Gå till innehåll

Poker i Örebro


MasterMarc

Recommended Posts

Hejsan undrar om det finns ngt intresse att dra igång ett homegame gäng och spela lite kontantspel i Örebro. Vi har varit ett gäng men nu har vi splittrats pga studier familj osv.

 

De klubbar som finns i Örebro spelar ju mest turneringar och vi känner att det inte är så kul i längden så finns det ngt intresse så hör av er.

 

Vänligen

C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

*Bumpar den här tråden*

 

Tänkte höra om det finns intresse för att styra upp ett återkommande homegame med cashgamespel typ NLT, FLT, NLT/PLO eller DC (ja, i princip allt är intressant) i trakterna kring 1/2 - 2/4. Skulle uppskatta att vi är 3-4 stycken intresserade i dagsläget så fler behövs! Dock är inte NL- och PL-spel högre än 2,5/5 och limitspel högre än 5/10 intressant då en fattig stundent som jag även ska ha råd att köpa mat och betala hyran ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Bumpar den här tråden*

 

Tänkte höra om det finns intresse för att styra upp ett återkommande homegame med cashgamespel typ NLT, FLT, NLT/PLO eller DC (ja, i princip allt är intressant) i trakterna kring 1/2 - 2/4. Skulle uppskatta att vi är 3-4 stycken intresserade i dagsläget så fler behövs! Dock är inte NL- och PL-spel högre än 2,5/5 och limitspel högre än 5/10 intressant då en fattig stundent som jag även ska ha råd att köpa mat och betala hyran ;-)

 

Jag är intresserad... då helst NLT/PLO-combo, helst 2.5-5 (el högre) och inget maxtak på inköp och gärna ganska högt minimiupptag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är intresserad... då helst NLT/PLO-combo, helst 2.5-5 (el högre) och inget maxtak på inköp och gärna ganska högt minimiupptag...

Härligt, dock är det ytterst tveksamt om spel utan maxupptag kommer bli aktuellt. Blir nog minimiupptag på 50-100BB och maxupptag på 200-250BB för att det ska kunna bli spel på hyffsat lika vilkor där inte den rikare spelaren kan köra över motståndet enbart pga sin ekonomiska status.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och maxupptag på 200-250BB för att det ska kunna bli spel på hyffsat lika vilkor där inte den rikare spelaren kan köra över motståndet enbart pga sin ekonomiska status.

 

Feltänk... men låt det stå kvar så kanske vi kan tilta Hjort iaf :)

 

Jag är förresten inte så knusslig. Kan köpa det mesta... mest kul att få lira lite live cg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Feltänk... men låt det stå kvar så kanske vi kan tilta Hjort iaf :)

 

Jag är förresten inte så knusslig. Kan köpa det mesta... mest kul att få lira lite live cg.

 

Hehe, bra att du inte är så knusslig.

 

Förresten, feltänk? Lite trög som man är så skulle jag uppskatta om du kunde utveckla...:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, bra att du inte är så knusslig.

 

Förresten, feltänk? Lite trög som man är så skulle jag uppskatta om du kunde utveckla...:roll:

 

En stor stack i cg ger ingen fördel. I tex plo är det snarare tvärtom. Inte helt ovanligt att folk tror det dock... antar att feltänket har sitt ursprung i turneringspokern där den stora stacken hela tiden kan hota med elimination men själv inte riskerar att åka ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart att så pass många har visat intresse hitills. I dagsläget räknar jag oss till 8-9 intresserade men jag skulle helst se att åtminstonde 2-3 till visar intresse då det annars förmodligen kan vara problem att få ihop tillräckligt med folk när det väl är dags. Det jag menar är att det, som det brukar vara, är svårt att hitta en tid när alla har möjlighet att deltaga.

 

Så till alla fiskar och hajar därute, belägna i och omkring Örebro: Var inte rädda att visa ert intresse nu! Kom igen, ni behövs! Många timmars nöje vid pokerbordet utlovas! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...