Gå till innehåll

Limbo på Svenska Spel


Recommended Posts

Svenska Spel hade i dag premiär för Limbo - ett spel där man ska välja ett nummer 1-99999 och hoppas att man har valt det lägsta unika numret bland alla som deltar. Konceptet liknar alltså "lägsta unika budet vinner"-auktioner som diskuterats här tidigare.

 

Det kostar en tia per nummer i insats och under lanseringstiden är vinnaren garanterad 100kkr. En rolig finess är att hela listan med alla satsningar ligger ute (efter dragningen ;-) ) på Svenska Spels sajt.

 

Undrar vad de 37 spelare som satsade på 99999 tänkte på...

 

http://www.svenskaspel.se/pl.aspx?pageid=4304&menuid=4&parentid=5296&childid=5310&act=sok&yyyy=2007&mm=1&dd=29&format=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag tvivlar. Förklara hur

 

Jag tittade på 10 dagar och om man satsat på 1000 nr (2000-2999) hade man vunnit >400k med 100k som insats.

 

Problemet är att man bara får satsa på 6 nr. Man måste ha kontroll över många konton om variansen ska vara rimlig. 100 konton (600nr) borde räcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt komiskt ändå att se vad många har gissat på, alla med två eller flera likadana. T.ex. 77 eller 2222 osv eller serier är väldigt populära, t.ex. 1234 och liknande. Alla tal med mönster helt enkelt.

 

Jag är lite förvånad dock över att ett så jämnt nummer som 280 lyckades vinna, det verkar även som att tal som slutar med en 5:a inte är så väldigt populära.

 

Väldigt skoj iaf att sitta och fundera över hur folk tänker ibland =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittade på 10 dagar och om man satsat på 1000 nr (2000-2999) hade man vunnit >400k med 100k som insats.

 

Problemet är att man bara får satsa på 6 nr. Man måste ha kontroll över många konton om variansen ska vara rimlig. 100 konton (600nr) borde räcka.

 

Jag har kommit till ungefär samma slutsats....

 

Vi kanske skulle gå ihop 100 st. här på forumet och bilda en Limbo-army.....

Lite svårt att administrera förstås.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju iofs smått otroligt att det skulle finnas ett +EV spel på SS även om det nu bara råkar gälla under en begränsad tid. Har svårt att tro detta med tanke på att allt annat de erbjuder har typ max 75% återbetalning. Vissa spel har ju tom så lågt som 50%.

 

Jag råder alla att skippa denna typ av spel, det är utformat för att locka svensson genom en snygg förpackning, men även om bajset ligger i en sidenask är det fortfarande bajs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SS erbjuder poker och jag har hört att vissa kan få +EV på det ;)

 

 

Sant, Poker undantaget.

 

Men ärligt funderar jag som gammal sportsbettinglirare att aktivt dra igång en antikampanj mot allt övrigt som SS tar emot spel på. Att folk fortfarande spelar där kan bara bero på okunskap i mina ögon, finns ju faktiskt inte ett enda spel de erbjuder som inte ligger tiotal % högre på nätet. Vare sig det gäller bingo, sportsbetting, trisslotter, games eller dylikt.

 

Låter jag arg så här på måndagen? Det är jag med! Sov för lite, och det ska SS få betala för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sulla, get onside! Det är ju solklart att det är värde i att lira Limbo. Mig veteligen har det ännu inte varit något vinnande nummer i närheten av 10 000. Spelar ingen roll ifall SS återbetalning suger ifall fisken är hjärndöd. Och i detta fall verkar fisken verkligen vara hjärndöd, eftersom vissa firrar tror att t.ex. 93200 ska vara det lägsta gissade unika nummret. Eller typ 3 för den delen. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sulla, get onside! Det är ju solklart att det är värde i att lira Limbo. Mig veteligen har det ännu inte varit något vinnande nummer i närheten av 10 000. Spelar ingen roll ifall SS återbetalning suger ifall fisken är hjärndöd. Och i detta fall verkar fisken verkligen vara hjärndöd, eftersom vissa firrar tror att t.ex. 93200 ska vara det lägsta gissade unika nummret. Eller typ 3 för den delen. :mrgreen:

 

 

Förstår vad du menar men du får gärna visa i ett räkne-exempel hur du ska bli en vinnande spelare i detta med 6 nummer/spel. Eller till vilken del insatsen går tillbaka till spelarna.

 

Tror ärligt att det är lättare att hitta ett sportodds där odds-sättarna hamnat fel med några %.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, Poker undantaget.

 

Men ärligt funderar jag som gammal sportsbettinglirare att aktivt dra igång en antikampanj mot allt övrigt som SS tar emot spel på. Att folk fortfarande spelar där kan bara bero på okunskap i mina ögon, finns ju faktiskt inte ett enda spel de erbjuder som inte ligger tiotal % högre på nätet. Vare sig det gäller bingo, sportsbetting, trisslotter, games eller dylikt.

 

Låter jag arg så här på måndagen? Det är jag med! Sov för lite, och det ska SS få betala för.

 

Finns ju undantag, som när Spurs - west ham plockades bort ifrån alla bookies pga matförgiftning, utom hos Svenska spel eftersom de har ledigt på lördagar eller nått. Helt plötsligt blev deras relativt låga odds på hammers-seger riktigt fint att satsa på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...