Gå till innehåll

Hampulito kör nl25 på stake av biffeno.


hampulito

Recommended Posts

Jag har länge haft ett problem att hantera min rulle. Jag har skottat lite hur som hellst, alltid brutit mot mina uppsatta regler och planer.

Det har gjort att jag efter ett års ganska intensivt spelande nu är tillbaka på noll. Nu är det dax att göra någonting åt det här problemet.

 

Jag och biffeno har kommit överens om en plan. Jag ska spela nl25 på ett separat konto, med 500$ br Biffeno står för staken.

 

Efter varje session går allt överskott in på Biffenos konto. Skulle sessionen sluta på minus sätts en del av vinsten tillbaka, för att rullen alltid ska ligga på 500$.

 

Mitt första mål blir att nå 1125$. När det målet är uppnått Tar Biffeno tillbaka sina 500$ + 25% av vinsten, alltså har jag i detta skede en egen rulle på 500$.

 

Jag kommer spela 4 stycken 6 manna bord.

Skulle jag vilja spela mtt eller sng, gör jag det på ett annat konto.

 

Jag återkommer med dags resultat hh och ny mål senare.

 

BR: 500$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk kanske tycker det är roligare att följa dagböcker med högre insatser men jag personligen tycker det ska bli kul att följa detta. Som du säger 15 dollars vinst är inte att förakta. Lyckas jag med det själv är jag nöjd med dagens spel (spelar 1-2 bord NL20-25 6 manna). Det blir ju lite i längden, jag är nöjd mina 14000 skr plus på 2006 även om det är i piss i havet jämfört med alla grinders här på pf.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så välldigt mycket för visat intresse. Jag hoppas kunna gå upp i nivå, innan mars.

Tog ett en timmas pass så här på morgon kvisten, klev in i en ordentlig rush.

 

Resultat +87$

 

Sammanlagt antal händer. här räknar jag in alla händer jag spelat sedan dagbokens början så jag kan räkna ut min winrate när jag har några 10k händer, antal händer: 1281

 

BR: 670$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej efter att ha diskuterat med Hampulito om hans relativt dåliga money managment så kom vi överens om denna plan som hampulito har beskrivit i början.

Det är alltid trevligt att få en bra start när man börjar med nått nytt.

Nu gäller det bara att hålla fokus och inget slaskande, jag ska allt ha koll på :shock:.

Hoppas på lika fint kvällspel idag.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand från dagens morgon spel, Tänkte att genom att beta turn hårt borde jag kunna få en fold j torde ju vara ett skrämsel kort för honom här. Vid syn har jag ändå 10 troliga outs. Är det fel att beta så hårt, borde jag sakta ner?

 

Scano stol 2 $22.42

sixteen16 stol 3 $11,77

Hero stol 3 $66.34

Dms stol 5 $48.39

SirDennis28 stol 6 $23.75

 

Dms sb $0,15.

SirDennis28 bb $0,25.

 

Scano - -

sixteen16 - -

Hero Ah Ks

Dms - -

SirDennis28 - -

 

Scano call $0,25.

sixteen16 call $0,25.

Hero raise $1,40.

Dms fold.

SirDennis28 fols.

Scano fold.

sixteen16 call $1,15

 

FLOPPEN (6d 6s ts)

sixteen16 chek.

Hero raise $2,10.

sixteen16 call $2,10.

 

TURN (6d 6s ts Jc)

sixteen16 chek.

Hero raise $7,65.

sixteen16 call $7,65.

 

River (6d 6s ts Jc 3d)

sixteen16 chek.

Hero chek.

 

sixteen16 visar 4s As

Hero visar Ah Ks

 

Hero vinner $22,04

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väll antagligen en riktigt ordentlig rush, eller så krossar jag nivån totalt.

Vilket jag borde göra på nl25.

Ännu en pluss session om än en svängig sådan. Satt med 120$ på ett bord men losa flera inköp på dom andra. Låg back ett tag men det redde ut sig fint.

 

resultat: +54$

 

Händer spelade: 2160

 

BR: 726$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan! det här var ett tungt pass spelat i ca 3 timmar. Låg nästan 4 inköp back ett tag, mycket pga dåligt spel. Nära tilten ett tag där, lyckades dock kväva mitt begär att kliva upp i nivå för att vinna tillbaka fort. Istället lyckdes jag vinna tillbaka allt och plussa lite. Puhh det här var en prövning för viljestyrkan. Orkar inte håll reda på antal händer längre, har inte pt.

 

Resultat: +19$

 

BR: 674$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattar nattpasset. Blev ett alldeles för långt pass. blev trött i huvudet och spelade dålig. Nära tilten ett tag, satte mig till och med på nl50 och spelade några händer. Sen insåg jag vad jag höll på med och lämnade utan någon större förlust.

Ny regel ska köra kortare pass hädanefter så man orkar hålla skärpan max 2 timmar.

 

Resultat: -102$

 

BR: 532$

 

ps. nu är det kraft skärpning som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...