Gå till innehåll

Erik Sagström poker?


gregcadillac

Recommended Posts

Hur kommer det sig att du helt plötsligt fått sån självironi? ;-)
Alltså, ungefär 80% av det jag skriver är ironiskt på ett eller annat sätt. Har sjukt mycket självdistans.

 

PS Hjort, när Ken L öpnar en sida så är du där bara för att få chansen att spela mot honom, eller?
Om Ken öppnar en sida så finns det inte att jag spelar där. Kan inte heller säga att jag är särskilt sugen på att spela mot honom. Varför jag nu skulle vara det.

 

Bryr mig inte mycket mer honom än att det är irriterande att folk hyllar fuskande avskum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om Ken öppnar en sida så finns det inte att jag spelar där. Kan inte heller säga att jag är särskilt sugen på att spela mot honom. Varför jag nu skulle vara det.

 

Bryr mig inte mycket mer honom än att det är irriterande att folk hyllar fuskande avskum.

 

Alltså, här borde jag har markerat med *ironi on*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utdrag ur poker magazine där erik säger: "Vi ligger på ett nätverk som kommer att bli ett av de största på marknaden om inte det allra största. Jag har fått hjälp med de tekniska bitarna, men själva innehållet har jag varit med och bestämt om mycket. Efter många års erfarenhet så vet man vad spelare på olika nivåer vill ha. Jag vill förstås bygga en sida som passar spelarna så bra som möjligt. Tanken är också att man ska gå lite "back to basics". Många siter är idag alldeles för röriga att få grepp på. Man går nästan vilse i alla erbjudanden och spelsätt."

 

Ok Erik klienten Boss kommer säkert bli väldigt stora se bara på alla positiva gensvar som Svenska spel fått dom vet verkligen hur en pokersajt ska skötas.

 

Du har fått hjälp med vad/gjort vad själv? Ser exakt ut som SS så du har verkligen lagt ner din själ i projektet ser jag.

 

Efter många års erfarenhet vet du vad spelarna vill ha. Personligen hatar jag att få rakeback och bonus och det gör nog alla andra också så där har du verkligen slagit huvudet på spiken. Bra Erik.

 

Går jag in på en pokerklient vill jag absolut inte få massa erbjudanden om att tjäna pengar medan jag ändå spelar poker för skojs skull och jag vill absolut inte kunna spela annat än No-Limit. Nä usch för alla dessa sajter där man kan välja vad man vill spela för typ av poker, såna sajter borde förbjudas!

 

Istället för bonus har man chansen att vinna en resa varje månad och störst chans har man om man spelar mer än alla andra som jag förstått. Om det är ca 10.000 spelare på sajten så har jag som spelar ca 6-7 timmar poker i veckan säkert minst 1 på 20.000 att vinna. Med andra ord kan jag nästan räkna med att ha vunnit en resa innan jag är 1700 år gammal trevligt mycket trevligt. Tack för en fin ny pokersajt Erik. /Mvh Iron y

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte hur ni kan gnälla. Erik ger oss en kombination av Svenska spel, med låg rake och inga-bonusar-policy, och andra siter, med hög rake och bra bonusar.

 

 

Boss har inte direkt någon "låg rake". Och Erik123 har samma rake som resten av Bossnätet. Svenska Spel har en egen raketabell som inte delas med Boss...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite komiskt om sajten är den blåsning som alla säger, med tanke på att ingen utanför pokercommunityn har den blekaste om vem Erik Sagström är. Om Glimne startade en sajt skulle han ju ha viss dragkraft på fisken kanske, men de enda som låter sig lockas av Sagström är väl 18-åringar som förhoppningsvis är tillräckligt smarta att kunna hitta bättre villkor någon annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här tycker erik om sin egna site i dagens expressen:

 

"Målgruppen är svenskar - åt det professionella hållet"

 

 

"Det här är för dem som verkligen vill bli bra. Och inte spelar för den ekonomiska biten"

 

 

vaaa?

 

eller vadå? du skall vara proffs, men du skall inte vilja tjäna pengar?

Om man är ett proffs (lever på pokern) så lär man ju ha en rakebackdeal för att fylla på kassan vid dåliga månader eller helt enkelt gå lite extra plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Erik123.com does not work with promotion money."

Men nu finns det följande promotions:

 

First Deposit Promotion

Sign up and deposit today and we will match your deposit with 200% in Bonus Points up to 1500$.

 

Reload Desposit Promotion

Redeposit every month and we will match your deposit with 100% in Bonus Points up to 1500$.

 

Refer a Friend Promotion

Get a friend to sign up and deposit for Erik123.com and you and your friend will get 100 Bonus points instantly.

 

Men vilka kraven är verkar "han" ha glömt att lägga upp.

 

Ur pokermagazine av Sagström:

"Efter många års erfarenhet så vet man vad spelare på olika nivåer vill ha."

sentenced, Igår 22:25

 

Jag vill ha:

-Fisk!

