Gå till innehåll

NL500 - Värdehöjer TPNK på river i trebettad pott.


Recommended Posts

Fi är typ standard-TAG, 20/15/2-ish, eller nåt. Har en gammal note på honom, "nyfiken". Kommer inte ihåg fråd vad det är, men antar att han tror jag rätt ofta är full av skit. Antar att preflop inte är jättehett med tanke på det, men.... meh.

 

 

Seat 1: Fi($1015.25 in chips)

Seat 2: Hero($845.50 in chips)

Seat 3: xxxx ($502 in chips)

Seat 5: xxxx ($871 in chips)

Seat 6: xxxx ($684 in chips)

decadent: posts small blind $2

Fienden!: posts big blind $5

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero[:7c::Ac:]

xxxx: folds

Fi: raises to $20

Hero: raises to $65

xxxx: folds

xxxxx: folds

Fi: calls $45

----- FLOP ----- [:As::6h::3d:]

Fi: checks

Hero: checks

----- TURN ----- [:As::6h::3d:][:Ts:]

Fi: checks

Hero: checks

----- RIVER ----- [:As::6h::3d::Ts:][:Th:]

Fi: bets $25

Hero: raises $125

 

Fis bet är väl alltid nån form av retarded valuebet med KK/QQ som ska få syn av lägre pp, bara för att det är så retarded och billigt. Jag slår ju det så jag höjer, right?

 

Om ni inte hatar spelet fram till river jättemkt, och vill motivera varför så kan ni ju bespara er besväret att skriva om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade nog synat, tror det lönar sig i längden. I och med att du sitter i pos tror jag det finns en chans att fi knakat flop och turn i hop om bet, ja det är dåligt spel av fi men det händer. Även en mindre risk för ett svagare ess ex ag, aj... och de händerna synar dig. Tror även det är tveksamt om du verkligen får syn av pockets utan träff här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar det inte särskilt måste jag säga. Tror han gör ett marginellt värdebet, men han kan ju inte vara så dålig att han kallsynar dig med nåt sämre där.

 

För övrigt - om han skulle vara riktigt bra, vilket du iof inte skrev - så ger du honom ett jätteläge att bluffa dig av din hand. Du kan ju ALDRIG ha en T eller båten här, medans han mycket väl kan ha det. Jag hade CRAI med typ medium PP där A LOT i hans läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt - om han skulle vara riktigt bra, vilket du iof inte skrev - så ger du honom ett jätteläge att bluffa dig av din hand. Du kan ju ALDRIG ha en T eller båten här, medans han mycket väl kan ha det. Jag hade CRAI med typ medium PP där A LOT i hans läge.

Jag hoppas inte du menar att du i Fi´s postition skulle raisa allin efter att ha bettat 25$ på river och fått omslaget? Isf kommer en duktig spelare kolla upp dig väldigt ofta.

CRAI känns inte heller så jättehett mtp hur spelet på tidigare gator sett ut. Med ett sånt spel så känns det uppenbart att man försöker få bort HERO från hans förmodade Ax/KK-JJ

 

Varför kan inte HERO ha en Tia? Det är btw väldigt osannolikt att någon av dem skulle ha en båt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas inte du menar att du i Fi´s postition skulle raisa allin efter att ha bettat 25$ på river och fått omslaget? Isf kommer en duktig spelare kolla upp dig väldigt ofta.

 

Va? Varför skulle jag inte? Eller jag skulle så klart inte raisa all-in, det är ju stackarna för djupa för, men säg till $375 eller $425. Sen skulle jag inte göra det mot den värsta typen av synstationer (som dig ;)), men annars så absolut.

 

Varför kan inte HERO ha en Tia? Det är btw väldigt osannolikt att någon av dem skulle ha en båt.

