Gå till innehåll

Ett fisk ur vattnet (fisk till vinnare?)


Apelsinjuice

Recommended Posts

Hallå! Efter ett tags funderande och ett år sedan jag testade på poker för riktiga pengar på internet så är jag fortfarande en fisk. Visst, jag slår ut mina vänner i home-games ganska lätt för jag kan ju en del om odds osv. men på internet så förlorar jag pengarna, men långsamt. Det kan ta upp emot 20 dagar att förlora 100 kronor, men det gör mig inte till vinnare, eller hur?!

 

Därför tänkte jag att jag kanske ska lägga upp en viss plan på hur jag ska göra för att gå från fisk till vinnare. Jag har läst två böcker:

Pokerhandboken (nr. 5, Dan Glimne)

Detta var den första boken jag läste och efter att ha käst den så slog jag ut mina polare i home-games. :)

 

The Theory of Poker (David Sklansky)

Efter att ha läst denhär boken så kändes det inte som att jag hade lärt mig så jättemycket precis, fast det kan också bero på hur man läser den.

 

Hold'em Poker för avancerade spelare

Fixed limit is the shit! Kommer inte ihåg så mycket utav boken.

 

Så hur tycker ni att jag ska göra för att gå från fisk till vinnare?

Läsa om böckerna och testa igen?

Nya böcker som är bättre, eller som jag kan få ut mer utav?

Hur mycket spelande vs. läsande (eller "pluggande" om man nu vill)?

Borde man ha vissa dagar då man inte spelar alls utan läser den tiden istället?

 

Jag menar, jag har en hel helg på mig att komma igång "på nytt" så den vill man ju gärna utnyttja! =)

 

Ge er åsikt på hur jag ska göra! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaren:

 

Mysion: Small Stakes Hold'em låter väldigt intressant, får se om den finss i bokhandeln idag, annars får det bli adlibris nästa!

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1880685329&s=1

Är det den förresten??

 

Pwned: Supersystem 2 blir det i så fall? För det är samma bok med lite tillägg vad jag har hört?

 

Ang. Supersystem: Hur svår är den att ta sig igenom? För jag tar nog hellre en lite mer lättläst bok framför den.

 

Snusarn: Jag letar inte efter en all-in one bok där du lär dig att vinna $50.000 guarante och $50/$100 på en helg, utan snarare en bok som jag kan ha som tillägg till det jag redan vet för att slipa på kanterna lite! Anledningen att jag ville veta det nu var för att jag tänkte fixa boken idag möjligtvis och börja läsa idag.

Sedan så kan jag redan en hel del och att jag fortfarande är en fisk skulle jag vilja säga är på grund utav bristande diciplin vid förluster och inte riktigt koll på lite småsaker.

 

Och konceptet "Spela mycket" håller jag inte med om riktigt. Du måste veta "Hur" du ska spela för att kunna börja applicera det i ditt spel. Fast det är ju min åsikt efter den "erfarenheten" jag har.

 

Thanks guys! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle rek,supersystem eller ace on the river med B.greenstein

 

SS är väldans bra och Harmans avsnitt är intressant.

Ace on the River är väldigt bra men den ger inte så mycket pokerteori, mer att du ska ha knullat innan du påbörjar din pokersession för att inte bli distraherad av sexuella "distraktheter".

 

EDIT: Winning Low Limit Poker av Lee Jones = Bra nybörjarbok.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick bli Hold'em med små insatser! (aka Small Stakes Hold'em)

 

Jag har hört att det ska vara bättre att läsa böckerna på språket dom skrevs i men jag pallar ju inte läsa en egelsk bok. Läst 2 stycken engelska böcker och det går så otroligt segt! 30 sidor / timme max! =S Blir bara tråkigt efter ett tag! Fast det blir nog bra ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...