Som Pacifik, SS, Ongame...

-Bra bonusar

First deposit bonus, *5 upp till 600euro på b2b en gång i tiden drömmer man tillbaka till ibland. Att man även kan välja hur stor bonusen ska vara är fint.

Re-load bonus är alltid trevligt

-Rakeback

Ett trevligt tillskott i kassan vid plussmånader och ett sätt att dämpa fallet de månader det inte går som man tänkt sig.

-Låg rake

Mer pengar kvar för både en själv och fisken och således mer pengar till en själv i slutändan.

-Klienten

Inga tiltande och/eller deprimerande färger. Bestpoker på b2b-tiden var stilren och snygg. Lite musik i lobbyn som på BetFred är trevlig:-)

Ingen ständigt återkommande och tiltande disconnect som på prima. En ruta med chatt och en ruta med handhistory som b2b har det är bra. Att man kan välja olika storlekar på borden som på prima och iPoker. Men det bästa av allt vore om man som på Pokerstars kan göra borden precis så stora som man själv vill ha dom. Att borden inte hoppar upp över varandra när man fortfarande håller på att göra sitt drag eller skriver i chatten.

-Bra support

Snabb, telefon, mail och live support. BetOnBet är ett skolboksexempel här på hur en support ska vara. Eurobet är ett skräckexempel, inte speciellt snabb vad gäller mail och om man ringer så får man prata med en mummlande syd/östeuopé som inte har många rätt. Bad Beat linje dit man kan ringa och whina:-)

-Smidig Insättning/uttag.

BetOnBet är ett skolboksexempel även här. Pacifik och Eurobet har inte lyckats förstå vikten av den här punkten.

-Vip shop. En välsorterad VIP shop i vilken man kan handla även om man har rakeback, bonusar etc. Ett utbud som GoodGuysPoker är fint.

- Lättöverskådlig site

Snygg och lätt att hitta på. Även på många olika språk, inte för att det spelar någon roll för mig själv utan för att jag tror att det bättrar på fiskbeståndet.

-Inget pokeroffice, pokertracker etc.

Jag har egentligen inget emot att man i efterhand kan gå in och kolla på händer som man har spelat och kolla sitt resultat med olika händer. Det som jag däremot inte tycker om är stats, odds och annan skit på borden som hjälper spelaren att fatta beslut utifrån iaktagelser av ett dataprogram. Alltså ingen livetracker, gametime+...

-Spelutbud

Jag tycker att en pokersite bör ha fler pokerformer än bara THNL även om det nästan är det ända jag spelar. Trevliga turrneringar med added pricemoney och garanterade prispengar är också trevligt. Timebank i turneringarna. Men ett måste tycker jag är att det finns turneringar med djupare stackar och längre blindsperioder. Stars Deepstack och SM är skolboksexempel på hur det borde se ut minst en gång i månaden. Sateliterna på siten ska inte bara bestå utav turbo-rebuy för någon enstaka dollar eller euro utan gärna till ett sådant pris att 1 av 5 spelare kommer vidare till nästa satelit eller till turneringen.

-Skattefri site

Jag vill spela på en skattefri site.

 

Jag kanske har glömt någon gosig detaljt, men det är de här sakerna (utan inbördes ranking) jag för tillfället kommer på att jag vill ha. Är det något annat som ni tycker borde finnas med?

Detta kan kanske vara lite svårt att uppnå:-D Men om en site skulle erbjuda detta kan jag tänka mig att större delen av de medvetna pokerspelarna skulle spela där. Det var nästan det här som jag förväntade mig av Eriks nya site men än så länge verkar det inte som att det kommer att bli så. Kommer det en site som kan erbjuda alla de här punkterna så är jag inte sen med att flytta dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinsammaste pokersajt jag sett! Han babblar som fan om att han vet vad pokerspelare vill ha för typ av klient och tittut han använder samma klient som svenska spel men med grå färg WOW how original. Fyfan sämsta jag varit med om. Om han gjort lite research kanske han sett att i stort sett alla hatar den bajsiga klienten. KEEP UP THE GOOD WORK ERIK!

 

För det är ju säkert erik själv som har suttit och kodat sida LOL

 

Han fick väl en del eller hel del aktier/cash för att låna ut sitt namn och posta lite artiklar svårar än så är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss har inte direkt någon "låg rake". Och Erik123 har samma rake som resten av Bossnätet. Svenska Spel har en egen raketabell som inte delas med Boss...

 

Jovistt, han har tagit inga-bonusar-policyn av Svenska spel och den höga raken från andra nätverk. Man kanske kunde önska att det var tvärtom, men man kan väl inte få ALLT här i världen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill säga att jag tycker om färgerna i klienten men det är individuellt. Jag testade sv spel där korten mm knappt syns. Här hos Erik123 syns korten och summorna stort och tydligt utan förstoringsglas! Vore kanon om man kunde ändra utseende. Rebuy's med Gtd summor. Ex 5-20.000 Gtd.