 

Hur ofta checkar man en hand bakom på den floppen med en hans som t.ex JT? Bättre flopp att CB:a på efter preflopspelet får man ju leta efter, och tomma kommer vi ju ALDRIG checka bakom där (kanske med JJ eller nåt, eller svagt A om fi har visat tendenser att ofta skjuta turn när vi checkar, men aldrig jättetomma, med händer som innehåller en T). Med det sagt kan vi förstås ha AT, men hur ofta checkar vi den på turn? Aldrig. Samma sak med ett set - hur ofta checkar vi det bakom två gator? Aldrig. Alltså: vi "kan" inte ha en tia här. Fi däremot kan mycket väl ha tagit synen med både småpar som han sandbaggar (inte lika troligt som en T, men fortfarande inte helt orealistiskt) och han kan absolut reppa T - när semiträffen kommer på turn tar han inget skott på potten eftersom han får SDV, och river fyller upp. Jag tycker det är ett jätteläge att CR bort ett dåligt A som aldrig KAN syna här (om de inte är väldigt på det klara med våra CR-frekvenser, eller är en dålig polis, som sagt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas inte du menar att du i Fi´s postition skulle raisa allin efter att ha bettat 25$ på river och fått omslaget? Isf kommer en duktig spelare kolla upp dig väldigt ofta.

CRAI känns inte heller så jättehett mtp hur spelet på tidigare gator sett ut. Med ett sånt spel så känns det uppenbart att man försöker få bort HERO från hans förmodade Ax/KK-JJ

 

Precis som psatiw säger är det ju sjukt expert att slå om igen här, speciellt om han har ett hum om att OP kan göra en så pass tunn värdehöjning som denna. Och nä, en duktig spelare svär över sin girighet och kastar mot omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt - om han skulle vara riktigt bra, vilket du iof inte skrev - så ger du honom ett jätteläge att bluffa dig av din hand. Du kan ju ALDRIG ha en T eller båten här

 

Det är ju lite det som är grejen här. Jag borde ju inte ha en tia, men jag borde ju inte ha ett ess heller egentligen, då alla ess som jag _borde_ slå om med (AK-J) betar senast turn. Så vad jag reppar mest är väl egentligen tian, men den borde jag inte så ha, så visst fan bluffar jag?

 

Sen så läser jag väl in för mkt i hans bet, men jag kan verkligen inte se han beta ess, tior, eller luft sådär. Då återstår ju JJ-KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilta mig inte Psatiw, jag är ingen station:roll: :-)

 

Well, Jag anade att det var detta du menade men jag ville bara kontrollera. Saken var bara den att jag ibland kan tänka mig att checka bakom luft på A-floppar i trebettade potter för att reppa t.ex. Ax. Kan man inte bli smått exploaterad ifall man varje gång man checkar bakom i en trebettad pot har någon form av marginell hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte bli smått exploaterad ifall man varje gång man checkar bakom i en trebettad pot har någon form av marginell hand?

 

