Gå till innehåll

Scamförsök i chatten i klienten (rp)


Kallekula19

Recommended Posts

Måste säga att jag tycker det e helt otroligt at FT fortfarande tillåter folk att lägga in url i chatten då det läggs ut s.k.a scam sidor där, där ligor gör kopior på full tilts sida försöker lura av spelare deras lösenord o tömma deras konton.

Va inte länge sen jag såg en sån länk o nu kom en till http://top2tönt-fulltiltpoker.com/ skulle va kul att höra vad full tilts representant har att säga om det.

Hur kan ni tillåta vem som hellst att posta länkar där dom försöker lura era kunder att lämna ut sitt login o sen få sitt konto tömt?

 

Har mailat FT om detta men dom vill inte svara på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm men dem uppmanar i chatten också då och då att dem aldrig skulle fråga efter användarnamn och lösen...

 

Visst det gör dom, även när man signar upp står det om man orkar läsa allt dom skrivit på engelska, dom enda som använder chatten o skriver url e spam dessa ligor så varför inte bara stänga av den funktionen när säkerheten för spelarna endå måste gå först, menar det e ju inte 1 gång det hänt, utan det händer hela tiden där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anmälde det direkt då jag såg det till FT det e nu över 24 timmar sen o jag har fortfarande inte fått svar från deras "support" o det e ju inget ovanligt för det e knappt 50% chans att få svar därifrån.

Men jag förstår inte varför dom inte tar bort funktionen att lämna url i chatten då det BARA e spam o ligor som lämnar url där, FT lämnar aldrig något vad jag sett så man kan ju undra varför dom fortfarande tillåter det.

Då supporten på FT aldrig vill svara på den frågan, så väntar jag med spänning på att full tilts representant här på forumet ska komentera varför dom tillåter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vi är medvetna om problemet. Vår säkerhetsavdelning tittar på flera lösningar. Vad dessa är kan jag av förståliga skäl inte gå in på.

Jag kan dock meddela att konton som har gjort dessa poster har blivit spärrade.

 

Vi frågar aldrig efter ditt lösenord och som alltid på nätet skall man vara noga med vad för information man lämnar ut.

 

Om ni stöter på liknande skicka gärna ett PM så skall jag se till att det snabbt tas om hand om

 

Med vänliga hälsningar

 

Full Tilt Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, det är lätt för en rutinerad spelare att se att det är ett scamförsök och bara ignorera det, men om man precis börjat med nätpoker kanske man tror att det är ett legitimt erbjudande som kommer från pokersidan.

 

Jag talar av egen erfarenhet faktiskt. Jag hade spelat lite på andra sidor i början av min karriär och gick över för att spela in en bonus på full Tilt. Orutinerad som jag var så såg jag vid mitt första bord att det stod ett meddelande om ett extra erbjudande som jag tolkade var från Full Tilt poker. Hade dessutom aldrig varit med om denna typ av erbjudande innan.

 

Jag nappade och gick in på sidan som såg ut precis som om den var en del av Full tilts hemsida. den krävde dock att man loggade in och det gjorde jag, trodde jag, men det var naturligtvis bara ett sätt att få mitt lösenord. Detta hände ganska sent på kvällen och jag gick till sängs kort därefter. dagen efter var mitt konto länsat och min E-mail adress ändrad.

 

Kontot hade länsats via ett så kallat gift certificate och det var nästan 500$. efterssom jag hade satt in till bonusen. (ca 30% av min dåvarande bankrulle).

 

Jag kontaktade Full Tilt, men det gick inte på något sätt att spåra den som varit inne på sidan och tagit ut pengarna. Inte heller kunde de ge mig kompensation efterssom jag själv gett ut mitt lösenord. (har för mig att det var en av anledningarna i alla fall). Besviken som jag var så avslutade jag mitt konto hos FTP och beslutade att inte spela där igen och aldrig bli lurad igen. I efterhand tänker man att "gud så dum jag var".

 

Ville bara dela detta för att visa nybörjare som läser här hur det kan gå till och dessutom hur seriösa scamförsöken ibland ändå är. Finns alltså fler än "kom till www.iwillscamyouforallyourmoney.com" och liknande.

 

En annan sak är om supporten. Jag har märkt att mycket av det man skriver in och frågar om löser sig själv fram till det att man får svar. (ex. varför har jag inte blivit registrerad till turneringen jag vann en plats i m.m) Dessutom står det faktiskt att man inte ska vänta sig svar förrän efter 48 timmar. Så ett visst tålamod ska man nog ha med supporten på full Tilt. de brukar faktiskt svara förr eller senare, även om det kan vara frustrerande att vänta.

 

väl mött / Surfludde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är medvetna om problemet. Vår säkerhetsavdelning tittar på flera lösningar. Vad dessa är kan jag av förståliga skäl inte gå in på.

Jag kan dock meddela att konton som har gjort dessa poster har blivit spärrade.

 

Vi frågar aldrig efter ditt lösenord och som alltid på nätet skall man vara noga med vad för information man lämnar ut.

 

Om ni stöter på liknande skicka gärna ett PM så skall jag se till att det snabbt tas om hand om

 

Med vänliga hälsningar

 

Full Tilt Poker

 

Tack för att du svarade det trodde jag inte, problemet e hur länge ska säkerhetsavdelning behöva tänka ut en sådan simpel lösning?

Har spelat där över 1 år nu o det har pågått o pågår hela tiden.

Dom enda jag någonsin sett lämna url i chatten e spam o dessa ligor som försöker blåsa era spelare. Antar att ni inte har någon större utbyta av att det spamas om andra sidor mm o dessa idioter, så hur svårt kan det vara att stänga av det funktionen som så många andra sidor har gjort.

En annan sak e ju hur suporten kan va så extremt dålig på FT om man överhuvud taget får svar så e vänte tiden per mail nu 24-76 timmar eller va det nu stod.

Varför finns det ingen livechat som e öppen dygnet runt? FT har ju blivit en av dom klart störrsta sidorna men säkerheten känns inge vidare alls.

Många andra sidor har livechat o det hade verkligen varit på plats att även FT slutar snåla på säkerheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...