Gå till innehåll

NLT 2.5/5 kr FR. Annorlunda linje med TPTK på torrt bräde.


Recommended Posts

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Sunday, January 28, 2007 4:56:23 PM

David 7 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: ceh (897.50)

Plats 2: Exxor (680.50)

Plats 3: Jerico (1336.60)

Plats 4: göttelinda (965.00)

Plats 5: Don Bob (262.50)

Plats 6: Nice try (796.71)

Plats 7: kqj (643.83)

Plats 8: Gitos (221.75)

Plats 9: Henka (105.10)

Plats 10: Freja 2 (846.20)

Don Bob lägg LM 2.50

Nice try lägg SM 5.00

** Giv **

Jerico [Es, Kk]

*** Bet Runda 1 ***

kqj Syna 5.00

Gitos Syna 5.00

Henka Lägg

Freja 2 Lägg

ceh Syna 5.00

Exxor Lägg

Jerico Höj till 30.00

göttelinda Syna 30.00

Don Bob Lägg

Nice try Lägg

kqj Lägg

Gitos Lägg

ceh Syna 30.00

*** Flop(Board): *** : [9r, 6h, Ek]

*** Bet Runda 2 ***

ceh Passa

Jerico Passa

göttelinda Satsa 110.00

ceh Lägg

Jerico Syna 110.00

*** Turn(Board): *** : [9r, 6h, Ek, 2h]

*** Bet Runda 3 ***

Jerico Passa

göttelinda Passa

*** River(Board): *** : [9r, 6h, Ek, 2h, Knk]

*** Bet Runda 4 ***

Jerico Satsa 150.00

 

Båda fi här är relativt tighta regulars som dock är hyffsat aggressiva och ofta bettar om man visar svaghet. ceh har med 99% säkerhet ett litet PP här så man får se upp för set, göttelindas range är bredare och inkluderar stora ess och TT/JJ. Jag är 15/7 NIT/TAG. I 95% av alla fall cbettar jag här och tar hem potten direkt men tänkte att jag skulle trixa lite eftersom brädet var så enormt trevligt för AK (antingen så är jag krossad av ett set eller så är jag way ahead). Tanken med detta spel är att representera KK/QQ och fånga upp bluffar. När turn checkas igenom tänkte jag lägga ett fake-block bet på river och syna en raise. Kommentarer? Förlorar denna linje för mycket värde mot sämre ess som bara synar river? Detta är inte tänkt som ett standardspel utan som en grej att göra 1 gång på 25 eller så.

 

Vad sätter ni fi på i denna hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det ett tag sedan jag spelade mot Göttelinda men bettet på flop kommer efter era check+check vilket inte är konstigt om jag minns rätt hur Göttelinda spelar.

Mao kan Göttelinda ha typ TT/JJ men knappast 66/99 eller ett stort ess. (Då borde det knappast ha checkas efter på turn).

 

Vad gör du om Göttelinda poppar på river?

 

Cluelessrookie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är aldrig fel att variera sig 1 av 25 gånger. Det är väl lite

inkonsekvent med beten på river. En halvpott är ändå ett

starkt blockbet och säger ju lite emot din teori om att

förlora så lite som möjligt mot set och vinna maximalt av

bluffar eller sämre A. I alla fall set-delen.

Och nu är man ju dessutom rädd för AJs.

Svårt att sätta Göttelinda på en hand. Själv hade jag

inte synat preflop med sämre än ett par. Kanske borde

man göra det oftare med SC men de vill man ju spela

lite billigare (tar gärna emot tips i den frågan).

Så jag gissar på ett par och om hon smäller tillbaks

på river ett set.

Också svårt att säga hur mycket du kan få ut av ett svagare ess.

Med tanke på att du raisa först är fi ju hela tiden rädd för just AK.

Nä. Det är nog en för krånglig väg med ett simpel TPTK.

Så här smarta spel kräver nog en starkare hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man får check bakom på turn åker set ut ur göttelindas range så den enda handen jag jag kan tänka mig ha mig slagen på river är JJ (AJ synar inte raisen preflop skulle jag tro). Jag skulle syna en raise där.

 

Jag föredrar att spela mindre trixigt med ett monster för då vill man gärna se till att man får in allt om motståndaren skulle ha en hand som är stark nog (eller om han är dålig nog att syna ner med en dålig hand).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, betar ockå rakt med set eller andra monster, men om man kruxar med TPTK är det stor risk att man bara lurar sig själv.

Men som sagt. Är det en fi man spelat mycket mot och som kan tänkas vara bra nog att ha läst dig är det bra att köra lie annorlunda. Speciellt om han/hon sett di checka (tom) på floppen mot två motståndare efter pre-raise.

Det ser ju onekligen ut som om linda försökta ta hem potten på floppen med ett ok par och sedan planerar att checka ner alternativt efter din syn.

Att checka ett set när dessutom färgdraget dyker upp känns väl som i så fall som att hon klurat till det i din anda. I och med att du synade på floppen borde hon ju värdebeta.

Så grundfrågan är: kan du förlora värde? Om du betat själv på floppen och fi lagt sig med TT hade du inte fått nåt så då har du tjänat bra på ditt spel.

Om JJ. Då får ju hon tänka: hur mycket kan AK betala av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan fördel med denna linje i just det här läget är att om man tror starkt på att göttelinda kommer betta floppen åt en så kan man kasta utan att ha investerat något om ceh träffat sitt set och därmed synar eller höjer. Om ceh hade synat floppen här hade jag utan att tveka kastat min hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tror du fick ut så mkt som möjligt av handen här. Hon satte dig kanske på ett PP hon slog eller bluff. När hon checkade turn och du betar ut rivern tror hon att du tror att hon bluffade floppen och att du nu antingen försöker stjäla eller värdebeta med QQ. Hon har förmodligen KK/AQ här.

 

Riktigt kul att du postar en alternativ linje här!

 

Varför poängterar du att det är något du inte kan tänka dig att göra oftare om man får fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...