Gå till innehåll

NL1000 TPGK möter motstånd


Recommended Posts

FI är tight-agressiv, min image är tight-agressiv den med.

 

Min känsla är att jag bara slår en bluff här. Men hur ofta är den en bluff och vad gör man?

 

Table 'Arduina III' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: RYAN825 ($452.50 in chips)

Seat 2: idoubleL ($1187 in chips)

Seat 3: FRiaR SKanK ($1005 in chips)

Seat 4: HERO ($923.40 in chips)

Seat 6: Pipedream17 ($915 in chips)

Seat 7: SoonerFletch ($961.10 in chips)

Seat 8: FI ($1959.25 in chips)

Seat 9: musashi ($515 in chips)

Pipedream17: posts small blind $5

SoonerFletch: posts big blind $10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Ks Js]

FI: raises $20 to $30

musashi: folds

RYAN825: folds

idoubleL: folds

FRiaR SKanK: folds

HERO: calls $30

Pipedream17: folds

SoonerFletch: folds

*** FLOP *** [Kd 2c 3s]

FI: checks

HERO: bets $50

FI: raises $50 to $100

HERO: calls $50

*** TURN *** [Kd 2c 3s] [9c]

FI: bets $150

HERO: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående om att det är en tveksam syn mot TAG. Tycker iaf vi ska checka floppen bakom då vi har en semistark hand som vi gärna tar till showdown på en "iskall" flopp. Har vi lite flyt plockar vi upp färgdraget på turn och då är läget annorlunda.

 

Som spelat: Fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syn preflop/fold whatever, det är fullbord så fold känns ganska bra men å andra sidan har du pos så. knackar bakom på floppen ganska ofta. Ovanlig linje för att bluffa så är han inte väldigt kreativ så foldar jag. är han däremot väldigt svag så _kan_ det vara värt att försöka bluffa bort han, Jobbigt om han lyckades klonka in triss i kungar bara! Standard måste vara fold dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syn preflop/fold whatever, det är fullbord så fold känns ganska bra men å andra sidan har du pos så. knackar bakom på floppen ganska ofta. Ovanlig linje för att bluffa så är han inte väldigt kreativ så foldar jag. är han däremot väldigt svag så _kan_ det vara värt att försöka bluffa bort han, Jobbigt om han lyckades klonka in triss i kungar bara! Standard måste vara fold dock...

 

Jag tackar för komplimangen. Jag är alltså fi och ville stämma av även här hur ofta den bluffen fungerar. (Han foldadade på turn alltså och grinade en aning när jag visade AQ.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar för komplimangen. Jag är alltså fi och ville stämma av även här hur ofta den bluffen fungerar. (Han foldadade på turn alltså och grinade en aning när jag visade AQ.)

 

Det var väl skönt för dig att han var så svag som KJs. Handen hade nog inte varit lika rolig för dig om han hade haft AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...