Jag är ledsen men jag kan nog inte stämma in i hyllningskören. Programmet var väl på sin höjd "intressant", men bra och proffsigt? Nja, det var det nog inte. Ska det vara "proffsigt" så ska det till en hel del mer. Det är väldigt lågbudget och som sådant är det i princip omöjligt att nå upp till någon större produktionskvalitet, men jag har inga problem med det, bara man vet förutsättningarna (och det tror jag nog såväl gdaily som Othello vet).

 

Jag tittade på programmet för ett par dagar sedan och kommer inte ihåg någonting som direkt höjde sig över mängden, inte ens intervjun med paret Johansson, en intervju som jag hade förväntat mig mer av.

 

Flera verkar dessutom tycka att programmet är för kort. Jag tycker tvärtom att programidén skulle vinna på att i stort sett halvera sändningstiden till cirka 30-35 minuter. Det är ungefär som när man har skrivit en artikel och sedan ska rensa bort alla utfyllnadsord, upprepningar, etc, etc. Plötsligt har man en produkt som är betydligt bättre än den man hade från början.

 

Avslutningsvis tycker jag ändå att programmet är ett mycket lovvärt initiativ och jag kommer fortsätta följa det och kommer säkert att lära mig en del också.

 

Håll ångan uppe och glöm inte att Rom byggdes inte på en dag! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra avsnitt. Bara en liten grej jag har som synpunkt. Tycker det ser lite fel ut när man vrider sig och kollar vad som står på dataskärmen de gångerna ni visade info där. Ha samma info i anteckningarna och lita på att tekniken funkar så att rätt text kommer fram ändå på skärmen. Eller ha en liknande skärm utanför bild brevid kameran.

 

Annars är det bara att kämpa vidare. Blir bättre för varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra avsnitt. Bara en liten grej jag har som synpunkt. Tycker det ser lite fel ut när man vrider sig och kollar vad som står på dataskärmen de gångerna ni visade info där. Ha samma info i anteckningarna och lita på att tekniken funkar så att rätt text kommer fram ändå på skärmen. Eller ha en liknande skärm utanför bild brevid kameran.

 

Annars är det bara att kämpa vidare. Blir bättre för varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säg efter mig Ola: Mörkar, Möörkar.

 

=)

 

Ja, en idé. Men vilken pokerspelare förstår inte ordet "blind"? Tycker det är mest en smaksak vilket ord som används.

Jag tycker dessutom det låter väldigt jobbigt att lära sig ett helt nytt pokerordförråd, om man nu vill rätta sig efter "påker-på-svenska".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se. Bra jobbat!

 

  • Knäpp upp tröjan Ola!
  • Bilder skulle hjälpa tittaren: t ex spelschema för låga par eller betydelsen av varje bokstav i HORSE.
  • I handanalysen blev Olas diskussion hit och dit lite för lång i mitt tycke. Det går alltid att säga å ena sidan, å andra sidan i poker, men man måste som kommentator sätta ned foten.
  • För lång och jobbig jingel (med grönt bildspel). Lustigt att det skämtades om en jobbig jingel i Christers DVD!
  • Terminologi: triss på svenska är ju vagt och man undrar om det är trips eller set som avses (förutom när man en given hand kommenteras).
  • Låga par: olyckligt att tala om olika händer i början och slutet av turneringen. 33 i början är som sagt bra. Och 77 i slutet en all-in kandidat. Men 33 i slutet, vilket hade varit den konsekventa jämförelsen, funkar inte så jättebra som all-in-hand.
  • Ni kan ju inte recensera Christers DVD och sedan intervjua honom. Chansen för toksågning känns inte så stor om man säger så. (Nu var DVDn säkert bra, men recensionen helt utan trovärdighet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker faktiskt att piloten var bättre. Det var lite mer tafatt stämning i detta avsnitt, mkt som kändes som det hade kunnat bli bättre om det planerats och skrivits i manus i förhand.

 

Innehållet var inte lika varierat som i piloten.

 

Recensionen (hur stavas det) behandlade inte vem som bör se på DVD:n. Det kom iofs upp i intervjun, men det borde tagits upp på "rätt" ställe.

 

Över lag dock ett bra, intressant och sevärt program. Keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...