Gå till innehåll

Sjalbarn


Myssion

Recommended Posts

Fan, min biologiska klocka börjar verkligen ticka högt nu. Någon tjej som vill reproducera sig här?

 

Ja, världen behöver några lill-Hjortar tycker jag. :)

 

EDIT: Eller Bambisar kanske det blir.

 

Frugan: Kanske fel forum att leta på, prova sjalbarn.se, där finns det många som går och längtar. Du kan t.o.m. skriva som Gäst i "Vill bli gravid"-gruppen, bara att lägga ut några krokar. :D

 

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewforum.php?f=25&sid=0914d7d60ec5148938f19daf280a18c5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, världen behöver några lill-Hjortar tycker jag. :)

 

EDIT: Eller Bambisar kanske det blir.

 

Frugan: Kanske fel forum att leta på, prova sjalbarn.se, där finns det många som går och längtar. Du kan t.o.m. skriva som Gäst i "Vill bli gravid"-gruppen, bara att lägga ut några krokar. :D

 

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewforum.php?f=25&sid=0914d7d60ec5148938f19daf280a18c5

Den länken verkar ju bättre än alla dejtingsidor som finns ju :D

Måste snabbt in och läsa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det är ju i alla fall hanterbart. Jag tänkte mer att det är läskligt på ett lite mer Livets Ord -aktigt sätt.

 

Ok att sjal kan vara praktiskt, men vad fan? Det räcker väl att visa sjalens förträfflighet för de som är intresserade? Sluta tala om det för alla precis hela tiden. En del av oss bryr sig faktiskt inte.

 

Jag brukar bära min dotter som en resväska när hon har overall på sig och inte orkar gå. Det funkar också men inte fan måste jag övertyga hela världen om att de måste testa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hördu Nusse!! Nu är det ju ändå så att de har ett eget forum för sin sjaldyrkan. Tycker de kan få hållas där. Bättre än att höra dem i affärer, gator och torg.

Som folk som beklagar sig om utköp. Här inne - helt ok. I mataffärskön.. Då är det skottpengar!!! :D

 

Det är lite det jag menar. OM de höll sig där skulle jag inte ha nåt emot det. I sin egen kyrka får man predika hur fan man vill.

 

Nåja, nog gnällt om det. Åter till ämnet.

 

Stort grattis till nytillskottet i familjen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det är ju i alla fall hanterbart. Jag tänkte mer att det är läskligt på ett lite mer Livets Ord -aktigt sätt.

 

Ok att sjal kan vara praktiskt, men vad fan? Det räcker väl att visa sjalens förträfflighet för de som är intresserade? Sluta tala om det för alla precis hela tiden. En del av oss bryr sig faktiskt inte.

 

Det brukar kännas så innan man kommit till insikt. Även du kan komma att se ljuset.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar kännas så innan man kommit till insikt. Även du kan komma att se ljuset.

;)

 

ok att det var med glimten i ögat, men ni ser ju vad jag menar.

 

Jag behöver inte se nåt ljus för jag har själv testat sjal och tycker det är... som allt annat... Det fyller sin funktion.

 

Jag fattar bara inte varför det är så jävla viktigt att tala om för hela världen att sjal är guds gåva till föräldraskaran? Bärsele är också kanon, vagn likaså. Att bära ungen på axlarna, eller dra den i koppel, dra den i en pulka, eller rulla den i en kundvagn funkar också alldeles lysande. Inte fan finns det en hemsida för koppelbarn.se?

 

Man kanske skulle ta och dela av det här i en egen tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men ni ser ju vad jag menar.

 

Öh, nej?

 

Sluta tala om det för alla precis hela tiden.

 

predika

 

Jag har skrivit typ två inlägg på forumet om sjal (och ett på pappaforum), och då har jag i princip bara tipsat om det eftersom jag vet att de flesta inte är medvetna om det alternativet, samt svarat på en fråga som någon ställde efter att jag hade tipsat. I den här tråden handlade det ju inte ens om sjal öht, utan om partner till Hjort, jag kunde lika gärna refererat till familjeliv.se eller getpregnatwithapokerplayer.com.

