Gå till innehåll

SNG 300 dollar


Vrakman

Recommended Posts

Tänkte kolla synpunkter runt följande hand. 300 dollar SNG, 10 pers 3 tar pengar, 5 kvar, blinds 150-300, fördelningen av marker:

Button 7000, 6 8 off

SB 2300,

BB 3400,

UTG 5500,

UTG+1 7000

 

Handen utspelar sig enligt följande:

UTG - call

UTG+1 - fold

Button - Raise 1640

SB - fold

BB - fold

UTG - all in (5500 tot)

Button - ?

 

Jag undrar hur ni andra ser på handen. Potoddsmässigt är det ganska korrekt att syna om han sätter fi på AK(el dyl) 34 - 34, men om han sätter fi på överpar 34 - 19.

Jag vet inte riktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår hur du tänker med din raise men jag hade inte gjort den utan en jätteread. När han pushar så måste det väl vara blixtvik?

 

UTG:s limp är ju rätt skum. Utan read så hade jag resonerat så här:

 

1. Han är antingen jättefisk och vill se "en billig flopp" med nåt skräp.

2. Han limpar AA/KK för att han vet att du slår om med en rätt bred HD.

3. Han limpar med en halvstark hand som AT+, 66+ (eller liknande) med syftet att syna en push från SB eller BB. Är Fi duktig så är detta det troligaste IMHO.

 

Anyway, jag skulle lägga hur som helst, men sen spelar jag inte $300 SnGs...:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni ligger ungefär i samma linje som jag (som fö inte är HERO utan BB), jag har svårt att förstå synen, men Button är en spelare som har gjort mycket pengar (enligt Sharkscope), och därför förvånade det mig ännu mer. Limpen från UTG förklaras mycket riktigt av att Button har raisat 8/10 händer den senaste perioden med 4-8 ggr BB och plockat ner mycket på det sättet. Vi andra väntade på monster och det var precis vad UTG plockat upp (AA).

Jag får ändå svårt att hitta synen, eftersom han borde veta att omslaget från UTG betyder minst KK, det finns väl inte limp-reraise allin med AK? Inte ens mot en bully? När det hände var vi övriga helt förbluffade, men jag vet inte... Hur det gick? Det behöver jag väl inte ens nämna:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni ligger ungefär i samma linje som jag (som fö inte är HERO utan BB), jag har svårt att förstå synen, men Button är en spelare som har gjort mycket pengar (enligt Sharkscope), och därför förvånade det mig ännu mer. Limpen från UTG förklaras mycket riktigt av att Button har raisat 8/10 händer den senaste perioden med 4-8 ggr BB och plockat ner mycket på det sättet. Vi andra väntade på monster och det var precis vad UTG plockat upp (AA).

Jag får ändå svårt att hitta synen, eftersom han borde veta att omslaget från UTG betyder minst KK, det finns väl inte limp-reraise allin med AK? Inte ens mot en bully? När det hände var vi övriga helt förbluffade, men jag vet inte... Hur det gick? Det behöver jag väl inte ens nämna:shock:

 

Nej, limp-reraise allin med AK suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...