Gå till innehåll

Är NL200 lowstakes eller midstakes?


DrRoland

Recommended Posts

Idiot

NL200 är fan inte lågt. Behöver ha rulle på ca 50 000kr och swing på ca 14k kr på enskilda dagar med extrem otur.

 

Men lägg ner me sånt, du kan ju inte kalla nån för idiot bara för att du har fel!

 

Och NL200 är visst lågt. Sen när är det du som bestämmer hur stor rulle man behöver för NL200?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lägg ner me sånt, du kan ju inte kalla nån för idiot bara för att du har fel!

 

Och NL200 är visst lågt. Sen när är det du som bestämmer hur stor rulle man behöver för NL200?

 

Finns ett antal poster bara härinne i forumet som visar att 50 000kr är en lagom rulle för NL200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller på party som fiskigast..

 

För övrigt tycker jag inte heller att man kan räkna NL200 som lågt.. 200$ är trots allt ett par dagslöner(efter skatt) för en Svensson. Enligt pokerstars räknas allt upp till NL100 som lågt, och NL200 som medium, och det låter väl rätt rimligt eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lägg ner me sånt, du kan ju inte kalla nån för idiot bara för att du har fel!

 

Och NL200 är visst lågt. Sen när är det du som bestämmer hur stor rulle man behöver för NL200?

 

Varför spelar du mycket lägre själv om du tycker NL200 är lågt?

2/4 fixed motsvarar NL50 eller NL100 som högst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roland, om du frågar en kille som lirar 50/100 och uppåt vad han klassar NL 1/2 som vad tror du att svaret blir? om du frågar en nitisk NL .01/.02 grinder tror du att svaret är detsamma... Dock håller jag med om att det ligger i gråsonen mot nåt lite högre, nån nämnde indelningen på stars som lät någesånär vettig...

 

Förövrigt behöver du endast 40$ för att spela NL200 förutsatt att du går plus minus noll ink. rake utan varians!

Bankrullekraven är inget krav från sajten för att få spela direkt, ;)

 

/Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DrRoland: Du har givetvis rätt. 50K är mycket pengar för de allra flesta mellan 18-30 och ser man rent antalsmässigt är det åt helvete många fler lirare som lirare lägre än NL200 än över.

 

Det de andra "smarta", "coola" kidsen i tråden menar är NL200 relativt de stakes som finns. Jämför du NL200 med NL60000 så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DrRoland: Du har givetvis rätt. 50K är mycket pengar för de allra flesta mellan 18-30 och ser man rent antalsmässigt är det åt helvete många fler lirare som lirare lägre än NL200 än över.

 

Det de andra "smarta", "coola" kidsen i tråden menar är NL200 relativt de stakes som finns. Jämför du NL200 med NL60000 så...

 

Då kan vi ju jämföra NL 1/2 med NL 0.01/0.02 och kalla de high stakes poker?

 

Lågt vet jag inte om de ska kallas, men på gränsen mellan lågt & middle..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan vi ju jämföra NL 1/2 med NL 0.01/0.02 och kalla de high stakes poker?

 

Lågt vet jag inte om de ska kallas, men på gränsen mellan lågt & middle..

 

Det jag menar är att allt beror på vilka grunder man väljer att göra indelningen på. Roland pratar om en sak och de andra coola katterna pratar om en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men wtf, man behöver bara c:a 1500 kr i disposable cash för att lira 1-2. Det är knappast högt eller otillgängligt för någon särskilt stor del av befolkningen.

 

DrRoland pratar ju om att spela NL200 seriöst, dvs ha en "Fråga-Ola"-bankrulle för nivån och grinda där över en längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men wtf, man behöver bara c:a 1500 kr i disposable cash för att lira 1-2. Det är knappast högt eller otillgängligt för någon särskilt stor del av befolkningen.

 

Nja, den allmäna uppfattningen är väl att man ska ha lite mer än ett inköp på den nivå man tänker spela.

 

(å vad spydig Hjort kommer vara mot mig nu)

 

Allvarligt talat - vad är det som diskuteras här egentligen? Svaret beror väl på hur mycket deg man har. Hur långt är ett snöre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, den allmäna uppfattningen är väl att man ska ha lite mer än ett inköp på den nivå man tänker spela.

 

(å vad spydig Hjort kommer vara mot mig nu)

 

Allvarligt talat - vad är det som diskuteras här egentligen? Svaret beror väl på hur mycket deg man har. Hur långt är ett snöre?

 

Det började med ett annat tråd där en kille fråga om

 

"den bästa sajten för low limit (upp till NL200)"

 

Då skriver våran kära doktor att NL200 är ganska högt (utan att veta något om killen eller hans br), sen så börjar han kalla folk för idioter för att de säger hur det igentligen ligger till.

 

Sen så blandade "Existentialisten" sig in i det hela o försöker visa hur tuff han är och helt plötsligt blev tråden ganska tråkig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...