Jo, antagligen. Men dels kan man ju variera mellan att betta Ax/KK direkt på floppen här (särskilt om det finns lite förtroende mellan oss och fi, eller om fi är lite av en station) och dels checka bakom stålet ibland. Kontentan var iaf att man mot en bara någolunda bra spelare aldrig kommer få en kallsyn på ett omslag här med nånting sämre än T, och mot många riktigt bra spelare exponerar sig duktigt för den där CR som vi visserligen ibland måste syna, men när vi ska välja frekvens att göra det så är det antagligen bättre att välja starkare A:n som randomizer än A-rags. Ur fi's perspektiv kommer vi förlora en hel del på om vi inte kan CR river med stål (oftast när floppen går betsyn, turn checkcheck, och river checkbet på den här typen av boards), och eftersom vi behöver göra det med stål måste vi också göra det med luft/ickestål, och då är det här IMO ett väldigt bra läge att göra just det, av anledningarna jag skrev ovan. Klart hero KAN ha en T här nån gång, men det är verkligen inte ofta IMO, och det räcker för att jag ska försöka CR honom av hans hand här. Och av den anledningen är det dåligt av hero att öppna den luckan. Om vi VET att fi är donkig nog att att betsyna en hand sämre än A-rags här (hemskt), så fine, din linje är bra. Annars är riveromslaget ett förlorande spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just i det här fallet var jag inte rädd för att bli bortbluffad. Jag tyckte att hans hand var så otroligt face up att jag var tvungen att göra nåt åt det. I själva verket synade jag bara och han visade upp just KK. Tyckte väl att det var trist, eftersom han förmodligen hade c/c ett större bet än just 25..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, antagligen. Men dels kan man ju variera mellan att betta Ax/KK direkt på floppen här (särskilt om det finns lite förtroende mellan oss och fi, eller om fi är lite av en station) och dels checka bakom stålet ibland. Kontentan var iaf att man mot en bara någolunda bra spelare aldrig kommer få en kallsyn på ett omslag här med nånting sämre än T, och mot många riktigt bra spelare exponerar sig duktigt för den där CR som vi visserligen ibland måste syna, men när vi ska välja frekvens att göra det så är det antagligen bättre att välja starkare A:n som randomizer än A-rags. Ur fi's perspektiv kommer vi förlora en hel del på om vi inte kan CR river med stål (oftast när floppen går betsyn, turn checkcheck, och river checkbet på den här typen av boards), och eftersom vi behöver göra det med stål måste vi också göra det med luft/ickestål, och då är det här IMO ett väldigt bra läge att göra just det, av anledningarna jag skrev ovan. Klart hero KAN ha en T här nån gång, men det är verkligen inte ofta IMO, och det räcker för att jag ska försöka CR honom av hans hand här. Och av den anledningen är det dåligt av hero att öppna den luckan. Om vi VET att fi är donkig nog att att betsyna en hand sämre än A-rags här (hemskt), så fine, din linje är bra. Annars är riveromslaget ett förlorande spel.

Ja, jag håller med om att det isf kan vara ett alternativ att istället börja betta en större range på flopp än att checka bakom en hel händer och därmed(i de flesta fall) göra sin hand "face up". Jag blir dock lite förvirrad över ditt inlägg för du börjar prata om river c/r vilket inte existerar i denna hand eller menar du att $25 bettet och en check är detsamma typ?

 

Sedan så vet jag också att det många gånger kommer vara ett bra spel från Fi att c/r river(både med luft och stål) men man är ju oftare mer benägen att göra det efter att floppen gått bet/syn än check/check imo. En river c/r från Fi efter att det gått check hela vägen skulle jag syna ganska snabbt eftersom det är rätt så uppenbart vad jag har och i princip lika uppenbart att Fi i princip aldrig kommer ha stål.

 

Liksom, Ifall folk ska börja checka sitt stål ner till river och sedan c/r där så, ja, någon gång kommer jag säkerligen betala av med något marginellt(såsom denna hand) men oftast kommer det bara vara en vinnande situation för mig då jag helt enkelt tror de kommer ge upp alldeles för mycket värde genom att checka..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir dock lite förvirrad över ditt inlägg för du börjar prata om river c/r vilket inte existerar i denna hand eller menar du att $25 bettet och en check är detsamma typ?

 

Slarvligt formulerat, men jag trodde att det kanske framgick. Jag menar 3-betta förstås, eftersom vi med vårat omslag öppnar upp för honom att slå om igen.

 

Sedan så vet jag också att det många gånger kommer vara ett bra spel från Fi att c/r river(både med luft och stål) men man är ju oftare mer benägen att göra det efter att floppen gått bet/syn än check/check imo. En river c/r från Fi efter att det gått check hela vägen skulle jag syna ganska snabbt eftersom det är rätt så uppenbart vad jag har och i princip lika uppenbart att Fi i princip aldrig kommer ha stål.

 

Liksom, Ifall folk ska börja checka sitt stål ner till river och sedan c/r där så, ja, någon gång kommer jag säkerligen betala av med något marginellt(såsom denna hand) men oftast kommer det bara vara en vinnande situation för mig då jag helt enkelt tror de kommer ge upp alldeles för mycket värde genom att checka..

 

Den stora poängen här är ju att fi så bra kan reppa T med ett b3b, och hero "aldrig" kan ha den eller en annan stark hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...