 

För övrigt så vill jag ha Milliondollarsturneringar eller minst 100K som dragplåster samt satelitturneringar som dom största aktörerna.

 

CG och Sit&Go's funkar väl men det måste finnas rejäla Gtd turneringar och helst freezeout och inte med en massa rebuy endast (bra komplement). Jag menar startar man en sida så ska det väl finnas rejält stora turneringar som matchar marknaden?:-P:lol:.

 

MillionDollars Gtd

Warm-Up = 350.000 dollars Gtd

300.000 Gtd

250.000 Gtd

 

mfl,mfl.

 

Det är dom som folk vill åt, så kom igen och ladda med något rejält på Erik123 så kommer det att välla in spelare! ELLER? :mrgreen:

 

Champ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig kille den där Erik...

 

"Tanken bakom den nya sajten är minimalism - med ett enda fokus. Här är det poker som gäller.

- Jag är så trött på allt som blinkar, på rakeback-erbjudanden och på reklam. Det här är för dem som verkligen vill bli bra. Och inte spelar för den ekonomiska biten, säger"

 

Varför i helvete skulle man vilja spela på en sajt utan RB och bonusar om man inte har någonting annat som kompenserar för det inkomstbortfallet?

 

Och hur många är det som inte bryr sig om den ekonomiska biten?

Det är liksom det som är den drivande faktorn i själva spelet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig kille den där Erik...

 

"Tanken bakom den nya sajten är minimalism - med ett enda fokus. Här är det poker som gäller.

- Jag är så trött på allt som blinkar, på rakeback-erbjudanden och på reklam. Det här är för dem som verkligen vill bli bra. Och inte spelar för den ekonomiska biten, säger"

 

Varför i helvete skulle man vilja spela på en sajt utan RB och bonusar om man inte har någonting annat som kompenserar för det inkomstbortfallet?

 

Och hur många är det som inte bryr sig om den ekonomiska biten?

Det är liksom det som är den drivande faktorn i själva spelet...

 

Erik kanske har glömt hur det var när han började med poker och spelade en jäkla massa bara för att bygga upp bankrullen?

Kanske han anser att det är mer "äkta" att bara bygga upp bankrullen med hjälp av poker, inte fuska med bousar och rb.

Eller så vänder han sig till den promillen av spelare som redan är miljonärer och bara vill spela poker och är trött på allt som blinkar?

Kan väl bara bli en succé då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men boss är ju ett litet sketet nätverk med dåliga turneringar och lite trafik.

 

varför välja det nätverket?

 

 

hade han evtat vad vi vill ha hade det varit:

 

*ingen rakeback men ISTÄLLET 2.5% rake som på svenska spel

 

*skattefritt

 

*stor söndagsturnering med bra satelliter till den OCH ÖVERLAG ETT BRA UtBUD AV TURNERINGAR med BRA STRUKTUR.

 

*alla former av poker och då menar jag alla, även om de flesta ej spelas så mycket så skadar de ej att de finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

meanwhile I read the books of David Sklansky and Doyle Brunson. Paradise only offered full tables, and the game was quite slow and I became impatient and started to play loose, at the same time the amount of participaters in the pot made outdrawns very common, which was frustrating. Therefore, I sat down on empty tables and waited to play heads-up and short-handed. And when the table got more full, I started the proceedure over again. I used the theories how to play on full tables from the books and adapted it to fewer players. Now I discovered the power of straight forward poker. Accordingly; to play strong holdings fast, and my draws passive, which was in contradiction to the current style, I established the fact, that almost all players played limit poker in a wrong way. They bluffed and slowplayed all too much, which is disastrous in limi tpoker, since the thing is to get the most out of your strong hands. And, of course, lose less with your weak holdings.

For example, if I held 66 and the flop gave K 9 6, and I raised on the flop, nobody could believe that I had hit the set. They interperated my raise as a flush- or a straight draw. Just because they always played like that, they couldn´t get into their minds that anyone would play in another way, since some of the, as they considered, “truths of poker” were carved in stone. I was often named crazy or fish, even though I won most money of all. Because not many used, or understood this new style, I could easily make four extra bets with strong holdings. Meanwhile, I saved money when my opponent had a better hand, depending on if he raised on the flop on a draw, or on turn with a lock. This made my opponent easy to read, because almost all played in a similar way.

 

 

 

 

LOL, var ej med på den tiden. var det verkligen så lätt?

 

är dte detta som det refereras till när det sägs att han ändrade reglerna för hur man spelar limit holdem?

 

vilken vettig människa som helst fattar ju det han skriver... jaja pokerpselare i allmänhet är ju rätt dumma iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...