 

Andrew W...?

 

Deeeeet hade blivit intressant! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion, lugn och fin. jag syftar inte till dig eller din fru. Det var en allmän reflektion över fenomenet sjalbarn. Det går ju inte att surfa runt på nåt föräldrarelaterat på nätet utan att nån ska försöka övertyga en om att skaffa en sjal.

 

Jag har inget emot sjalar eller folk som använder dem men jag blir tokig på folk som försöker övertyga mig om att det är lösningen på alla eventuella problem.

 

Jag vill ha information om sjalar lika lite som jag vill ha det om cheap russian babes eller v1agra. De sistnämnda kan jag stänga av medelst spamfilter...

 

I allmänhet verkar sjalanvändare vara smått rabiata och ser det som sin livsuppgift att övertyga andra "icke-omvända" att skaffa en. Varför måste det vara så? Använd era sjalar bäst ni vill och visa för all del upp dem för de som ber om det. Sjal är ju som bekant ett förträffligt hjälpmedel. Men låt oss andra vara i fred. Jag gillar inte sektvibbarna det utstrålar.

 

Och att "komma till insikt"... Jag kanske har gjort just det. Mina barn vill inte bli burna på ryggen/magen av en svettig gubbe, vare sig det är invirad i tyg eller i en toppmodern bärsele. De vill hellre springa runt dit de ska själva och det har DE valt, inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad mysigt det är i den här tråden! :mrgreen:

 

Mina barn vill inte bli burna på ryggen/magen av en svettig gubbe, vare sig det är invirad i tyg eller i en toppmodern bärsele.

Inte ens om den svettiga gubben är deras pappa? Det är bara inse, du har usel BO. :D

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha :) Ok. Det KAN vara därför sjalen inte blev nån hit i vår familj. Fast frugan luktar ju gott...

Du underskattar hur mäktig din BO är... :mrgreen:

 

Det är ju så pass att dom som du själv skrev "De vill hellre springa runt dit de ska själva (bort från svettig gubbe, QoS anm. :)) och det har DE valt, inte jag."...

 

JOPKE! :D

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Muhahaa! :D

 

Nusseman, det kallas karma... och tydligen har du stört den känsliga maktbalansen inom sekten som kallas sjalbarn. :D

 

Heehee... egentligen har jag väl inget mot sjalbarnare och sjalar, är själv inne på att pröva en Mei Tai under våren. Jag är liberal och öppen för alla typer av influenser. :)

 

Det är väl mer fanatism som man reagerar på, men det är väl mer att du tröskel för sektindoktrinering är lägre än min. Du blir för lätt hetsig gamla svettiga mannen! ;)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heehee... egentligen har jag väl inget mot sjalbarnare och sjalar, är själv inne på att pröva en Mei Tai under våren. jag är liberal och öppen för alla typer av influsenser. :)

 

Precis som jag då. Fast mycket trevligare. och sämre på att stava :)

 

Det är väl mer fanatism som man reagerar på, men det är väl mer att du tröskel för sektindoktrinering är lägre än min. Du blir för lätt hetsig gamla svettiga mannen! ;)

 

När det gäller sektindoktrinering kan tröskeln inte bli låg nog.

 

Påminn mig förresten att skriva att de inte vill bli burna av en otrevlig gubbe nästa gång... Då kan du i alla fall mobba mig för nåt som är sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som jag då. Fast mycket trevligare. och sämre på att stava :)

True that! :D

 

Påminn mig förresten att skriva att de inte vill bli burna av en otrevlig gubbe nästa gång... Då kan du i alla fall mobba mig för nåt som är sant.

Försök inte nu... jag har sett dig med dina barn, du är ju jättetrevlig med dom... :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...