Gå till innehåll

Fram eller bak i taxin?


ulaf

Recommended Posts

Varje gång jag åker taxi ensam i stockholm har jag satt mig i framsätet av vana, är detta det rekommenderade?

 

I filmer från USA sitter folk alltid i baksätet och i vissa länder har jag hört är framsätet endast för hundar?

 

Har precis börjat åka rätt mycket taxi, så hjälp en nybörjare. Tar chaffisen det som man ska samtala i framsätet och hålla tyst i baksätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger som brorsan:

 

- Vad är det för fel på folk som sätter sig fram i Taxin och frivilligt konverserar med chauffören? Jag är mer åt hållet "Kan jag sitta i bakluckan"?

Lider du av torgskräck, eller vägfobi?:)

Klart man vill sitta i framsätet och se allt som händer. Är ju nyfiknast av alla!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Frankrike är t.ex hemskt likt Kina....

 

I Sverige sitter jag alltid i framsätet om jag åker ensam. Även om jag är trött och vet om att chauffören inte har något att bidra med i konversationsväg i mitt liv, så känns det skumt att hoppa in i bak.

 

Nej, Frankrike är inte särskilt likt Kina. Utesluter detta att man i länder som liknar Kina sitter i baksätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...