Gå till innehåll

Kvinnans orgasm beroende av mannen?


Existentialisten

Recommended Posts

Den kvinnliga orgasmen är oerhört fascinerande

 

De kvinnor jag haft sex och som också fått orgasm har alla givit intryck av att känna sina kroppar väl. De har vetat vad de vill ha och behöver för att uppnå orgasm. De instruerar motparten eller tar kommandot själva genom tex självsmek eller ridning och når slutligen sitt mål. Min roll i det hela är alltså ganska blygsam och jag är fullt övertygad om att vilken man som helst med någorlunda uthållighet samt kunskap om klitoris position skulle kunna ha uppnåt samma resultat.

 

De kvinnor jag haft sex med och som inte fått orgasm har varit precis tvärtom. De verkar inte känna sina kroppar väl, verkar inte veta vad de vill ha eller behöver, kommer inte med några önskemål etc. Jag får här intrycket att det inte spelar så stor roll vem som hade legat med dessa kvinnor, (Hjort och Myssion undantagna givetvis) de hade inte fått orgasm i vilket fall.

 

Kan det vara så att kvinnans orgasm i ganska liten grad beror på mannens prestation (så länge mannen inte är helt under isen) utan att det snarare är kvinnans självkännedom, dvs att hon vet vad hon vill ha och behöver för att uppnå orgasm, som är avgörande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

tror felet många gör är att de inte tänker på vilken bild tjejen målar upp i huvudet om vad de handlar om. är det vanliga ONS så har ofta tjejerna någon fantasi typ prins på vit häst eller något annat sjukt som de gärna vill ha uppfylld. tror det är viktigt att man inte gör någon subtil miss som krossar deras illusion.

 

rent tekniskt är det ju oftast bara att lapa på enligt diverse instruktionsvideor så ska det ju mycket till att inte tjejen antingen når klimax eller lessnar och fejkar så bra att man är nöjd med sin insats ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men seriöst nu, visst är det så. Ylva Franzéns bok "Orgasmera Mera" handlar ju i princip om detta, varför hon också hellre använder begreppet "orgasmera" (dvs en egen aktiv handling, eller en förmåga) snarare än "att orgasm", vilket antyder att mannen ger orgasmen till kvinnan, eller på annat sätt är ansvarig för att den uppkommer. Och för att ha en väl utvecklad förmåga att orgasmera så förutsätter detta som sagt självkännedom, självförtroende, hämningslöshet, insikt om sexuella könsroller etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den subjektiva upplevelsen av sex har mycket mer med personkemi än tenik att göra. Det är i huvudet som stämningen finns. Om någon man är kär i rör en på ett sätt så känns det ju väldigt annorlunda än om någon man ogillar eller känner sig likgiltig inför rör en på exakt samma sätt. Det beror på ens humör med, ibland villman ha fysisk kontakt, ibland inte.

Sen är ju sexuell attraktion och fyskisk attraktion rätt olika saker. Det finns ju folk man kan krama och pussa på och det är jättemysigt men man inte blir tänd på. Och ibland finns det folk man bara behöver vara i samma rum som, eller tänka på för att bli jättekåt.

Men jag har svårt att tänka mig att detta skulle skilja sig speciellt mycket för kvinnor och män.

Jag tror att tjejer som är inaktiva när de har sex antagligen antagligen har dålig självkänsla, inte riktigt vet vad de gillar eller helt enkelt inte är särskilt kåta. Och ingen av dessa saker är särskilt bra för sexuell njutning.

Är mannen utbytbar? Om det som söks är en varm famn, ja. Om man är tokförälskad är det inte så lätt att byta ut objektet för denna förälskelse inom ett kort tidsintervall.

Sedan finns det ju bättre och sämre älskare med. Dom bättre brukar i allmänhet vara intresserade och omtänksamma medan de sämre ofta är distraherade och tänker på annat eller enbart på sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollade utkasten ur orgamsera mera. sedan så ersättade jag kvinna med man etc och fick följande resultat:

 

Ett par timmars lekar är vad som gäller om mannen ska få njuta. Han bestämmer suveränt hur länge kärleksaktiviteterna ska fortgå. Kvinnan har bara att lyda hans minsta vink och inte sluta förrän han tydligt säger stopp, när han äntligen är tillfredsställd på djupet. Så, du man, gör det bästa av situationen, för nu får du all den tid i världen som du behöver och är värd.

 

tror ni fi hade gillat en bok med följande text?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollade utkasten ur orgamsera mera. sedan så ersättade jag kvinna med man etc och fick följande resultat:

 

 

 

tror ni fi hade gillat en bok med följande text?

 

Ärligt talat tror jag faktiskt fi hade gillat den delen.

Nu, OM NÅGON GÅNG, får du all den tid du förtjänar... om man nu tolkar det så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...